Vilka uppoffringar hon gjorde?
Hon låtsades vara sjuk och satte sig in i en högst svag roll, och utöver det har hon fått nästan hela svenska folket att hata henne (eller iaf ogilla). Det för ett konstuttryck hon själv tror på och känner för. Hon lider för konsten.
Sedan, att det skulle vara "dålig" konst bara för att ingen vill diskutera själva verken och dess innebörd ställer jag mig skeptiskt till. För det är ju inte deras fel att samhället inte förstår sig på dem, att de stänger sig in i en trygghet ingen vågar ifrågassätta (utöver konstnärerna då, men de är ju bara koko och bör låsas in). Usch för oliktänkande, eller hur?

Om folket utifrån hade vidgat sina vyer och vågat diskutera på moget sätt tror jag att Odells konst skulle kunnat gett mer, men nu handlar det mer om legitima själ och juridiska aspekter, vilket jag har svårt att tro att Odell ville diskutera i första rummet.
Tröttsamt att alla vill ha traditionell konst som hänger på väggen och mest visar porträtt...
Sen, det här med att Odell skulle fått andra att inte komma in på psyket, är väl ändå lite överdrivet? Det är ju knappast så att det stod massa människor utanför och väntade på att få komma in. Visst, listan är lång med ingenting ändrades när Anna lades in. Utöver att hon själv fick en plats, hon tog inte någons annans. Vilket man kanske bör kritisera i främsta rummet, att det är så svårt att få plats där. Eller man kanske måste överväga att ta livet av sig och bråka med poliser innan man får åka in?

Om dina vänner inte kommer in är det en bristande psykvård som ställt till det för dem, inte Anna. Det är inskränkt att inte se det.