jag är så glad av att alla är glada och grattis ni som fyller år också!
jag vet inte vad jag ska skriva här, total lycka och total rädsla råder i mitt huvud och hjärta just nu. TACK KENT
Kanske är det en bokreferens.
Länk till boken "Tillbaka till samtiden" [1994]
Att boken handlar om hur man ser på 1993 om 50 år kan ju vara en återspegling på skapandet av bandet.
Är det bara jag som tror att releasedatumet (17:e oktober) är för att fira att det är 103 år sedan Allmäna valmansförbundet (numera Moderaterna) bildades?
Tillbaka till samtiden.
1. PAN
2. Efter Doktor Caligaris Kabinett
3. Sysslingen
4. Tanke exeme
5. Fröjgutts pastorat
6. Pang pang pang
7. Ho ho ho
8. Sepia Sylvia
9. Ät aldrig pepparkaka på allmän äng
10. Pol Pot
Dolt spår: Dansk skalle
Okej; i början försökte jag verkligen komma på bra och "kentiga" titlar. PAN, efter Knut Hamsuns roman, har jag länge tyckt skulle vara en fin låttitel. Men det slutade i trams: kentiga titlar med klass kan bara bandet själva komma på.
rbroddmark.tumblr.com
Myyyyyyyyyys.
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
NICE
Det tok faktisk litt tid før jeg skjønte hva som hadde skjedd da jeg gikk inn på siden og alt jeg fikk se var noen rare bilder...hehe.. Men så klikket jeg på ett eller annet, og da kom det überkuule bandbildet fram
Så kom jeg videre inn på siden, og jammen hadde ikke en releasedato dukket opp!
JEG GLEDER MEG SOM ET BARN!!
Ge mig nåt som känns..
Rätta mig om jag har fel: är inte det här det första gruppfotot i sittande pose (nåja, en står ju upp) rakt framifrån som har tagits på bandet, i samband med ett album, sedan Verkligen?
rbroddmark.tumblr.com
Tror nok du kan ha rett der ja..
Jeg kommer ikke på noen som har blitt tatt i mellomtiden hvertfall
Ge mig nåt som känns..
leendet sprack över mitt ansikte.
mitt i natten.
utan förvarning.
skivan ger mig, ytterligare, något att se fram emot.
- -
jag fastnar i ett ögonblick av omotiverat hög irritation - orsakad av den, dekapiterade barnstol av vitt plastblankt material, som J.Berg placerat sina stränga ögonbryn på.
en avsiktlig anakronism, i deras annars så sepiatonade High Chaparall-fotografi?
apropå samtiden.