kent.jpg
Hej. Hur mår ni idag?![]()
Var placerar man en tatuering om man vill ha den någonstans som
- inte ändras dramatiskt med vikt/träning (dvs mage, överarmar, lår etc)
- inte är i nacken, på skulderbladen, anklarna eller i svanken
- är lätt att dölja
Jag funderar på fötterna men där känns det istället som om jag aldrig kommer att se den öht. Men det känns som om jag har slut på kroppsdelar vid det här laget... hjälp?
Senast redigerat av moln den 2012-05-30 klockan 09:18.
Relevant fråga. Har tyvärr inget bra svar, eftersom jag inte är någon Tatu-fan.
Däremot kom jag att tänka på konceptet inre tatueringar. Kan man tatuera insidan? Den enda som räknas enligt vissa ...
Att lägga sig till med goda attityder som gör att man blir en älskad medborgare kanske är en slags mental tatuering.
En sådan trend skulle jag uppmuntra.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Handleden eller underarmen? Eller vid nyckelbenen kanske?
Jag har inga tatueringar, men jag är lite sugen. Finns tre saker som jag skulle kunna tänka mig att få inetsat på min kropp för all framtid, det är mina barn (namn, födelsedatum, jag vet, jättegjort..) och något kentrelaterat. Spenderat de senaste 10 åren med kent som soundtrack, det är ändå en åttonde-tiondedel av mitt liv.. Mitt argument för att låta bli är att av de patienter jag träffat som är gamla och har tatueringar, inte direkt verkar varken stolta eller glada över dem... Det låter mest "äsch, något jag gjorde när jag var ung och dum". Och dessutom ser tatueringarna vid det laget bara ut som svarta klumpar på huden. Men men, orka fundera på vad man tänker om 60 år..
"Min värld" är som gjord för att spelas live!
579889_245166598927460_1325492063_n.jpg
Tatuerade mig tidigare idag. Är nöjd och glad.
Har gått och funderat på en tatuering i drygt ett år nu. Jag tänker mig en textrad eller kanske en liten symbol(ankare?). Men det jag oroar mig över är den ständiga frågan "kommer jag att ångra mig". Helst vill jag ha något på handleden. Men jag är så orolig för att jag ska ångra mig eller för att tatueringen kommer strula till det inom något jobb i framtiden(går fortfarande på gymnasiet).
Jag har funderat en del på att sätta en textrad längst fotens utsida, men den kommer ju verkligen bara synas fem gånger om året när man är på stranden liksom
Tänkte höra om ni har några idéer eller tankar att dela med er av?