Jönköpingtypsnittet var snyggt, och jag gillar färgerna. Det ser autentiskt och proffsigt ut, snyggt.
http://foto.stilren.se - portfolio
Lite av mitt pysslande har jag lagt upp på min lilla blogg, kolla länken nedan : )
inget.
Fick en skoluppgift att göra en fiktiv poster med endast typografi till hultsfredsfestivalen. Såhär ser den ut efter en timme:
![]()
Sláinte Mhath!
Snyggare i svart? jag tog bort "hultsfredsfestivalen"-texten i mitten, tyckte det blev bättre utan den.
![]()
Sláinte Mhath!
Vurdere = consider
Altså, du bør vurdere om du skal endre fargen på datum + nettadresse.
Jeg fikk en assosioasjon til sol pga fargevalg og grafisk form, men like gjerne en lyshalo rundt en formørket sol/lyskilde. "sola" blir litt mindre framtredende som motiv i den svarte, fordi sol forbindes med lys og dermed den hvite bakgrunnen.
Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!
Fy vad rädd jag blev nu, trodde i typ en sekund att det var det riktiga bandsläppet du hade plitat ner, Myrpou. Men sen insåg jag att det var lite för bra för att vara sant.
Snyggt dock!
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
Lite funderingar från min sida (vet inte om det blir bättre med de tankarna, men hey!):
1. Kanske centrera "cirkeln.
2. Mer färger, där rödare markerar större akter; de bästa banden högst upp, och sen går färgerna neråt utmed båda sidorna.
3. Jag tycker personligen att datumet tar alldeles för stor plats. Det är banden och festivalsnamnet som ska locka – om man är intresserad av datumet går man närmre och kollar!
Broderer litt på min soon-to-be folkedrakt/trønderbunad. Dette er detaljer fra kragen på skjorta, samt mansjetten!
Senast redigerat av Sorrow den 2011-02-23 klockan 20:08.
Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!