Undrar om man får köpa Pokémon-Oscar och hänga upp i julgranen? : )
inget.
åscar påp kan han kalla sig.
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
anna bergendahl är bäst hittils. älskar henne!
samt han kunde inte sjunga å hade 0 riktig utstrålning...
han som e en sån som vill synas men egentligen inte syns...enligt min åsikt då. tyckte bara han var löjlig...sorry alla indie-poppare men så e de...
1 2 3---fjämling vad håller dju fö mej ij djina mjörka jögon....
och som någon annan skrev här så är den nya juryn betydligt bättre och snällare...ialfl de man sett...de känns inte som de går in för att medvetet säga grymma saker som den förra juryn gjorde...dock så hade de gärna fått byta ut miss bagge mot kishti istl...kishti har ju mer koll på rösten än vad den nya har.... fast smågnabbandet sinsemellan the x-faktor är ju stundtals underhållande....
bagge e ju as-skön....en sån som jag borde ha...rolig, äldre,snäll naturmänniska samt musikproducent...klockrent..haha
Jag har bara slökollat lite på två avsnitt på jobbet, eftersom TV4 nästan alltid tyvärr står på där.
Det var i alla fall det första som slog mig också att juryn är rak och ärlig, men på ett snällare sätt.
Sedan undrar man ju varför vissa ens ställer upp alls.
Någon i deras omgivning måste ha fört dem bakom ljuset.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Det tror jag också. Som hon som sjöng "Himlen runt hörnet" och inte gick vidare och blev skitförbannad efteråt. "Jag sjunger faktiskt jättebra", morrade hon och pekade finger. Yeah right...
Sedan kan jag undra varför så många tror att de ska uppnå meningen med livet genom att vara med i Idol. Hur bra har det gått för Idol-vinnarna egentligen? Inte särskilt.
Absolut.Du kanske kände till Oscar sedan tidigare?
Senast redigerat av utomjording den 2008-09-20 klockan 09:54.
Låt dom komma nu
Var den denna säsong?
Då såg jag inte det, men det var något liknande för en eller två säsonger sedan. En tjej som verkligen trodde att hon kunde sjunga, för det hade hennes vänner sagt. Eller i alla fall lurat i henne, får jag väl tillägga. När hon föga överraskande blev totalsågad av den dåvarande juryn så sade hon något i stil med att det minsann inte gjorde något. Hon skulle minsann hem och sjunga för sina väner i Rinkeby, de visste bättre än juryn och hon skulle ge ut skivor ändå så småningom. Yeah, right.
Vissa av de som tror sig kunna sjunga är dessutom riktigt jävla otrevliga.
Det är knappast juryns fel att tondöva idioter väljer att skämma ut sig i TV.
Ger man sig in i leken, då får man faktiskt leken tåla!
Ja, här kan du se henne sjunga. Tyvärr finns inte efterspelet med i det klippet.
Hon sjunger ju inte dåligt, men samtidigt bryter hon ganska kraftigt och verkar helt frånvarande.
Men det jag reagerade mest på var bristen på självinsikt när hon fick lämna sin audition utan guldbiljett.
Man kan tycka vad man vill om det, men för att gå vidare i Idol krävs något mer än en hyfsad röst.
Samtidigt blir det bra tv-underhållning när folk får spelet efter att ha blivit sågade, och producenten gnuggar säkert händerna varje gång det händer.
Låt dom komma nu
Man kan tycka vad man vill om hela Idol-konceptet också, men de som sitter i årets jury kan sin sak. De har arbetat med några av de största artisterna i världen. Madonna, Britney Spears, Backstreet Boys, Celine Dion o.s.v. De har skrivit ett par odödliga klassiker inom den där genren, oavsett vad man tycker om den musiken eller inte. Att då be juryn dra åt helvete när "sångarna" själva låter värre än en själv... det blir bara så otroligt patetiskt. Och rolig TV, för den delen.![]()
Killen som showar för hela slanten kom ju inte med bland de 16 som nu ska göra upp om titeln "årets idol". Såg ni när han tog sig an "När det blåser på månen"? Roligast var ju när han sjöng den smäktande låten (unchange melody???) och dök på näsan i slutklämmen.
Believe, and you will find your way...