Sellout är det inte bara för att någon/några summerar 17 år av sin karriär i en fet box. Det finns oändligt många andra artister som har gjort precis samma sak redan. För min egel del, som har alla album, b-sidor och liknande, så känns det mest tråkigt att behöva köpa upp allting en andra gång för att få 15 av 133 låtar som "nya" för egen del. Men det har inget med ordet sellout att göra. Sedan hade det kanske varit trevligt att ha fått köpa de där 15 outgivna spåren på en separat cd i handeln, men nu är det som det är och bara att gilla läget. Antar jag.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Jag tycker det är ett fantastiskt sätt att summera en karriär med en fet box.
När det gäller kent som har gett ut så mycket så är det perfekt med en halvtidssummering. Skulle de vänta tills de lägger av skulle den bli alldeles för stor.
Jag längtar vansinningt mycket till den 29 oktober när jag har den i min hand.
Jag skiter i att jag redan har alla skivor. Boxen är ett självklart köp. Bonusmaterialet samt boken räcker utmärkt som anledning för mig att springa och köpa den.
Då kan du diskutera på ditt cooola band hemsida..
du vet bandet som tillfredställer alla, jämt..
Ger ut gratis skivor och ENDÅ har råd att spela in plattor!
Lider för sina fans, har inte råd att köpa mat.
släpper 333(!) låtar varav 500 är nya..
Du är så tacksam. jag älskar dig
Jasså, säger ni det?
Hade ingen aning om det faktiskt.
Nej, men seriöst. Om ni hade läst det jag skrev var jag inte emot boxen i sig, bara att man samlar samtliga skivor och packar med dem demos och nytt material som man lika gärna hade kunnat samla på en ny b-sidesamling men till ett billigare pris. Det här lär inte bli billigt, men köpa kommer jag nog göra. För boken, för det nya.
du borde inte få köpa den
det nya kan du säkert köpa på itunes, boken blir väl svårare.
men pallar inte att alla ska klaga så jävla mycket varje gång kent ska släppa nåt.
http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se
har du tänkt på att vi nästan
aldrig lyfter vår blick från
marken mot den svarta rymden
ovanför molnen?
Nehe, för på det här forumet får man inte uttrycka sina åsikter?
Bara skriva sånt som går i linje med bandets uttänkta planer och fansens klappande händer? Klart jag är tacksam över att nytt material publiceras, med nya bilder och annat godis. Men skivorna hade man klarat sig utan, för att kunna pressa priset och göra produkten tillgänglig till flera.
Jag älskar dig också!
Tycker inte att vi ska vara så taskiga mot varandra nu, menar, jag förstår att man kan tycka det är "onödigt" att släppa allt igen. Det hade ju säkert varit billigare utan alla skivorna och fler kanske hade haft råd. Men som jag sa innan så har kent gjort så mycket för oss att jag inte tycker att det stör för min del.
Det är ju inte bara för oss som hänger på forumer som har "allt" utan det är ju även för alla andra som kanske har hälften av skivorna eller inga alls.
Eller folk som köpt dem digitalt och inte har dem fysiskt osv.
Har man dem redan är det ju synd om man inte kan tycka det är okej att få dem igen på detta sättet, men tycker ändå att man ska kunna diskutera detta på ett sätt utan massa bråk.
Eller?
When you can live forever, what do you live for?