Helt ärligt så tycker jag att Kent förtjänade de priser de fick. Konkurrensen var ju inte stenhård direkt.
Bland de andra nominerade:
Lars Winnerbäck: Daugava - Är inte det här samma skiva som han släppte förra gången... och gången innan dess... Gäääääääsp.
Sahara Hotnights: What If Leaving Is A Loving Thing - Den har ett par sköna låtar men är generellt väldigt slätstruken. SH har gjort bättre plattor.
Salem Al Fakir: This Is Who I Am - Jag har ingen aning om hur bra skivan är då jag inte har den. Det jag hört har inte fastnat.
Säkert!: Säkert! - Bitvis en riktigt bra platta, men nära på hälften är skräp både text och musikmässigt.
Mando Diao Never: Seen The Light Of Day - Riktigt lyssningsbar platta men det är för lite som sticker ut.
The Ark: Prayer For The Weekend - Deras kanske sämsta skiva. Två bra låtar räcker inte.
The Hives: The Black And White Album - Ingen dålig skiva men vi har hört det förut.
Slutsats: Jag tycker inte Kent har gjort sin sämsta skiva men i den här konkurrensen hade bandets debutalbum räckt långt även om jag inte hade hört talas om dem. Nu älskar jag verkligen Kents senaste skiva och i de kategorier de vann var det väldigt välförtjänt.