Vad är antisexisternas mål?
Att man inte får titta på främmande människor och känna åtrå? Att man inte får titta på tatueringar och njuta av åsynen? Är det ok att titta på träd och tycka att de är fina? Var går gränsen för vad man får beskåda och njuta av att se? För man får ju uppenbarligen inte tycka att kvinnor är finare utan tatueringar; däremot är det OK att föredra en tatuering framför en annan eller en konstnär framför en annan? Nu kanske någon tycker att jag överdramatiserar men jag försöker bara förstå. Därmed inte sagt att jag inte förstår ordet sexism överhuvudtaget.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Det intressanta här är att de flesta som tatuerar eller piercar sig gör det på ställen som är måttligt centrala. Tatueringar i ansiktet och på brösten är ovanliga, troligen därför att de fyller en viktig funktion i sig själva. Folk har lite koll på vad som är lagom ändå. Klart att man kan respektera eller tolerera en människa som har en annan smak än sig själv, men det hindrar inte att jag uttrycker min åsikt om dylika företeelser.
Kram på dig, Myrpou och frågg. <3
EDIT: Jag kramar främst era personligheter, inte era kroppar.
Senast redigerat av namokab den 2014-04-20 klockan 09:59.
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
ska tatuera denna text på armen i Augusti. skriven av J.Berg himself
Om det gick att tatuera in filmer skulle jag tatuera in Jocke Bergs scenspråk under ögonlocken så jag skulle se honom dansa varje gång jag blundar.
https://twitter.com/majszbob
http://matildasjobloms.tumblr.com/
Kanske har de med döden att göra.
Att de varar "för evigt".
Vanligare hos dem som inte vill kremeras isf... Forskningsstudie, någon? ;-)
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Hejar på alla som gör Kent-tatuering(ar). Jag har själv planer på att göra en med ett citat från låten M på armen.
Funderar åxo på nånting av Bandet, förevigat på mitt skinn, men det finns ju för många sanningar att välja på ju....
Så min lilla "flicka" får vara ensam ett tag till...
Nytatuerad 13-02-02.jpg
MVH/JB
....jag lämnar inga fotspår ens i sand...
....jag går ensam in i ljuset....
IMG_20150305_142550.jpg
Jag tänkte visa min senaste tatuering nu inför kommande turné, den är nu strax över ett år gammal. Den verkar vara rätt lättigenkännlig så jag tänkte försöka visa den på alla spelningar jag går på så någon forumit kanske känner igen den och säger hej!