Välkommen till arkivversionen av Kentforumet!

Detta är en arkiverad och statisk version av Kentforumet så som forumet såg ut den 13 maj 2018 då forumet stängdes. Det går alltså inte att skriva i forumet längre utan den här arkiverade kopian finns bara kvar av nostalgiska och kanske historiska skäl.

Saknar du att skriva i Kentforumet? Kolla då in Facebook-gruppen Kentforumet - Ditt vardagsrum på nätet eller det nya forumet, Kentforumet 2.0.

När Kentforumet stängdes fanns det 26 094 medlemmar som hade gjort 1 153 096 inlägg i 10 524 olika ämnen.

Sidan 66 av 70 FörstaFörsta ... 16565758596061626364656667686970 SistaSista
Resultat 976 till 990 av 1044

Ämne: tatuering?

Laila Marie-Gigi Andersen
    Guest

Standard

Att få en tatuering är ett sätt att dekorera sin kropp. Precis som att ha örhängen - oavsett var de är placerade.
    Tatueringar har använts av människan så länge som vi har funnits. På ett sätt är varje tatuering ett sätt hedra detta, oberoende av motivet.
    Om några tatueringar är vackrare än andra är en fråga om smak, som jag inte vill komma in på.
    Jag ville bara påpeka att vi har en mycket lång historia av att dekorera våra kroppar på olika sätt.
    - Plastikkirurgi (oavsett min åsikt) kan vara ett nytt sätt att "dekorera" våra kroppar på.

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Tatuering är kultur (snarare än natur) med koppling till behovet av skapande (skönhet) och identitet (grupptillhörighet/individuell). Helt klart har det mänskliga släktet en dragning till kulturella företeelser, oberoende av hur fysiskt destruktivt (onaturligt) själva ingreppet är. Det må vara svårt att förstå hur någon kan skada sin egen kropp fysiskt för kulturens skull, men faktum är att den mänskliga hjärnan är rätt komplex och svårförståelig ibland.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Det må vara svårt att förstå hur någon kan skada sin egen kropp fysiskt för kulturens skull, men faktum är att den mänskliga hjärnan är rätt komplex och svårförståelig ibland.
    HaHa
    Du sa det!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Tatuering är kultur (snarare än natur) med koppling till behovet av skapande (skönhet) och identitet (grupptillhörighet/individuell). Helt klart har det mänskliga släktet en dragning till kulturella företeelser, oberoende av hur fysiskt destruktivt (onaturligt) själva ingreppet är. Det må vara svårt att förstå hur någon kan skada sin egen kropp fysiskt för kulturens skull, men faktum är att den mänskliga hjärnan är rätt komplex och svårförståelig ibland.
    Menar du att natur>kultur?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Menar du att natur>kultur?
    Jag har lite svårt att förstå vissa kulturella uttryck och mycket av vår kultur är skadlig för naturen, men det är klart det finns många positiva saker med kultur också. För stora begrepp för att jämföra, men jag tycker helt klart att naturen är viktigare i någon universell mening. Den är förutsättningen för liv.

Embrace förstår mig iaf.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag har lite svårt att förstå vissa kulturella uttryck och mycket av vår kultur är skadlig för naturen, men det är klart det finns många positiva saker med kultur också. För stora begrepp för att jämföra, men jag tycker helt klart att naturen är viktigare i någon universell mening. Den är förutsättningen för liv.

Embrace förstår mig iaf.
    Naturen är förutsättningen för liv men utan kultur är livet meningslöst.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Embrace förstår mig iaf.
    Jajamen!
    Man måste följa naturens lag och naturens under...

http://www.youtube.com/watch?v=_o3uLrKduS0
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Laila Marie-Gigi Andersen
    Guest

Standard

Borde ha skrivit här !! Förlåt !!
    För första gången någonsin funderar jag på allvar på att skaffa en tatuering ...

det har varit på mitt sinne för en stund nu. OM jag gör det, vill jag ha en fjäder ungefär som den här bara mindre och jag är inte säker på vart den ska placeres...
    Jag tänker på min min sida, på mina revben någonstans ...

men det ska stå "always love" runt på streken

äh, jag vet inte än... men det börjar att känns rätt på nåt sätt...
    Senast redigerat av Laila Marie-Gigi Andersen den 2013-06-22 klockan 22:30.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Den tycker jag är bra:

Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Den här är snygg:

Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Martin_747 Visa inlägg
    Hur många procent av folk som har tatuerat sig tror du har ångrat sin/nån?
    Bra fråga. Hyfsat vanligt borde det väl vara.
    Inte att de har tatuerat sig kanske, men däremot motivet.
    Om jag skulle ta ett strykjärn och sätta det på ryggen skulle jag ångra mig, även om ärret var snyggare än de flesta tatueringarna. Skada som skada.

Gjorde mest det här inlägget för att det inte ska flippa ur i en annan tråd.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Bra fråga. Hyfsat vanligt borde det väl vara.
    Inte att de har tatuerat sig kanske, men däremot motivet.
    Om jag skulle ta ett strykjärn och sätta det på ryggen skulle jag ångra mig, även om ärret var snyggare än de flesta tatueringarna. Skada som skada.

Gjorde mest det här inlägget för att det inte ska flippa ur i en annan tråd.
    Ja med tanke på hur (mycket medvetet )provocerande ditt inlägg var så finns viss urflippsrisk...
    Jag kan bara säga att jag inte håller med dig, för även om det sannerligen finns skrattretande fula tatueringar, finns det också såna som är otroligt vackra och passar sin bärares personlighet. De är också fantastiskt skickligt utförd konst.
    Jag har själv inga tatueringar, mest för att jag aldrig kunnat bestämma mig för exakt vad och var jag skulle vilja ha, och då vill jag inte göra någon.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Ja med tanke på hur (mycket medvetet )provocerande ditt inlägg var så finns viss urflippsrisk...
    Jag kan bara säga att jag inte håller med dig, för även om det sannerligen finns skrattretande fula tatueringar, finns det också såna som är otroligt vackra och passar sin bärares personlighet. De är också fantastiskt skickligt utförd konst.
    Jag har själv inga tatueringar, mest för att jag aldrig kunnat bestämma mig för exakt vad och var jag skulle vilja ha, och då vill jag inte göra någon.
    Klart det finns tatuerare som är riktigt duktiga konstnärer. Bra att vi diskuterar det i den här tråden.

Konstnärsskickligheten säger jag inget om.
    Det är fenomenet som sådant jag omöjligen kan förstå.
    Och det är egentligen inget att diskutera, för lika lite som jag kan förstå, lär en annan förstå min stelhet i den här frågan. Jag menar alltså att strykjärnet är bättre därför det bara involverar naturliga färger. Det är främst att färgerna hamnar på en levande duk (med sin naturliga färg och friskhet) som innebär att konsten blir malplacerad, hur vacker den egentligen är.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Ja folk kommer att ångra sina tatueringar om några år, precis som alla som gjorde tribaltatueringar på 90-talet ångrar sina idag. Jag är ganska övertygad om att de flesta som gjort en tatuering bara för att göra en tatuering kommer att ångra sig för de har bara följt trender och tatuerat in en stjärna eller något istället för att göra något eget, personligt och betydelsefull, de som tatuerat in pseudo-filosofiska citat kommer också att känna sig jävligt löjliga, istället för den där unika snöflinga de ville framstå som med citatet så uppfattas de bara som tråkiga och förutsägbara drönare som styrs av trender.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jo, de som t.ex. älskar Justin Bieber idag kommer inte nödvändigtvis att skryta om det år 2027.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Sidan 66 av 70 FörstaFörsta ... 16565758596061626364656667686970 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg