Sidan 20 av 44 FörstaFörsta ... 101112131415161718192021222324252627282930 ... SistaSista
Resultat 286 till 300 av 656

Ämne: iPhone

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    thank you

du vet inte till vilket pris respektive ska sälja den för, oavsett om man tar ett abbonemang?
    Jag skulle tippa på att priser kommer denna vecka.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jag skulle tippa på att priser kommer denna vecka.
    jag börjar bli löjligt exalterad nu

börjar minnas mina jular som barn av denna eviga väntan...haha

tack

å lollita > jag tycker inte de är löjligt bra utan de har priser som är vettiga. tycker tom att samtals-taxan skulle kunna gå ner en smula till...haha

å tack du med

Reg.datum
    May 2004

Standard

pratade med min bror om iphonen som jag snart tänkt införskaffa och då sa han till mig att: köp inte den! den är värdelös...jag tänkte..jaja...de e johan han e alltid sån. men sen gick jag in på aftonbladet å läste bla det här:

http://www.aftonbladet.se/pryl/tele/article5470906.ab

och eftersom ingen har tagit upp det här så undrar jag hur mycket sanning det ligger bakom den här artiklen?

ni som har den gamla iphonen, har ni haft de har problemen eller andra problem med er iphone?

jag börjar fundera på om de inte är bättre att köpa den gamla och sedan uppdatera den istl för att köpa den nya om de nu är såna här problem för den inte tål 30 grader värme eller vinterklimat...de är ju galet. och så deras inställning...om man använder den ute och det är - grader så får man skylla sig själv å får inte pengar tillbaka...

råd...någon?

Reg.datum
    May 2002

Standard

tigertindra:
    Samma temp.rekommendationer har funnits för de två föregående iPhonemodellerna men jag har inte haft problem och känner ingen som har haft det.

Jag läser dagligen på en rad iPhonebloggar och forum och har inte sett några särskilda rapporter om detta, ser det som undantag som Aftonbladet lyft fram som en "stor nyhet".

Det har sålts någonstans mellan 1-2miljoner av den nya iPhonen - skulle den vara värdelös för att enstaka ex blivit överhettade?
    Man slutar aldrig förvånas över människors oförmåga till kritik gällande vad som skriv i media. Masspsykos någon?

Ang missfärgningarna som nämns - det finns rapporter om att det inte alls handlar om överhettning:
    http://www.macrumors.com/2009/07/05/...t-overheating/
    http://www.xsellize.com/showthread.php?t=48616

---John G. Bennett

Reg.datum
    May 2004

Standard

jag kände samma. men min bror är extremt tekniskt lagd. så därför lyssnar jag mycket på honom. han gillar dock inte apple alls. så de gäller att inte lyssna för mycket.

visste dock inte att de 2 föregående hade fått samma varningar på sig men fungerat problemfritt..

tack så mycket. skönt med någon som är påläst

Adam K.
    Guest

Standard

Sålänge man inte låter telefonen ligga på ett bort utomhus med gasande sol direkt på den bör det ju inte vara några som helst problem. : )

Standard

Jaha. Idag spöregnade det och det hann gå 10 min innan jag tänkte på mobilen. Självklart var den lite blöt och nu ligger den i en påse med ris.
    Håll tummarna

Reg.datum
    May 2004

Standard

den här frågan är öppen men robin får gärna svara på den:

min bror idiotförklara mig som envisas med att köpa iphone. han säger att de finns billigare kopior som ser ut exakt likadant med enda skillnaden dvs att de fungerar och de kostar 1000 spänn typ.

sen tycker han om jag ska lägga så mycket pengar på en mobil varför skaffar jag inte istl då en sony ericsson, satio. där jag får valuta för pengarna?

så vad säger ni/du? satio/versus iphone...vilken ska man välja å varför?

de känns ju som satio verkar grym. 12.1 megapixel kamera å 128 i minne mot iphone som har 32...

men som sagt jag vet ingenting. det enda jag vet är att jag vill ha en iphone å nu börjar de dra ihop sig...

http://www.mobil.se/ArticlePages/200...MOB404.dbp.asp

Adam K.
    Guest

Standard

iPhone har 32 GB jämfört med den där mobilen som bara har 128 MB. ; )

Iofs verkar det som att man kan expandera minnet på SE-luren. Jag kan inte svara på vad det kostar att köpa ett 32 GB-minneskort (säljs det ens?).

Be gärna din bror att länka till iPhone-kopiorna. För det är inte alls som han påstår, att man kan köpa något billigt junk och få en lika bra telefon som iPhone.

Angående megapixelsnacket. Jag tror att iPhones kamera räcker bra för vad en mobilkamera ska klara av: ta helt OK bilder i vardagen. Alltid redo liksom.

Egentligen tycker jag att själva AppStore och kopplingen mellan iPhone och iTunes räcker utmärkt som fördelar jämfört med Satio. Det är faktiskt på detta plan som Apple alltid varit bäst: kopplingen mellan hårdvara och mjukvara. Det kan väl inte ens din bror förneka?

Reg.datum
    May 2002

Standard

Tigertindra:
    Det enda jag säger är att din bror inte verkar ha koll alls. Det han sagt om kopiorna bevisar det något enormt.
    Det han säger skulle göra att jag aldrig någonsin skulle ta råd från honom ang teknikprylar.

---John G. Bennett

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    iPhone har 32 GB jämfört med den där mobilen som bara har 128 MB. ; )

Iofs verkar det som att man kan expandera minnet på SE-luren. Jag kan inte svara på vad det kostar att köpa ett 32 GB-minneskort (säljs det ens?).

Be gärna din bror att länka till iPhone-kopiorna. För det är inte alls som han påstår, att man kan köpa något billigt junk och få en lika bra telefon som iPhone.

Angående megapixelsnacket. Jag tror att iPhones kamera räcker bra för vad en mobilkamera ska klara av: ta helt OK bilder i vardagen. Alltid redo liksom.

Egentligen tycker jag att själva AppStore och kopplingen mellan iPhone och iTunes räcker utmärkt som fördelar jämfört med Satio. Det är faktiskt på detta plan som Apple alltid varit bäst: kopplingen mellan hårdvara och mjukvara. Det kan väl inte ens din bror förneka?
    tror de är den här han syftar på:

http://www.iphoneinfo.se/hiphone-bas...pian-hittills/

han säger att den nya iphonen klarar inte av den högre hastigheten därför den blir överhettad och fel färg osv...och den kommer inte klara av vare sig värme eller kyla. och att alla klagat så mycket på den och de varit så mycket fel så de kommer med en ny uppdaterad version om någon månad så han tycker ABSOLUT INTE att jag ska köpa den som kommer nu...

han säger att han får sin info från teknik tidningar och olika utländska forum där den nya iphonen sänkts totalt...

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Tigertindra:
    Det enda jag säger är att din bror inte verkar ha koll alls. Det han sagt om kopiorna bevisar det något enormt.
    Det han säger skulle göra att jag aldrig någonsin skulle ta råd från honom ang teknikprylar.
    mmm...han e jobbig min bror. men han är verkligen grym på teknik och har installerat all el i mitt hus, även trådlöst samt larm. han kan bygga upp en dator från grunden och de är väldigt få dataproblem som han inte kan lösa å han är test person för en teknik tidning så han uppdaterar hela tiden dator, tv samt mobil. men när de kommer till de här med iphonen så känns de faktiskt som han har fel.

Reg.datum
    May 2002

Standard

mmm...han e jobbig min bror. men han är verkligen grym på teknik och har installerat all el i mitt hus, även trådlöst samt larm. han kan bygga upp en dator från grunden och de är väldigt få dataproblem som han inte kan lösa å han är test person för en teknik tidning så han uppdaterar hela tiden dator, tv samt mobil. men när de kommer till de här med iphonen så känns de faktiskt som han har fel.
    Ok, men bara det faktum att han tror att en av de där kopiorna kan "ersätta" en iPhone visar ju att inte alls förstår vad en iPhone är för något och vilka möjligheter man har med den.
    Men visst, tänker man inte nyttja dessa möjligheter ska man väl inte ha en.
    Och då ska man inte ha SonyEricsson-luren heller.
    Jag känner ingen som är missnöjd med sin iPhone.

---John G. Bennett

Adam K.
    Guest

Standard

tror de är den här han syftar på:

http://www.iphoneinfo.se/hiphone-bas...pian-hittills/

han säger att den nya iphonen klarar inte av den högre hastigheten därför den blir överhettad och fel färg osv...och den kommer inte klara av vare sig värme eller kyla. och att alla klagat så mycket på den och de varit så mycket fel så de kommer med en ny uppdaterad version om någon månad så han tycker ABSOLUT INTE att jag ska köpa den som kommer nu...

han säger att han får sin info från teknik tidningar och olika utländska forum där den nya iphonen sänkts totalt...
    Vad jag har hört klarar iPhone av varmare och kallare temperaturer än andra mobiltelefoner.

"Sänkts totalt". Visst, det låter kanske som att den nya telefonen är dålig, men så är det ju alltid; de få som har problem är de som klagar mest.

http://www.expressen.se/prylar/iphon...s-varlden-over

Visst, om man läser artikeln och inte har koll på faktan kanske det låter som värsta skräpet, men om man läser folks kommentarer handlar det snarare om dålig journalistik från Expressens sida...

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Någon som vet vad den nya iPhone kommer att kosta?

Sidan 20 av 44 FörstaFörsta ... 101112131415161718192021222324252627282930 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •