"It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius
Det är ingen dikt.
En text. Inget annat. Vill inte placera det jag skriver under nån rubrik. Bara "texter". Fast det är ju också en rubrik... men äsch du fattar.
Tack så mycketja det va ju ett tag sen jag skrev den och den va skriven direkt från hjärtat, inget ändrat. Skrivet rakt från pappret jag skrev den på första gången. Ja jag ska börja skriva mer här. Det är ju bra med kritik för att utvecklas.
Jag är en av de två vargarna
på biljardbordet
Eller den stillsamt allvarliga
fårade mörka man
med bitar av gulnade spelkort
på mina glasögon
Jag sitter med allvarlig min
i ett rum fyllt med
sekelskiftesdockor
Jag är den granne
som lånar ut en kopp socker
Vardaglig vanlig vänskap
Upplever slättens alla årstidsskiftningar
Leker med ord
En text inspirerad av en olycka som hände här i värmland för några år sedan. En ung kille som krockade med plogbilen och dog. Det sägs att hans tjej nyss gjort slut och han hade kört in i plogbilen avsiktligt.
Visa dina bilder, gör mig avundsjuk och njut.
Men när dina tårar suddar ut vägen och din krasch är omedelbar då kommer min avundsjuka torkas bort som blodet längs vägen.
För den känslan som folk dör för var inget för mig.
Men var är då och då är inte nu.
Blodet rött som hjärtat hälls sakta tillbaka och snart har du lagt bilderna under sängen.
Skulle det inte vara bättre att ta till eld?
Men så modig är inte den längtan som kanske kommer smygandes om år eller dar.
Jag känner dig, så ta till eld.
För en krasch till och du beblandas med dom som säger ”mitt liv är över” bara för en känsla.
Men det var ju då.
Nu har jag lärt mig att en känsla som den är värd att dö för.
Men fortsätt ändå.
En dag kommer allt igen, precis som det där modet.
Så stanna inte.
Kör igenom kraschen och vänd dig om för att se tårarna skrika ”Kör, kör, kör!” efter dig där på vägen.
Lyssna på dom, kära du, lyssna på dom.
"It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius
men det låter så sorgligt och ensamt, jag har en halvmesyr
jag litar på folk tills jag märker att det inte går
då går jagutan förklaringar
i regel säger jag bara "hejdå!" och har den sortens betoning att det finns inget att ifrågasätta.
när jag verkligen vill något är jag extremt tydlig
jag förstår inte varför så många ska göra sig själva så illa och besatt hänga sig kvar vid vad som visar sig vara eller alltid varit en ren illusion.