Wow! Det är mycket allvarliga ämnen du arbetar med! Jag skulle gärna vilja fråga vart ifrån du får din inspiration - både i allmänhet och speciellt för enstaka romanen, men om du inte känner för att berätta om det, är det helt okej! - eller om du hellre vill prata om det via PM är det också okej.
Jag började skriva "poesi" ("poesi" i absolut bredaste termerna möjligt!) när jag var 13, av någon anledning har jag alltid uttryckt mig på engelska - dels för att jag gillar den språkliga utmaningen och dels för att det kändes rätt.
Jag önskar jag kunde skriva på danska, men jag har inget dansk litterärt språk. Den sista boken jag läste på danska var i 1994 när jag studerade för att bli lärare (mina dansklärare har förstört dansk litteratur för mig).
Detta kommer att låta fånigt, men jag har alltid känt att jag hade en bok inuti mig, historier att berätta... men jag har aldrig agerat på det.
Och sen, en dag kunde jag inte begränsa "dikten" till en enda sida och då höll jag på att skriva, och det började ta form som en berättelse och jag höll på hela natten (det var tillbaka i 2010) och innan jag visste av det hade jag skrivit 8 sidor, nästa dag skrev jag igen.
Och det var det.
Jag är i en värld av min egen när jag skriver, jag bara försvinner helt ...Jag är mina karaktärer, känner vad de känner. Och det gör mig så glad, the buzz jag får från att skriva, när fingrarna dansa över tangentbordet ...absolute bliss.
Känner du också på det sättet när du skriver?
Men när man får "skrivkramp" ...Herregud! Det är så frustrerande!!
Jag fick ett råd en gång som jag har fastnat vid sedan: "Håll dig till vad du vet om och bygg vidare ifrån det". Så jag bara skriver om något så vardagligt som kärlek. Varken mer eller mindre.
- Och sex.
Jag älskar de totalt episka kärlekshistorier i alla mina fantasy eller dark romance (I am die-hard-romantic to the core! - with a possible cynic streak...), men jag fann också att sexen i den litterära världen var antingen kinky (50 shades) eller praktiskt taget icke-existerande, kanske en halv sida, om man hade tur.
Vilket jag fann mycket nedslående, man kan inte ha en episk kärlekshistoria som ett platonisk förhållande!
Så jag bestämde mig för att skriva en roman om episk kärlek i en normal, vardaglig miljö (nästan normal) och med "normal" sex, från helt normalt "make love" till "God! I need you right now up against the door!"-sex.
Men nu börjar jag känna för att dyka ner i det mera "murky waters of love" - intrasslade känslor, varför ingenting är lätt när vi beslutar oss för att älska någon. Varför vi gör som vi gör för att vi älskar - eller tror att vi älskar. Det är vad jag vill utforska i nästa bok och det kommer bli med samma karaktär som i den jag just har skrivit ferdig. a sequel in some way? +sex, för mig är sex en intrical del av en relation, en man inte kan avfärda.
Även om vi skriver om helt olika saker - om du är intresserad, kunde vi kanske på något sätt hjälpa/stödja varandra - om du vill?!
Jag skulle gärna vilja höra mer om ditt skrivandet, det är inte ofta att man möter én i samma situation.