Sidan 67 av 70 FörstaFörsta ... 175758596061626364656667686970 SistaSista
Resultat 991 till 1 005 av 1044

Ämne: tatuering?

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Ja folk kommer att ångra sina tatueringar om några år, precis som alla som gjorde tribaltatueringar på 90-talet ångrar sina idag. Jag är ganska övertygad om att de flesta som gjort en tatuering bara för att göra en tatuering kommer att ångra sig för de har bara följt trender och tatuerat in en stjärna eller något istället för att göra något eget, personligt och betydelsefull, de som tatuerat in pseudo-filosofiska citat kommer också att känna sig jävligt löjliga, istället för den där unika snöflinga de ville framstå som med citatet så uppfattas de bara som tråkiga och förutsägbara drönare som styrs av trender.
    Det är mycket sant. Saker som bara är trend måste ju vara utbytbara... trender tröttnar man på det säger ju sig själv. Samma som att det är lätt korkat att inteckna huset för att köpa designerplagg av den mindre tidlösa modellen...
    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Klart det finns tatuerare som är riktigt duktiga konstnärer. Bra att vi diskuterar det i den här tråden.

Konstnärsskickligheten säger jag inget om.
    Det är fenomenet som sådant jag omöjligen kan förstå.
    Och det är egentligen inget att diskutera, för lika lite som jag kan förstå, lär en annan förstå min stelhet i den här frågan. Jag menar alltså att strykjärnet är bättre därför det bara involverar naturliga färger. Det är främst att färgerna hamnar på en levande duk (med sin naturliga färg och friskhet) som innebär att konsten blir malplacerad, hur vacker den egentligen är.
    jag har själv några ärr och brännmärken som jag sannerligen inte tycker är vackra ( däremot speglar historien bakom dem min personlighet genom att jag fick dem genom att vara urbota dum, envis och oförmögen att ge mig fast saker gör ont...) Att jag inte tatuerat över dem beror mer på obeslutsamhet (om motiv) än något annat. Sen skall det väl vara svårare att få tatueringar på ärr snygga?
    Jo, de som t.ex. älskar Justin Bieber idag kommer inte nödvändigtvis att skryta om det år 2027.
    Fast om man är så dum att man tatuerar in Justin Bieber så förtjänar man nästan att skämmas 27 år senare... Sån är jag!
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Ärr är sällan vackra som konst, men smälter oftast in rätt bra in i sin hud. Att dölja ärr med tatu är väl smart om man vill vara lite trendig, men ärret kanske väckte mindre uppmärksamhet egentligen.

Menade inte att Justin skulle tatueras, men det är ett bra exempel på att kärlek till något specifikt kan vara övergående och kopplat till åldern. Kent kan man inte sluta älska däremot.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Ärr är sällan vackra som konst, men smälter oftast in rätt bra in i sin hud. Att dölja ärr med tatu är väl smart om man vill vara lite trendig, men ärret kanske väckte mindre uppmärksamhet egentligen.

Menade inte att Justin skulle tatueras, men det är ett bra exempel på att kärlek till något specifikt kan vara övergående och kopplat till åldern. Kent kan man inte sluta älska däremot.
    Jag får ofta frågor om ärret och då kan jag välja mellan att berätta historien bakom, vilket jag inte har lust med i alla lägen, att ljuga, eller att försöka skoja bort det med varierande resultat. En tatuering är en tatuering helt enkelt, inte så mycket att fråga om...
    Nu har det gått så många år så jag orkar inta haha.

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Jag får ofta frågor om ärret och då kan jag välja mellan att berätta historien bakom, vilket jag inte har lust med i alla lägen, att ljuga, eller att försöka skoja bort det med varierande resultat. En tatuering är en tatuering helt enkelt, inte så mycket att fråga om...
    Nu har det gått så många år så jag orkar inta haha.
    Ett r är ofrivilligt, en t är det oftast inte.
    Viss skillnad. Jag blir lite nyfiken på ditt r, mer så än en annans t.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Ett r är ofrivilligt, en t är det oftast inte.
    Viss skillnad. Jag blir lite nyfiken på ditt r, mer så än en annans t.
    Just detta ärr var högst frivilligt och missklädsamt. Funderade på att täcka det med en blomranka i svart som kunde slingra över handleden...

Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Jag förstår inte varför människor så gärna hänger upp sig på de saker som de inte tycker om, eller förstår sig på. Det finns väl 1000 band och artister som inte tilltalar en, fast man ifrågasätter väl ändå inte alla som har annan musiksmak än ens egen?
    På samma sätt som jag tycker att det är oerhört märkligt med människor som provoceras av vad man lyssnar på för musik, tycker jag att det är märkligt att man kan provoceras av andra människors tatueringar.

Jag upplever att väldigt många tatueringsmotståndare, känner sig berättigade att förklara för alla människor som är tatuerade, att det är korkat, hur fult det är och att man kommer ångra sig. Ibland får man också höra att det inte finns någon som vill anställa en person med tatuering.

Ni tatueringsmotståndare får gärna förklara för mig hur ni tänker, så att jag kan förstå er. Varför ni känner er så provocerade? På vilket sätt känner ni att andras tatueringar påverkar er? Provoceras ni också av frisyrer som inte tilltalar er? Eller kanske människor med en kroppstyp som inte faller en i smaken? Förklarar ni för människor med ful frisyr att de kommer att ångra sig?

Den som inte vill behöver inte tatuera sig, men det betyder inte att man på något sätt är berättigad att ifrågasätta alla som är tatuerade.
    Senast redigerat av Gustaf-747 den 2014-04-06 klockan 20:26.

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    Jag förstår inte varför människor så gärna hänger upp sig på de saker som de inte tycker om, eller förstår sig på. Det finns väl 1000 band och artister som inte tilltalar en, fast man ifrågasätter väl ändå inte alla som har annan musiksmak än ens egen?
    På samma sätt som jag tycker att det är oerhört märkligt med människor som provoceras av vad man lyssnar på för musik, tycker jag att det är märkligt att man kan provoceras av andra människors tatueringar.

Jag upplever att väldigt många tatueringsmotståndare, känner sig berättigade att förklara för alla människor som är tatuerade, att det är korkad, hur fult det är och att man kommer ångra sig. Ibland får man också höra att det inte finns någon som vill anställa en person med tatuering.

Ni tatueringsmotståndare får gärna förklara för mig hur ni tänker, så att jag kan förstå er. Varför ni känner er så provocerade? På vilket sätt känner ni att andras tatueringar påverkar er? Provoceras ni också av frisyrer som inte tilltalar er? Eller kanske människor med en kroppstyp som inte faller en i smaken? Förklarar ni för människor med ful frisyr att de kommer att ångra sig?

Den som inte vill behöver inte tatuera sig, men det betyder inte att man på något sätt är berättigad att ifrågasätta alla som är tatuerade.
    Word !

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Det är väl en himla skillnad.
    Bara för att någon lyssnar på (i mitt tycke) dålig musik tvingar de inte mig till att lyssna på den musiken.
    Men när var och varannan kvinna tatuerar sig blir det (i mitt tycke) vackraste på jorden förfulat för beskådning.
    Helt i onödan.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Bara för att någon lyssnar på (i mitt tycke) dålig musik tvingar de inte mig till att lyssna på den musiken.
    Men när var och varannan kvinna tatuerar sig blir det (i mitt tycke) vackraste på jorden förfulat för beskådning.
    Helt i onödan.
    Jag gillar dig Namobak. Men det där var nog bland de mest sexistiska jag läst på länge.. Varför i hela fridens namn ska kvinnor (i det här fallet) bry sig om andras begär efter att glutta på deras kropp? Äg er kropp, skaffa en tatuering om ni vill!
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Jag gillar dig Namobak. Men det där var nog bland de mest sexistiska jag läst på länge.. Varför i hela fridens namn ska kvinnor (i det här fallet) bry sig om andras begär efter att glutta på deras kropp? Äg er kropp, skaffa en tatuering om ni vill!
    Förlåt att jag gillar kvinnors naturliga skönhet. Jag gillar naturliga former i naturen också, t.ex. så som det ser ut i Arches national park och dessa vackra former skulle i min mening förstöras om någon klottrade på dem. Kalla mig gärna sexist, men då får du också hitta på något nedvärderande ord för att jag gillar oförstörd natur också. Människan och alla dess kulturella uttryck. Hm...
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Helt i onödan.
    Alltså om det här varit för några år sen hade nog det där fått mig att rusa och boka en tatueringstid i rena ilskan. Tur att jag är så mycket mognare och mer förlåtande nu för tiden...

Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Helt i onödan.
    Jag ska helt ärligt säga att jag blir mer förtvivlad av det här inlägget än dina tidigare inlägg om tatueringar.
    Jag håller med frågg, även för mig, är det nog det mest sexistiska jag läst på länge.
    Det är ingen som helst skillnad på en tatuering och en människas klädsmak, musiksmak eller frisyr, det är det jag försöker säga.
    Existerar kvinnor för att du ska titta på dem? Ska kvinnor ta hänsyn till att du inte attraheras av dem om de är tatuerade?
    Jag förvånas över hur skev kvinnosynen fortfarande är än idag. Jag provocerades enormt för något år sedan då det debatterades kroppshår här på forumet, och åsikten att tjejer inte bör ha det. De åsikter du för fram här går lite i samma anda kan jag tycka. Gällande både kroppshår och tatueringar är det ett beslut man fattar själv som individ, om man har så stora problem med att acceptera det kanske man borde gå till en psykolog.

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Alltså om det här varit för några år sen hade nog det där fått mig att rusa och boka en tatueringstid i rena ilskan. Tur att jag är så mycket mognare och mer förlåtande nu för tiden...
    Vilken tur. Fascinerande hur känslig sådan här "sexism" är. Jag försöker komma på någon motsvarighet som jag skulle ha blivit upprörd över, typ om någon tjej störde sig på att alla män självsvälte sig, men det har ju inte hänt än så...
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Det här är min.
    IMG_4691.jpg

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jag ska helt ärligt säga att jag blir mer förtvivlad av det här inlägget än dina tidigare inlägg om tatueringar.
    Jag håller med frågg, även för mig, är det nog det mest sexistiska jag läst på länge.
    Det är ingen som helst skillnad på en tatuering och en människas klädsmak, musiksmak eller frisyr, det är det jag försöker säga.
    Existerar kvinnor för att du ska titta på dem? Ska kvinnor ta hänsyn till att du inte attraheras av dem om de är tatuerade?
    Jag förvånas över hur skev kvinnosynen fortfarande är än idag. Jag provocerades enormt för något år sedan då det debatterades kroppshår här på forumet, och åsikten att tjejer inte bör ha det. De åsikter du för fram här går lite i samma anda kan jag tycka. Gällande både kroppshår och tatueringar är det ett beslut man fattar själv som individ, om man har så stora problem med att acceptera det kanske man borde gå till en psykolog.
    Du har förstås din rätt att störa dig på min "psykiska störning", precis som jag kan störa mig på att en hel generation tycker att det är fint att måla på bergsformationer i öknen. Jag har ingen rätt att bestämma över vad andra människor gör av sina kroppar. Men jag har väl ändå rätt att stå för min smak?
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Sidan 67 av 70 FörstaFörsta ... 175758596061626364656667686970 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg