"Nu kan det inte bli värre" sa pessimisten
"Jodå, vänta bara!" sa optimisten
Undrar varför jag kom att tänka på den just när jag läste den här tråden.
"Nu kan det inte bli värre" sa pessimisten
"Jodå, vänta bara!" sa optimisten
Undrar varför jag kom att tänka på den just när jag läste den här tråden.
http://foto.stilren.se - portfolio
Är glad att priset är så lågt som det är, ser verkligen fram emot den här boxen.
Sen att bestämma hur mycket låtarna är värda i pengar... Vilket snittpris skulle vara respektabelt för deras värde? Blir helknäppt ju.
Vill du betala mer för boxen? Det låter som det...
you know all my dreams come true
when i'm walking down the street with you
eftersom det är en box känns det ju naturligt att man tar med alla skivor, det har ju artister gjort tidigare. the cure och dM har ju båda släppt remastrade nyutgåvor av sina gamla plattor, robert smith sammanställde en extraskiva till vardera album med en massa bonusmaterial såsom demos, alternativa tagningar och lite live. när broder daniel släppte no time for us var hela den första skivan enbart låtar som redan finns på albumen (mestadels singelspåren om jag inte missminner mig).
den här boxen är ju en sammanfattning av karriären hittils så varför inte lägga med alla skivor också, det är ju faktiskt dem som kent byggt sin karriär på. att sitta och plocka ut en best of-compilation av alla plattor och skicka med istället för alla skivor hade bara ställt till med ännu mer bråk eftersom åsikterna går vitt isär om vilka låtar som är bra och inte bra. och en best of tror jag aldrig kan sammanfatta ett band lika bra som alla deras låtar, speciellt inte om best of-plattan bara består av singelspår och kanske nån ny låt för att locka till sig köpare.
det här är en helt fantastisk grej som kent bjuder oss på, speciellt så mycket outgivet material och att vi får ett livespår. just demos (om vi nu antar att det blir några gamla sådana) och live har ju jocke varit så oerhört anti tidigare. och nu när det blivit känt att den kommer ligga på runt 400 är det här ännu mer generöst. det här är en riktigt fantastisk grej de gör för oss fans, speciellt med tanke på att alla skivor fått nytt artwork och grejor. stort tack till kent
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"