Det är ju en del sådant som gör att man trots allt vill ha boxen.
Synd att det inte följer med lite merch också, en fin t-shirt hade suttit fint om man ändå ska lägga ut pengar på bandet
Remastrade skivor låter väl iofs rätt bra också om man nu ändå ska få med de tidigare albumen, även om de två första är de enda i behov av det.
Och direkt kom det naturligtvis en "sellout"-tråd. Hur orkar ni. Här kommer kent med en box som innehåller saker som folk tjatat om i åratal här inne att det borde släppas. Att boxen råkar inehålla i princip allt om släppts är ju bara en bonus. Ge fan i att köpa boxen ni som inte vill betala för den då. Det är väl ingen som tvingar er. Ni borde snarare förbjudas att köpa den. Jävla gnällspikar.
Senast redigerat av frippe99 den 2008-09-23 klockan 10:35. Anledning: Ett högst irriterande stavfel
Kan du säga mig hur fan det är fint? Hur är det fint att låta människor man vet redan har allt man någonsin har givit ut och dessutom lagt ner ofantligt stora pengar på detta? Hur är det fint att erbjuda dessa människor att först återigen köpa alla skivor som redan står i skivhyllan Robin från IKEA, bara för att komma åt unikt material som alltid har varit eftertraktat och efterlängtat bland alla dessa trogna fans (tidigare nämnda som "människorna")? SEN, sen gott folk, så avslutar man med ett "Tack till er som lyssnat och köpt skivorna".
Popdrog, hur är det fint?
"En megabox med inkluderad konsert?
Eller kanske vill du ha 5 konsertbiljetter om du köper megaboxen för 399:-?
Jag vet liksom inte vad som skulle kunna tänkas locka någon att köpa något som redan är gratis...
Förstår du mitt dilemma?
Jag förstår heller inte vem som skulle våga satsa de pengar som krävs för att skapa detta diffusa mervärde.
Men det blir väl till slut förstås jag, eller?" // j.berg-
innan stod det i samma inlägg " med en booklet med bilder på bandet när de duschar nakna tillsammans"
Haha,
fint att det var påtal redan då om box
Ja, här har man tjatat om skivorna man redan köpt en gång.
Har längtat i flera år.
Jag vill ha boxen, som jag redan sagts, men känns onödigt att betala extra för låtar man redan pröjsat för. Nya b-sidor, demosar, ivematerial och nya låtar är alltid trevligt. Så även boken med texterna och bilderna om bandet, men det gamla har man redan köpt. Jag kan inte välja en del av boxen, för det är ett paket. Vill jag ha en del måste jag köpa allt. Förstår du min kritik?
Jo, men det är ju inte säkert att det blir så ändå....
Tittar man på andra artisters boxar så bruakr dom ju inte remastra de gamla albumen så jätte ofta? Eller har jag fel? Dessutom tror jag det skulle stått med i nyheten om så var fallet. Men jag hoppas fortfarande.
En bonus? Snarare ett knep för att kränga fler exemplar. Jag anar att de mycket väl kunde ha släppt en live-box, demobox, akustisk- och alternativa tagningar-box, rentav en vadsomhelst-box istället för att pracka på oss fans albumen än en gång.
(Och det fetstilta; endast för att bevara epic lulz)
Med vänliga hälsningar,
Kentforumet
Jag tror knappast att de hade släppt "bara" extramaterialet.
Som tidigare nämnt så är det ju ingen som tvingar någon att köpa den bara för extramaterialet, vill man ändå höra det får man väl låna av nån som har det eller på nåt annat sätt.
Jag tycker att det är fint för att de tänker kanske även på dem som inte har allt redan. De ger en bra möjlighet för dem som kanske inte har kunnat köpa alla skivorna innan att köpa dem på ett "snyggt" sätt eller vad man ska säga. Att de inte bara tänkte på "nästa skiva" utan på nåt aldeles extra.
De har gett oss så jävla mycket. Vet inte hur många gånger jag sagt det nu. Bara att de finns är ju ovärdeligt.
Senast redigerat av popdrog den 2008-09-23 klockan 10:35.
When you can live forever, what do you live for?
Ja, det här är verkligen riktigt dålig stil av kent. Fy fan.
Skulle det då sälja boxar i olika storlekar beroende på t-shirt? XS-XXL? Då skulle väl vissa av er köpa alla boxar (för de är ju olika) plus en extra upplaga av alla för att hålla dem i mint-condition? Skämtar lite grann, men vissa extra grejer skulle nog leda till problem, för man skulle väl villa att skjortan skulle vara i boxen och inte räckas över av Åhlens-expediten?