... Och då menar jag inte att kent har något med saken att göra, utan att de bara hade oturen att presentera boxen med en pistol på dagen före nordens värsta skolmassaker.
Jeg har faktisk så tro på Jocke & co at de ville ha utsatt teaseren med pistolbildet om skyteepisoden hadde kommet tidligere/teaseren var planlagt seinere. Men det er vanskelig å gjøre om på artwork på så kort varsel, boxene er nok ferdigprodusert allerede.
Deretter har jeg stor medfølelse for de som ble ramma av det som skjedde i Finland, det er trist og totalt unødvendig. Håper at forumitene ellers er taktfulle nok til å ikke blande boxen med tragedien mer, eller bruke skämt, ironi og sarkasme når tragedien omtales.
Så, vær så snill. Ta diskusjonen om boxen her på box-avdelinga, og så tar vi tragedien på andre passende tråder.
Takk.
Senast redigerat av Sorrow den 2008-09-24 klockan 22:26.
Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!
Det är skrämmande i alla fall. Jag gillar inte pistoler. Aldrig gillat.
Men det är ju verkligen inte Kents fel och dom får göra som dom vill.
Fast det hade varit roligt med en majskolv! Ta det till nästa skiva vettja
Okej ingen fattar nåt för Jocke raderade sitt inlägg haha okej spela roll, majskolv äger.
When you can live forever, what do you live for?
Om Kent nu kallar boxen för en halvtidssummering, ser jag mer pistolen som en symbol för ett starskott till något nytt. Inte en vinkning mot våld.
In my life
Why do I give valuable time
To people who don't care if I
Live or die?
Självklart skall de inte byta bilden. Jag tror inte på sådant. Skulle de ta bort bilden skulle man liksom kunna koppla bilden till våld (för det skulle ju vara orsaken till borttagningen). Nu är det konst. Jag tycker att censur av denna slag är så jäkligt amerikanskt och orsakar bara onödiga diskussioner i media. (All publicity is good publicity?)
Men det är väl inte fel att ha obehag av bilden och förstår nog om många har det.
Plague har i princip helt rätt, men jag tycker att i detta fall behöver man inte vara sarkastisk. Det kan ju faktiskt vara så att någon här på forumet påriktigt mår skit pga vad som hänt. Våld av denna slag är mycket allvarligare en musik (även om det är kent vi talar om).
Nej, att börja byta bild eller syssla med någon form av censur skulle ju vara fel, har jag alltid tyckt. De hade som jag sa bara oturen att ha en pistol som omslag vid denna tidpunkt. Man drar ju nästan automatiskt paraleller till skolskjutningen, iallafall gör jag det..
Senast redigerat av Staffan747 den 2008-09-25 klockan 11:31.