"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Embrace är mitt absoluta favoritband efter Kent och ettan Depeche Mode! Deras andra album "Drawn From Memory" har ju riktigt bra låtar som "You´re Not Alone", "Drawn From Memory", "I Wouldn´t Wanna Happen To You" och magiska "I Had A Time". Tredje albumet är väl deras minst starka men "Make It Last" är riktigt bra likaså "Over", "I Hope You´re Happy Now", "Wonder" och i högsta grad avslutande "Satellites". Men förra årets mästerverk till singel "Nature´s Law" är som sagt deras allra starkaste låt! "The Good Will Out" och "That´s All Changed Forever" från debuten är också oslagbart fina. Märks det att jag gillar detta band?
På tal om Embrace.
Jag köpte deras ep's efterhand & även debuten då den släpptes. Album nummer 2 höll dock inte riktigt lika hög klass, så då gav jag tyvärr upp dem. Jag har dock hört en del pärlor från de senaste två plattorna, så jag ska köpa de album jag saknar. Singlar & ep's lär jag dock inte samla upp i efterhand, där får jag nöja mig med vad som gavs ut i samband med de två första skivorna.
Och kolla gärna upp Rialto. Också jävligt bra band!
Nog om det för nu, tråden är ju "Tillbaka till samtiden".
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Jag har en fråga beträffande titeln: Betyder "tillbaka till samtiden" att man befinner sig redan i samtiden eller att man vill gå där. Det förstår jag inte exakt.
Typiskt herr Berg att leka med orden. Alltid!
HÖST I SJÄLEN,VÅR I HJÄRTAT. VAR BLEV NI AV
I Tyskland måste man precisera det med att säga: "Zurück in die Gegenwart" när man befinner sig i en annan tid och "Zurück in der Gegenwart" när man är tillbaka. Så det var oklart för mig. Tack!
gah, hösten kommer nog bli ganska jobbig i väntan på Tillbaka till Samtiden... sitter i Syd Afrika för tillfället. det ska väl förhoppningsvis gå att få den hitskickad... tjatar lite(host..) på släktingarna i sverige för att va helt säker på att dom inte missar release-datumet. menmen. ser fram emot nya skivan!
"Sen har vi fått tjuvlyssna på tre låtar från Kents kommande album och det ska jag och Hanna snacka lite om. Yes!
/Jesper"
p3 populär, började precis. vet dock inte när dom ska snacka om kent, och ifall det bara är prat och ingen musik. men anywho.
and I think about how long it will take them to blow us away, but I won't get me down