klotter har ju inget motiv
oftast så ser man ett namn som är skrivet med en spritpenna eller dyligt, vilket är klotter.
men graffiti är ju konst som jag uppskattar väldigt mycket.
klotter har ju inget motiv
oftast så ser man ett namn som är skrivet med en spritpenna eller dyligt, vilket är klotter.
men graffiti är ju konst som jag uppskattar väldigt mycket.
När jag läste Praktiskt filosofi hade vi en delkurs som hette estetik och där kom vi fram till, efter typ en heldags diskussioner, att konst är något som berör en på något sätt. Men sen tycker jag att man kan ta det lite lugnt med vissa saker. För mig är det inte konst att förstöra en tunnelbanevagn, att spela psykiskt sjuk eller att ha guldfiskar i en mixer.
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Men när man studerar konsten får man också tänka längre än att själva handlingen är den utställda konsten. Här handlar det om en pojke/man som vandaliserar en tunnelbanevagn och det är historian den berättar som är själva konstverket. Filmen, som det diskuteras vilt kring, visar hur han målar och sparkar sönder en fönsterruta. Men mest klottrar. Vilket i sig kan leda till diskussion och uppståndelse, och då har han ändå uppfyllt ett högre konstnärligt syfte
Samma sak gäller väl tjejen som spelade psykiskt sjuk (någon som haft guldfiskar i en mixar) också, beroende på deras förehavande intentioner med sina handlingar.
Den här artikeln får mig att vackla lite i mina åsikter (som i och för sig inte varit helt bestämda i någon riktning).
Jag får inte intrycket att det handlar om en människa med goda syften. Men man ska väl inte dra för långtgående slutsatser av en enskild artikel i Expressen.
Låt dom komma nu
De se klottrar söker uppmärksamhet eller vill sätta sitt spår i världen.
Människor som inte lyckas utmärka sig på något positivt sätt får ta den enkla vägen i stället.
Så enkelt att vara destruktiv.
Så lite att vara stolt över.
Men vad är egentligen konst?
Uppenbarligen allt som inte är naturligt.
Tacka vet jag naturens konst.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Blir så förbannad av sånt här (och bara därför behöver det inte vara konst). Jag ser det inte som konst över huvud taget, inte heller det tidigare försöket att simulera ett självmordsförsök. Det är snarare bara ren idioti, även om man gör det i "konstens namn" så är det verkligen inte skäl nog att genomföra ...... no matter what konsekvenserna blir. Och förstår verkligen inte heller hur man kan försvara det.