Sidan 19 av 26 FörstaFörsta ... 91011121314151617181920212223242526 SistaSista
Resultat 271 till 285 av 387

Ämne: BOX 1991-2008 - Pressmeddelandet

  1. #271
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    För att inte tala om att de borde döpa om Du&Jag Döden.
    Och även Vapen&Ammunition.
    Flera texter, tex Ingenting, måste skrivas om.
    Samt ett par saker till som jag inte hinner gå in på nu.
    Pistolen som omslag och hela släppet av boxen kom faktiskt på värsta möjliga tidpunkt.
    Förresten, plague, så klarar sej den här disskusionen riktigt bra utan sarkasm, seriöst..
    Senast redigerat av Staffan747 den 2008-09-24 klockan 21:46.

  2. #272
    Staffan747
    Guest

    Standard

    ... Och då menar jag inte att kent har något med saken att göra, utan att de bara hade oturen att presentera boxen med en pistol på dagen före nordens värsta skolmassaker.

  3. #273

    Standard

    Jeg har faktisk så tro på Jocke & co at de ville ha utsatt teaseren med pistolbildet om skyteepisoden hadde kommet tidligere/teaseren var planlagt seinere. Men det er vanskelig å gjøre om på artwork på så kort varsel, boxene er nok ferdigprodusert allerede.

    Deretter har jeg stor medfølelse for de som ble ramma av det som skjedde i Finland, det er trist og totalt unødvendig. Håper at forumitene ellers er taktfulle nok til å ikke blande boxen med tragedien mer, eller bruke skämt, ironi og sarkasme når tragedien omtales.

    Så, vær så snill. Ta diskusjonen om boxen her på box-avdelinga, og så tar vi tragedien på andre passende tråder.

    Takk.
    Senast redigerat av Sorrow den 2008-09-24 klockan 22:26.
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!



  4. #274
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sorrow Visa inlägg
    Jeg har faktisk så tro på Jocke & co at de ville ha utsatt teaseren med pistolbildet om skyteepisoden hadde kommet tidligere/teaseren var planlagt seinere. Men det er vanskelig å gjøre om på artwork på så kort varsel, boxene er nok ferdigprodusert allerede.

    Deretter har jeg stor medfølelse for det som skjedde i Finland, det er trist og totalt unødvendig. Håper at forumitene ellers er taktfulle nok til å ikke blande boxen med tragedien mer, eller bruke skämt, ironi og sarkasme når tragedien omtales.

    Så, vær så snill. Ta diskusjonen om boxen her på box-avdelinga, og så tar vi tragedien på andre passende tråder.

    Takk.
    Du har alldeles rätt

  5. #275
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Pistolen som omslag och hela släppet av boxen kom faktiskt på värsta möjliga tidpunkt.
    Förresten, plague, så klarar sej den här disskusionen riktigt bra utan sarkasm, seriöst..
    Men plague har helt rätt.

  6. #276
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Det är skrämmande i alla fall. Jag gillar inte pistoler. Aldrig gillat.
    Men det är ju verkligen inte Kents fel och dom får göra som dom vill.

  7. #277
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Fast det hade varit roligt med en majskolv! Ta det till nästa skiva vettja

    Okej ingen fattar nåt för Jocke raderade sitt inlägg haha okej spela roll, majskolv äger.
    When you can live forever, what do you live for?

  8. #278
    Medlem eyous avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Ovanför molnen
    Inlägg
    541

    Standard

    Om Kent nu kallar boxen för en halvtidssummering, ser jag mer pistolen som en symbol för ett starskott till något nytt. Inte en vinkning mot våld.
    In my life
    Why do I give valuable time
    To people who don't care if I
    Live or die?

  9. #279
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eyou Visa inlägg
    Om Kent nu kallar boxen för en halvtidssummering, ser jag mer pistolen som en symbol för ett starskott till något nytt. Inte en vinkning mot våld.
    Det känns bättre att tänka så.

  10. #280
    Medlem Wastis avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    1 890

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eyou Visa inlägg
    Om Kent nu kallar boxen för en halvtidssummering, ser jag mer pistolen som en symbol för ett starskott till något nytt. Inte en vinkning mot våld.
    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Det känns bättre att tänka så.
    Då får vi välja att tänka så, se det possitiva i allt det negativa som pågår just nu!
    Glääääääns över sjööööö o straaaand...
    -Ni kan ju inte bete er!"
    "-Jooooooooo!"
    (5 sekunder senare...) "-Aaaaahhhhhhh"

  11. #281
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Helsingfors, Finland.
    Inlägg
    273

    Standard

    Självklart skall de inte byta bilden. Jag tror inte på sådant. Skulle de ta bort bilden skulle man liksom kunna koppla bilden till våld (för det skulle ju vara orsaken till borttagningen). Nu är det konst. Jag tycker att censur av denna slag är så jäkligt amerikanskt och orsakar bara onödiga diskussioner i media. (All publicity is good publicity?)

    Men det är väl inte fel att ha obehag av bilden och förstår nog om många har det.

    Plague har i princip helt rätt, men jag tycker att i detta fall behöver man inte vara sarkastisk. Det kan ju faktiskt vara så att någon här på forumet påriktigt mår skit pga vad som hänt. Våld av denna slag är mycket allvarligare en musik (även om det är kent vi talar om).
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Det är bara Markus jag och Martin som vet vad låtarna faktiskt heter i vårt band.

  12. #282
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Fast det hade varit roligt med en majskolv! Ta det till nästa skiva vettja

    Okej ingen fattar nåt för Jocke raderade sitt inlägg haha okej spela roll, majskolv äger.
    En majskolv är inte obehaglig, vad var det som du skrev, Jocke? Jag älskar majs.

  13. #283
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Skalle-Per Visa inlägg
    Självklart skall de inte byta bilden. Jag tror inte på sådant. Skulle de ta bort bilden skulle man liksom kunna koppla bilden till våld (för det skulle ju vara orsaken till borttagningen). Nu är det konst. Jag tycker att censur av denna slag är så jäkligt amerikanskt och orsakar bara onödiga diskussioner i media. (All publicity is good publicity?)

    Men det är väl inte fel att ha obehag av bilden och förstår nog om många har det.

    Plague har i princip helt rätt, men jag tycker att i detta fall behöver man inte vara sarkastisk. Det kan ju faktiskt vara så att någon här på forumet påriktigt mår skit pga vad som hänt. Våld av denna slag är mycket allvarligare en musik (även om det är kent vi talar om).
    Nej, att börja byta bild eller syssla med någon form av censur skulle ju vara fel, har jag alltid tyckt. De hade som jag sa bara oturen att ha en pistol som omslag vid denna tidpunkt. Man drar ju nästan automatiskt paraleller till skolskjutningen, iallafall gör jag det..
    Senast redigerat av Staffan747 den 2008-09-25 klockan 11:31.

  14. #284
    Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Crimmitschau i Tyskland
    Inlägg
    1 095

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eyou Visa inlägg
    Om Kent nu kallar boxen för en halvtidssummering, ser jag mer pistolen som en symbol för ett starskott till något nytt. Inte en vinkning mot våld.
    Ett startskott är riktad mot himlen inte mot marken.
    Senast redigerat av hundradelssekund den 2008-09-25 klockan 12:13.

  15. #285
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hundradelssekund Visa inlägg
    Ett startskott är riktat mot himlen inte mot marken.
    Ja, men man skjuter ju inte mot framtiden, man skjuter ju mot dåtiden!
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Sidan 19 av 26 FörstaFörsta ... 91011121314151617181920212223242526 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •