Sidan 20 av 26 FörstaFörsta ... 1011121314151617181920212223242526 SistaSista
Resultat 286 till 300 av 387

Ämne: BOX 1991-2008 - Pressmeddelandet

  1. #286
    Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Crimmitschau i Tyskland
    Inlägg
    1 095

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Ja, men man skjuter ju inte mot framtiden, man skjuter ju mot dåtiden!
    Marken är dåtiden? Vad är det förflutna då?
    Pistolen kunde vara riktad mot skuggan av självbilden, tror jag.

  2. #287
    Erfaren medlem svarta tårars avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    10 024

    Standard

    Jag tycker att bilden är kanon, skulle man vrida och vända på allt som man ser så kommer man snart bli tokig! Utvecklingen i världen och runt i kring oss är på många vis sjuk, men man kan inte förknippa "pistolbilden" med det som hände i finland. Jag tror inte att folk måste gå och fixa sig en pistol bara för att de ser en bild på en pistol, Judas Priest (hårdrockgrupp fr. 80-talet) hade vid ett tillfälle ett rakblad på omslaget, inte fan gick folk och köpte rakblad för det...
    ...Svarta tysta tårar...


  3. #288
    Erfaren medlem Glödlampans avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    3 019

    Standard

    UNDERBART!!!
    Nu är dom gömda bakom stjärnor
    Vid vintergatans kant

  4. #289
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 978

    Post

    "12 En helt ny karriär II 5:27"

    betyder det att...? NEEEJ.

  5. #290
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Edvin_747 Visa inlägg
    "12 En helt ny karriär II 5:27"
    betyder det att...? NEEEJ.
    Det betyder precis vad det står. Att den låten är 5:27.
    Det står samma sak på B-SIDOR 95-00, om du tittar efter.
    Om plattan sedan tar slut där eller inte, det lär du nog märka 29/10.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  6. #291
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 978

    Post

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Det betyder precis vad det står. Att den låten är 5:27.
    Det står samma sak på B-SIDOR 95-00, om du tittar efter.
    Om plattan sedan tar slut där eller inte, det lär du nog märka 29/10.
    Jahaja, det stod det visst.
    Nu är jag lugn igen.

  7. #292
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 978

    Post

    Enilt en snubbe på Petsounds:
    "Ja men dom är ju liksom svenska klassiker, vi tar in allt dom gör. [...] Inte ens omslaget är klart. De kanske byter omslag på boxen"

    Vet inte om det är sant eller inte, men isf så kanske omslaget ändras.

  8. #293
    Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    San Francisco, CA, USA
    Inlägg
    3 950

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Man drar ju nästan automatiskt paraleller till skolskjutningen, iallafall gör jag det..
    Pistoler är väl alltid "fel" !? De har ett syfte, att döda. Även om det inte hade skett något i Finland just nu så dör ju folk dagligen på andra ställen pga dödsskjutningar. Så att dra in omslaget bara pga Finland är ju befängt.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

  9. #294
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    I landet lagom är bäst
    Inlägg
    5 906

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Pistoler är väl alltid "fel" !? De har ett syfte, att döda. Även om det inte hade skett något i Finland just nu så dör ju folk dagligen på andra ställen pga dödsskjutningar. Så att dra in omslaget bara pga Finland är ju befängt.
    Ja, det blev väl funderingar angående titeln "Du&Jag Döden" i och med tsunamin i sydostasien också även fast folk dör varje sekund.

  10. #295
    Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Stockholm/Lund, Sweden.
    Inlägg
    19 030

    Standard

    Alltså, det är ju perfekt att köpa på sig massa boxar och sen ge bort i julklapp, ska jag göra, alla får en kent-box!
    inget.

  11. #296
    Erfaren medlem dödgrävlings avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Muppsala
    Inlägg
    2 456

    Standard

    Nu borde man väl kunna rippa V&A direkt till datorn och mp3? Är ju sånt där skydd på den annars... vore bra!
    Jag har gärna grytet i sandjord.
    Creds till sundance_danne
    Min wombat är närsynt.

  12. #297
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Pistoler är väl alltid "fel" !? De har ett syfte, att döda. Även om det inte hade skett något i Finland just nu så dör ju folk dagligen på andra ställen pga dödsskjutningar. Så att dra in omslaget bara pga Finland är ju befängt.
    Skulle som helst av allt villa lägga ner att snacka om hela grejen över denhär boxtråden, och i största allmänhet.
    Men nu måste jag bara säga att jo visst skjuts det mycket folk dagligen världen över, dock skjuts det inte så ofta på skolor i mitt, som jag uppfattat det tills nu, trygga hemland.. Att då komma och påstå att det är befängt att assosiera en bil på ett vapen som avfyras till en händelse som ärligt fick mej att känna obehag, är lite av en onödig kommentar.
    Hade faktiskt bilden som bakgrundsbild på telefonen innan, böt rätt snabbt efter tisdagen dock..

  13. #298
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Pistoler är väl alltid "fel" !? De har ett syfte, att döda. Även om det inte hade skett något i Finland just nu så dör ju folk dagligen på andra ställen pga dödsskjutningar. Så att dra in omslaget bara pga Finland är ju befängt.
    Verkligen.
    Och jag tycker inte vi ska censurera/anpassa oss efter sådana enskilda händelser. Tvärtom, allt vi kan presentera som ger det hela någon slags diskussion om varför det händer är bra.
    Därmed inte sagt att pistolen på omslaget ifråga gör det, men man kan ju hoppas.
    Vad representerar vapen och vad har de för eventuell koppling till sammanhanget kent och resten av vad det presenterar - Du vet nog vad jag menar... I kärlek och krig och allt det där...
    Göm nu inte undan chansen till sådana diskussioner. Blunda inte för någon slags verklighet.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  14. #299
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Verkligen.
    Och jag tycker inte vi ska censurera/anpassa oss efter sådana enskilda händelser. Tvärtom, allt vi kan presentera som ger det hela någon slags diskussion om varför det händer är bra.
    Därmed inte sagt att pistolen på omslaget ifråga gör det, men man kan ju hoppas.
    Vad representerar vapen och vad har de för eventuell koppling till sammanhanget kent och resten av vad det presenterar - Du vet nog vad jag menar... I kärlek och krig och allt det där...
    Göm nu inte undan chansen till sådana diskussioner. Blunda inte för någon slags verklighet.
    Tänk dej att din flickvän lämnat dej, och du ser en bild på ett hjärta som gått i tu, hjärtat i fråga har inget med din flickvän att göra, men din hjärna säger endå bara "helvete också".. För tredje gången vill jag absolut inte att någon ens tänker på att byta omslag, mitt huvud bara gör en ofrivillig assosiation till något skrämmande när jag nu ser bilden.
    Ni kan ju gå in på finska skräpen och försöka påstå annat, om ni törs..

  15. #300
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    "Vi är väldigt stolta över att kunna presentera en halvtidssummering av vår så kallade historia i den här boxen".

    Nice, 7 album till.

    Någon som vet om det finns nån begränsad upplaga av denna boxen eller om det finns obegränsat som vanliga album? Frågan är ju om man ska boka nu eller lugnt kan vänta?
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

Sidan 20 av 26 FörstaFörsta ... 1011121314151617181920212223242526 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •