Grattis Kent!
Kul med två åtminstone. Färre hade känts tråkigt. Tack alla som röstat. Jag förstod att Kent skulle vinna när folkets röster räknats in.
Jag blev ännu gladare åt att Annika Norlin belönades. Välförtjänt det också.
Andreas
Grattis Kent!
Kul med två åtminstone. Färre hade känts tråkigt. Tack alla som röstat. Jag förstod att Kent skulle vinna när folkets röster räknats in.
Jag blev ännu gladare åt att Annika Norlin belönades. Välförtjänt det också.
Andreas
Nån som hörde vad som skreks när Jocke sa: "Insiktsfull kommentar från bordet där."
härliga tack tal dom hade så klockrena!!!!
Jag är rädd att man glömmer, glömmer allt
Som vi glömde att vi älskade varandra . .
Äh, Martin var väl inte packad. Inget jag märkte i alla fall.
Jämför man med grammis 2003 var han ju spiknykter ikväll.
Jag tror att Jocke inte vann textförfattar-priset just för att ingen riktigt fattar texterna. Lyssnar man på kvällens hot-shot Salem Al Fakir och hans hemska framträdande sjöng han ut precis som han menade. Det behövdes inga som helst tolkningar.
Jockes texter är ju mer eller mindre "kända" just för att alla förstår dem på olika sätt, och ingen människa förutom han själv kan säga vad som är rätt eller fel. Alltså förstår ingen riktigt texterna, även om det kan kännas som att man faktiskt gör det. Känslan varierar från person till person.
Måste man spendera tid på att försöka förstå en text, så är det antagligen inte ansett att vara en bra text. Själv tycker jag att Jocke skulle vinna, men man måste ändå försöka förstå hur de som inte lyssnar på Kent varje dag tänker när de väljer låtskrivare.
det var lite synd att bara jocke och martin var på plats!
men årets band och album är inte dåligt!
heja!
Grattis till kent.
Måste bara säga att jag avskyr Salem El Fakir också, eller vad han nu heter.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Orkar inte skriva ett till grattisinlägg.
Roligt att salem al fakir vann så många grammisar.
Neh, det handlar inte om det. Folk (juryn bl.a.) är trötta på bandet och vill inte ge alla priser till dom. Skulle kent varit hyfsat nya och släppt detta albumet skulle priserna haglat på dom. Han har redan fått årets textförfattare och juryn verkar vilja ge dom till lite nyare förmågor och inte lika kända även om själva texterna är sämre...