Sidan 10 av 33 FörstaFörsta 1234567891011121314151617181920 ... SistaSista
Resultat 136 till 150 av 485

Ämne: Forumares kreativitet

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    Så inget hat mot dig. De är bara mycket hat ala Oskar och kentidiot. Mitt råd till dig som ny på denna sida är att aldrig gå in i politiktråden och om du ändå gör det så ge dig för Pappas skull inte in i en diskussion med Oskar. Han tar inte till sig andras åsikter eller sätt att tänka. Han är bara intresserad av att lyssna på sin egen röst och få idel ryggdunkar för det...
    För sista gången (hoppas jag, förlåt OT) : jag hatar inte tigertindra, och den enda anledningen till att jag har "slösat" bort tid på att bemöta hennes personangrepp, lögner och bortförklaringar är att jag har velat visa alla som läser vilken usel och oärlig debattör hon är. Det uppdraget är slutfört och bevisat bortom allt rimligt tvivel, och det är jag nöjd med. Nu vidare till viktigare saker, och om nån är intresserad av att studera bakgrunden till detta så finns den i politiktråden. Jag är inte den som har nåt att dölja.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

men ge dig nu
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    men ge dig nu
    .

Vad gäller filmen så tycker jag också den var rofylld och ganska fin. Trevlig stämning som får lite extra skjuts av musiken.

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    För sista gången (hoppas jag, förlåt OT) : jag hatar inte tigertindra, och den enda anledningen till att jag har "slösat" bort tid på att bemöta hennes personangrepp, lögner och bortförklaringar är att jag har velat visa alla som läser vilken usel och oärlig debattör hon är. Det uppdraget är slutfört och bevisat bortom allt rimligt tvivel, och det är jag nöjd med. Nu vidare till viktigare saker, och om nån är intresserad av att studera bakgrunden till detta så finns den i politiktråden. Jag är inte den som har nåt att dölja.

(den av mig och Oskar som blivit avstängd flest gånger i politik tråden är: trumvivel... Oskar! Jag blev avstängd 1 gång pga citerade hans inlägg som en moderator trodde var mitt inlägg... Men jag bjöd på den. Alla är välkomna att läsa politik sagan... Förhoppningsvis så kommer ni till mer insikt om Oskar än vad han under 6 år eller mer... Gjort om sig själv... Typ)

ber om ursäkt till alla moderatorer och andra som läser detta. Accepterar absolut varning...

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2010

Standard

Vet inte vilka hjältar som sett till att Youtube lagt tillbaka ljudet i klippet, men nu är det i alla fall där. Å filmen går att se som den var tänkt

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

men ge dig nu
    men ge dig nu
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Strindberg, det är nog mannen i mitt liv. Ingen kunde skriva brev som han. Och fin bild var det med, moongirl. Mer sånt.
    Även om jag till största del tänder på tjejer är Strindberg en av få jag önskar levde idag så han kunde få mig.

Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Silversvanen Visa inlägg
    Vet inte vilka hjältar som sett till att Youtube lagt tillbaka ljudet i klippet, men nu är det i alla fall där. Å filmen går att se som den var tänkt
    Togs ljudet bort?
    Du och jag

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av okej Visa inlägg
    Togs ljudet bort?
    Jag fick mail om att Youtube tagit bort ljudet av upphovsrättsliga skäl. Men nu idag var det tillbaka.

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Hör inte denna egentligen mer hemma i tråden för forumiters kreativitet?
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Hör inte denna egentligen mer hemma i tråden för forumiters kreativitet?
    Hahaha, undrar om filmen hade lika uppmärksammad då : )
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Hahaha, undrar om filmen hade lika uppmärksammad då : )
    Om det nu är den uppmärksamheten handlat om

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Trådar sammanfogade. Det är korrekt att vi redan har en tråd för forumares kreativitet. Alltså: skapa inte en ny tråd för varje kreativ grej du åstadkommit.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Silversvanen Visa inlägg

I förra fredagen gav jag Uppsala ett stadsbesök och spelade in den här filmen. Den är av väldigt enkel karaktär, inspelad med en liten kamera bara. Vore roligt med respons iaf!

Och: hej förresten. Mitt namn är Flora Swahn. Jag gjorde misstaget att registrerar mig på Facebook för att börja skriva här. Inser först nu efteråt det inte hade behövts. Men nu är jag här och undrar om ni vill lägga till mig för den fina sakens skull?
    Jag blev hitlockad av Jonna & Vernoica så vore roligt ha kontakt med er i alla fall. Ensamheten biter så hårt.
    Kom att tänka på din film när jag läste den här texten i den bok jag läser.

Sångsvanen, Finlands nationalfågel. Vi föreställer oss att den sitter på en strandvall i Södra hamnen. Vi ser den på långt avstånd, från hotell Palaces terrass. Bakom svanen syns en Sverigebåt. Vi får bilden av en vacker svan på en strandvall. Våra tankar går till svanen, en stund kanske vi till och med föreställer oss att vi är den. Så långt är allting sant, klart och vackert. Bilden är skapad av en människa som sitter på Palace terrass.

Men det finns andra sanningar.

Till exempel svanens sanning. Det är inte sagt att svanen ser sig själv som vår nationalfågel, särskilt inte med tanke på att den förföljdes ända in på 1940-talet. Den kanske tänker: nu sitter jag här, men hur länge får jag vara i fred, när blir jag tvungen att ge mig ut på en orimligt lång resa någonstans är det finns mer att äta? Nu är de där igen, människorna som skränar och tar bilder av varandra. Jag skulle inte fotografera dem om jag hade en kamera. Kobbar och små skyddade vikar är vad jag skulle fotografera, sent på kvällen och om morgnarna. Där cirklar en mås, och jag vet vad den kan släppa ner i huvudet på mig om det vill sig. Mina dagar är oförutsägbara.

Sedan finns också synvillorna som har att göra med hur ögat fungerar. Vi ser på allt det här från Palaces terrass och märker inte att svanen i själva verket sitter på relingen på tredje däck och är på väg med dagsturen mot Stockhoilm.

Alltså i korthet: sångsvanen behöver beskrivas ur minst tre synvinklar: på långt håll, på nära håll och ur sitt eget perspektiv. En bild som kommer till på det sättet kallas en berättelse, och som vi märker finns det många sanningar i den här berättelsen.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Håller med. Det är vackert!

Men var det OWC du tyckte var urusel?!
    OWC kan vara Kents absolut sämsta låt. Definitivt på topp 3.

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    Min respons är att jag tycker den är intetsägande. Vem som helst kan ställa sig å filma en svan och sen lägga ut den på: you tube och kalla det för film.

Men förlåt... Glömmer att de är Kentforumet. Allt är fantastiskt å finast å underbaraste jag sett. Trodde hon ville ha ärlig respons inte rövslickande...

Jag ångrar mig.

Din film är fantastisk. Bästa jag sett. Den fick mig att se på svanar på ett sätt som jag aldrig tidigare trott var möjligt.
    Den berörde mig på djupet och fick mig att tänka på somrarna vid kusten med mormor och morfar när ja var barn.
    Så mycket nostalgi och tänk att de bara krävdes en svan för att framkalla det.
    Förlåt men nu måste jag gråta en skvätt och fortsätta citera kafka i mitt mörker-rum. Posta gärna fler filmer du gjort... Gärna nån med getter eller pandor. De får mig alltid att tänka på min tonår och hur skörbart livet är...
    Tigertindra, du vet säkert redan men jag sägert igen: Jag älskar dig.

Citat Ursprungligen postat av moongirl Visa inlägg
    Bifogad fil 6008

En Månflicka
    (Fotot ger inte teckningen rättvisa)
    Men för i helvete, låt bli att lägga upp fotot då!
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Sidan 10 av 33 FörstaFörsta 1234567891011121314151617181920 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •