Sidan 84 av 115 FörstaFörsta ... 34747576777879808182838485868788899091929394 ... SistaSista
Resultat 1 246 till 1 260 av 1712

Ämne: Dagens insikt

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    Exempel:
    Trots att jag går på universitet och folket i min klass är mellan 20 och 30 (okej de över 30 räknas inte in, de är faktiskt mognare än så) så är det fortfarande så att man ska vara på ett speciellt sätt. Vi har två killar i klassen, den ena är social och skämtar en massa så för honom är det inga problem. Den andre killen är blygare, inte konstig eller så utan bara blyg men riktigt rolig och trevlig om man lärt känna honom lite mera.
    Mot denne blyge killen så pågår det en typ av "mobbing", folk snackar skit om honom på fester, han blir inte inbjuden, ingen vill arbeta ihop med honom för att de tycker att han är konstig. Eftersom i princip alla i klassen har djur så hjälps man åt med hundpassning osv och det är aldrig några problem för någon, en gång behövde den här killen hjälp med sin hund men INGEN erbjöd sig förutom jag, vilket jag gjorde när jag märkte att ingen annan gjorde det. Anledningen till att jag inte gjorde det från början är för att jag inte bor i samma stad som resten av klassen utan jag pendlar, så det hade vart smidigare för honom att lämna hunden hos någon i stan men istället fick han åka fram och tillbaka till mig vilket tar en timme, för att lämna sin hund.
    Det finns inte många i min klass som jag tycker om att umgås med för jag gillar inte den jargongen som råder, det finns de som är trevligare men också så många som känns så "råa" och det är just dom personerna som också har störst umgängeskrets på skolan.
    Fick du ligga?
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Fick du ligga?
    Jag ligger inte med män
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Exempel:
    Trots att jag går på universitet och folket i min klass är mellan 20 och 30 (okej de över 30 räknas inte in, de är faktiskt mognare än så) så är det fortfarande så att man ska vara på ett speciellt sätt. Vi har två killar i klassen, den ena är social och skämtar en massa så för honom är det inga problem. Den andre killen är blygare, inte konstig eller så utan bara blyg men riktigt rolig och trevlig om man lärt känna honom lite mera.
    Mot denne blyge killen så pågår det en typ av "mobbing", folk snackar skit om honom på fester, han blir inte inbjuden, ingen vill arbeta ihop med honom för att de tycker att han är konstig. Eftersom i princip alla i klassen har djur så hjälps man åt med hundpassning osv och det är aldrig några problem för någon, en gång behövde den här killen hjälp med sin hund men INGEN erbjöd sig förutom jag, vilket jag gjorde när jag märkte att ingen annan gjorde det. Anledningen till att jag inte gjorde det från början är för att jag inte bor i samma stad som resten av klassen utan jag pendlar, så det hade vart smidigare för honom att lämna hunden hos någon i stan men istället fick han åka fram och tillbaka till mig vilket tar en timme, för att lämna sin hund.
    Det finns inte många i min klass som jag tycker om att umgås med för jag gillar inte den jargongen som råder, det finns de som är trevligare men också så många som känns så "råa" och det är just dom personerna som också har störst umgängeskrets på skolan.
    Ursäkta, men är du en tjej eller en kille?
    I vilket fall så gillar jag typer som dig som är omtänksamma mot andra i våran omgivning. Och är man över 20 år så borde man ha fattat att man ska ta hand om andra och inte frysa ute någon på det sättet.
    Det var strongt gjort av dig att du valde att ta hand om hans hund.

Och jo. Det är som du säger att man måste nästan vara lite högljudd och hävda sig mycket på olika sätt om man vill bli populär bland andra.
    Gör man inte det så räknas man som asocial eller något.
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Astronaut: Visa inlägg
    Ursäkta, men är du en tjej eller en kille?
    I vilket fall så gillar jag typer som dig som är omtänksamma mot andra i våran omgivning. Och är man över 20 år så borde man ha fattat att man ska ta hand om andra och inte frysa ute någon på det sättet.
    Det var strongt gjort av dig att du valde att ta hand om hans hund.

Och jo. Det är som du säger att man måste nästan vara lite högljudd och hävda sig mycket på olika sätt om man vill bli populär bland andra.
    Gör man inte det så räknas man som asocial eller något.
    Jag är tjej.
    Jag tycker också man ska hjälpas åt, speciellt som att hade det vart vem som helst annan så hade den fått massor av hjälp men bara för att det är han som frågar så vill ingen. De snackar säkert skit om mig med och tycker att jag är konstig som pratar med honom och hjälper honom men jaja!
    Går man på universitet så är det så löjligt att hålla på så, visst att folk gjorde så i grundskolan men man trodde ju att det var annorlunda här, att människor var mer vuxna...
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Det finns några mörkhyade killar som går en klass under mig. Deras stil är kaxig, lite wannabe 50C kanske man kan säga.
    Dom använder ord som "fuck", "bror" och "svenne" osv.

Idag så stod jag bredvid tre utav dom när dom försökte ta loss en bromsskiva som normalt ska ta runt 5 minuter att ta av.
    Dom stod där och jämrade sig och försökte hitta en massa lösningar men lyckades inte.
    "nähä, jag får väl ta och hjälpa kidsen"tänkte jag. Jag gick fram till dom och berättade att man var tvungen att göra si och så på för att få loss skivan. Jag sa det på ett trevligt sätt.

Dom tackar inte för hjälpen när jag går där ifrån, men istället frågar en utav killarna mig med en kaxig attityd "Ey, var fan är polygripen!?!".

För det första så tackade dom inte för hjälpen, och sen så svor dom åt mig när dom frågade efter något...
    Alltså, varför kan dom inte försöka att vara lite artiga och skippa den töntiga stilen dom har? Man kommer så mycket längre på att vara artig.

Det är ingen idé att vara artig mot sånt folk. Det är lika bra att ha samma stil som dom har mot dom själva när det är något, så får dom se hur löjligt det är.
    Patetiska nollor..
    Senast redigerat av Astronaut: den 2011-01-18 klockan 16:02.
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Det finns några mörkhyade killar som går en klass under mig. Deras stil är kaxig, lite wannabe 50C kanske man kan säga.

Idag så stod jag bredvid tre utav dom när dom försökte ta loss en bromsskiva som normalt ska ta runt 5 minuter att ta av.
    Dom stod där och jämrade sig och försökte hitta en massa lösningar men lyckades inte.
    "nähä, jag får väl ta och hjälpa kidsen"tänkte jag. Jag gick fram till dom och berättade att man var tvungen att göra si och så på för att få loss skivan. Jag sa det på ett trevligt sätt.

Dom tackar inte för hjälpen när jag går där ifrån, men istället frågar en utav killarna mig med en kaxig attityd "Ey, var fan är polygripen!?!".

För det första så tackade dom inte för hjälpen, och sen så svor dom åt mig när dom frågade efter något...
    Alltså, varför kan dom inte försöka att vara lite artiga och skippa den töntiga stilen dom har? Man kommer så mycket längre på att vara artig.

Det är ingen idé att vara artig mot sånt folk. Det är lika bra att ha samma stil som dom har mot dom själva när det är något, så får dom se hur löjligt det är.
    Patetiska nollor..
    De mår säkert bara bra av att man är artig mot dem. Varför skulle de inte ta intryck av det, även om de just nu körde på den korkade stilen?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Att dricka Kaffe+Whiskey och äta chips samtidigt är inte gott. Otroligt att jag har varit student i två och ett halvt år och inte lärt mig detta förens nu.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Poptarts var inte någon höjdare.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Standard

Drick inte kokhett te. Din tunga kommer fräta.

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    poptarts har alltid varit fett överskattat. både i usa och i sverige...

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Jag är glad att du provar sånt där så att jag slipper. xD

Citat Ursprungligen postat av Kravallpolis Visa inlägg
    Drick inte kokhett te. Din tunga kommer fräta.
    Käka inte vaniljdrömmar med diskmedel, du rapar bubblor då. Jag lovar.
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jag ligger inte med män
    Där ser man.

Patetiska nollor..
    Du kan väl påpeka att de inte kommer få jobb i Ferrari-depån, med deras brist på snabbhet.
    Men om de verkligen vill nå toppen, kan du ju påpeka att de blir de första negrerna i Ferrari-stallet.
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Folk är väldigt duktiga på att generalisera.
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Folk är väldigt duktiga på att generalisera.
    Det där är en generalisering.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Det där är en generalisering.
    And that´s my point!
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Sidan 84 av 115 FörstaFörsta ... 34747576777879808182838485868788899091929394 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •