jag är kund hos tele2 2 dagar till...sen blir de tillfälligt halebop tills ja bestämt mig för vart ja ska köpa mobilen.
hade fast pris dvs 3000 sms/mms och 50 timmar till valfri opertör för 500 kronor i månaden.
men jag vare sig ringer eller smsar så mycket så vill helst få ner min mobil till max max 300 i månaden. helst 200...nu när jag är arbetslös.
Eh, då kanske du ska börja prata mindre i telefon och skicka färre sms.
Det finns ju inget abb hos någon operatör som matchar sådana priser för så mycket taltid och sms(som du skrev i tidigare inlägg). Om inte alla dina vänner har samma operatör som dig, men det är väl aningen mycket begärt.
Välkommen till verkligheten.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
men har jag sagt att jag vill ha ett abbonemang där jag skickar 3000 sms och ringer 50 timmar för 500 kronor? nä just de....
jag ringer typ hälften å skickar drygt 1000 sms...
det abbonemanget som lockar mest är halebop. då får jag skicka 3000 sms till valfri operatör och ringa upp hela summan för 200 kronor. så jag tror den matchar det abbonemanget jag vill ha...mest. men får se vad telia erbjuder.
som jag skrev i tidigare så kommer de räcka med 20 timmar eller mindre och ialfl 800 sms i månaden som ingår.
och jag vet att jag levt i verkligheten både mer och längre än dig.
å de är lågkonjuktur så även de bolagen borde fatta och droppa sina priser om de vill sälja något...
Ta det inte så hårt.
Det kommer inte komma några fastprisabbonemang på så "få" timmar som 20 och sms-paket för så "lite" som 1000 sms.
Vad du vill och vad operatörerna vill här synkar inte helt enkelt. De har inga pengar att tjäna på det du efterfrågar.
??som jag skrev i tidigare så kommer de räcka med 20 timmar eller mindre och ialfl 800 sms i månaden som ingår.
Detta skrev du ju faktiskt inte alls innan. Du skrev "jag snittar 1000 sms i månaden och ialfl minst 20 samtals-timmar ".
Ang Halebop:
De 200:- du får ringa för räcker ju inte ens till 5 timmar. Om du ska ringa ytterligare 15 tim blir det runt 600:- till(+öppningsavgifter på 0,66/samtal) - billigt!!
Eller?
---John G. Bennett
de blir nog mindre än 20 timmar skulle jag gissa på. de som är viktigast för mig är att smsa fritt eller att de är billigt att smsa. och sen är öppningsavgiften på abbonemanget viktigt...
halebop kanske kommer mer något annat abbonemang eller så skärper telia till sig å inser att de har inte monopol längre. det som håller de företaget vid liv är inte privatkunderna utan företagskunderna. utan dom så skulle dom vara byebye...
och jag tror att i de flesta företags intressen så ligger fokuset på att sälja. och om de inte säljer sina abbonamang så får de ju göra om dom...de e vad jag tror...men får se hur de som kommer ser ut.
säljer de 100 abbonemang som är en månadskostnad på 300 så är ju de bättre än att sälja 10st som är en månadskostnad på 500...typ![]()
Öppningsavgiften/samtal, eller månadskostnaden eller vadå?
För sådana som mig som värderar kvaliteten(sveriges bäst utbyggda GSM-nät, kanske sveriges bäst utbyggda 3G-nät, EDGE, surfzoner/wifi-hotspots) så pass högt att det är värt att betala nån hundring mer i månaden är Telia löjligt mycket bättre än de andra.halebop kanske kommer mer något annat abbonemang eller så skärper telia till sig å inser att de har inte monopol längre. det som håller de företaget vid liv är inte privatkunderna utan företagskunderna. utan dom så skulle dom vara byebye...
Och nej, det är många andra än företagskunder som börjar fatta den grejen.
Näe, Telia har antagligen inte sålt några iPhones med tillhörande abonnemang alls under det här året...och jag tror att i de flesta företags intressen så ligger fokuset på att sälja. och om de inte säljer sina abbonamang så får de ju göra om dom...de e vad jag tror...men får se hur de som kommer ser ut.
Tyvärr är det ju inte så enkelt. Ett företag gör inte sådana prisdroppar hur som helst för att inte få folk att undervärdera deras tjänster i långa loppet, nu tex när vi som du säger är i en lågkunjuktur vs när vi går ur den. Då kommer man mest ha förlorat på att droppa priserna.säljer de 100 abbonemang som är en månadskostnad på 300 så är ju de bättre än att sälja 10st som är en månadskostnad på 500...typ![]()
---John G. Bennett
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Men snälla ni. Ni har fått varningar, och på begäran ytterligare information via pm om varningarna. Det här är ingen tråd att diskutera varningar i.
Sådant görs via pm eller i den här avdelningen.
Låt dom komma nu
riktigt kul att spotify äntligen kommer till iPhone!
det är vi som är Norrköping
Har man jailbreakad så finns det ju redan, sedan ska apple godkänna appen Spotify har skickat in.
---John G. Bennett
så...vad säger ni? vilket abbonemang hos telia känns mest lockande?
jag tycker inget. även om de är en telefon för internet så fattar jag inte varför de inte följer med andras erbjudanden och priser vad de gäller att ringa å smsa.
å jag fattar inte mini riktigt...kan man inte smsa eller ringa alls på den? enbart data-trafik? står ju inga priser å ingen 0a.
halebop var ju inte direkt snabba med att lägga ut något.
ska kolla telenor och tre nu...
tipsa gärna om ni hittat ett vettigt abbonemang![]()
jag var inne på halebops sida när de uppdaterade den. efter 4 minuter så hade jag beställt telefonen. de blir en iphone 3g s svart 32gb med halebop alla 199 kronor.
Ring för hela månadsavgiften
Med abonnemanget Halebop Alla 199 ringer du för endast 66 öre/minut till alla operatörer inom Sverige, dygnet runt. Öppningsavgiften är 66 öre/samtal. Du får använda hela månadsbeloppet på 199 kr till röstsamtal. Vi går i Telias nät.
SMSa gratis till hela världen
Med abonnemanget Halebop Alla 199 SMS:ar du gratis till alla i hela världen, oavsett vilken operatör de har. Du ringer också för hela månadsbeloppet på 199 kr. Halebop går i Telias nät, och du vet väl att Halebop har Sveriges nöjdaste kunder enl SKI 2008. Gratis inträdesavgift gäller endast här på halebop.se!
Surfa fritt på hela internet
När du skaffar iPhone med Halebop får du också tjänsten Mobilsurf Fastpris som gör att du kan surfa fritt på hela internet med 3G/GSM (edge) hastighet (vid förbrukning av mer än 500 MB data begränsas överföringshastigheten till 57 kbit/s). Månadsavgift 59 kr.
sen har de även 6 fria månadsavgifter om man skaffar halebop vänner.
telefonen kostar 7700 kronor om man vill köpa loss den med ett kontankort. men jag köper loss den för 4.400 med abbonemanget halebop alla 199 kronor.
ja...jag är mycket NÖJD!!!
fuck telia!![]()
Senast redigerat av tigertindra den 2009-07-31 klockan 09:52.
hahahaha...de är redan tillfälligt slut på halebop. sjukt. jag trodde verkligen inte att de skulle vara en sån efterfrågan. glad att ja varit uppe i tid.
tre´s hemsida kommer man inte ens in på