Sidan 1 av 14 1234567891011 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 203

Ämne: Vad tycker vi om V&A?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Borås
    Inlägg
    373

    Standard Vad tycker vi om V&A?

    Jag minns så tydligt den tiden då V&A var på g att släppas. Hagnesta Hill var då min favvoskiva och jag hade därför stora förväntningar på nästa skiva, V&A.

    När jag hade skivan i min hand åkte den genast in i cd-spelaren och jag blev riktigt imponerad av vad jag hörde. Jag tänkte: Det här kan vara det bästa de gjort hittills. Tyckte speciellt mycket om Socker.

    När skivan varit ute ett tag insåg jag dock att jag gradvis började tröttna lite på den, vilket aldrig har hänt med någon annan kentskiva. Kärleken Väntar, Pärlor och FF var exempel på låtar som jag inte njöt speciellt mycket av under höstturnén. På turné 19 stod jag mest och längtade till nästa låt när Sundance Kid, Socker och Kärleken Väntar spelades.

    Idag är V&A helt klart den skivan jag lyssnar minst på av alla kents alster. Socker, min tidiga favorit, brukar jag allt som oftast hoppa över när jag lyssnar på antingen V&A eller någon liveskiva.

    Som jag ser det finns det tre riktiga toppspår på skivan: Hur Jag Fick Dig Att Älska Mig, Elite och Sverige. Med detta vill jag inte säga att övriga spår är dåliga men med Kentmått mätt så tillhör de "de mindre bra" låtarna som bandet har släppt. Likaså tycker jag att V&A är den skiva som är "minst bra"

    Vad som är så typiskt för Kent är ju att låtarna har en sån magi och aldrig tycks bli sämre. På V&A tycker jag den magin oftast saknas...
    Senast redigerat av Peder.A den 2007-08-02 klockan 20:51.

  2. #2
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Jag tycker det är en sjukt bra skiva. Men jag gillar ju den perfekthet man var ute efter när man gjorde den(så klart, jag har ju band som New Order, Depeche Mode, Manics etc med mig som bra referens).
    Inte den kentplatta jag lyssnar på mest, men absolut inte minst.
    Precis som på varje platta dom gjort finns det en rad låtar som, är odödliga.
    Jag tycker kanske det är deras mest kompletta album - hur låtarna kompletterar varandra.
    Dessutom gillar jag hur de här har blivit mer och mer fokuserade gällande texterna och innehållet i låtarna.
    Senast redigerat av The Plague den 2007-08-02 klockan 23:02.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  3. #3
    Medlem estetflums avatar
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Helsingborg, Malmö, Skanör
    Inlägg
    295

    Standard

    Tycker den är grym, bra som fan...
    http://myspace.com/theluxeband - släppte 4 låtars EP, fick singelkontrakt med warners efter en månad

  4. #4

    Standard

    I mitt tycke är det deras sämsta skiva. Jag har aldrig tyckt om Elite och har alltid föraktat Hur jag fick dig att älska mig.
    Det fanns en period där jag fick ont i huvudet utav FF.

    De enda låtarna som håller samma klass som andra alster är Socker, Sundance Kid och Sverige. Dessvärre lyckas de inte bära upp skivan. VinterNoll2 ska kanske vara med här också.
    Resten skulle jag klara mig lika bra utan.

  5. #5
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    17 385

    Standard

    Jag tycker att den är underskattad bland forumiterna iallafall...

  6. #6
    Medlem estetflums avatar
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Helsingborg, Malmö, Skanör
    Inlägg
    295

    Standard

    Tycker många forumiter har jockes långfinger åt döden i röven.
    Dem tycker inte att det är skönt, men dem vägrar att släpa ut det...
    Och det värsta är att dem kommer hålla det där enda tills dem dör.

    VOA är bättre än både kent och verkligen.

    Det finns anledningar till att man kammar hem 7 grammisar.
    Skyll gärna på att det är för att albumet är mainstream.
    Kent är mainstream flickor och pojkar. Jag är ledsen...

    Tror ni ska vakna nu. Vakna och dra ut långfingret, jag vet att det svider och erkänna sin neutralitet, men det är ingen skillnad på er och han med mp3n mitt emot på bussen.
    Han lyssnar också på kent. Fast han har ingen randig tröja, inga panda-ögon heller.
    Tror du har hittat något vackert vännen, han är nästan som du.
    Senast redigerat av estetflum den 2007-08-02 klockan 20:53.
    http://myspace.com/theluxeband - släppte 4 låtars EP, fick singelkontrakt med warners efter en månad

  7. #7
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    17 385

    Standard

    WOHOO*applåder* bra inlägg ^

  8. #8
    Medlem En helt ny karriärs avatar
    Reg.datum
    Oct 2004
    Ort
    Göteborg, Sweden.
    Inlägg
    242

    Standard

    V&A är definitivt mer mainstream än övriga plattor vilket gav den en hög med grammisar och gjorde Kent populära hos hela det svenska folket. Men när man lyckas göra sådan musik som folk snabbt tar till sina hjärtan, så innebär det i princip alltid att musiken är av den natur att den spelas sönder förr eller senare. En låt som håller riktigt länge och som i längden kanske kan stämplas som "bättre" musik är oftast en låt som man inte blir så imponerad av direkt. Ett låt som är något mellanting ger dessvärre inga priser.

    Jag som många andra tyckte att V&A-hitsen var hur bra som helst och som många andra lyssnade jag sönder Kärleken Väntar, FF m.fl - vilket resulterade i att V&A hamnade på hyllan under en lång period för att på senare tid återigen få en plats i mina hörlurar... Jag sällar mig dock till den skara som helst ser att kent inte gör alltför mainstream musik. Om det nya albumet skulle innebära att man tog sig tillbaks till sina indie-rötter, med en smula Havsänglar-stil vore ingen gladare än jag (möjligtvis Sami), även om jag tror att plattan kommer bli grym oavsett.

    Helt by the way så tyckte jag att Kärleken Väntar var kanske den bästa låten live under turné 19.
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    .
    . Har du tänkt på att vi nästan aldrig lyfter vår blick från marken...
    .
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

  9. #9
    Medlem estetflums avatar
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Helsingborg, Malmö, Skanör
    Inlägg
    295

    Standard

    Kärleken väntar var bra i malmö. Jocke behövde dock ta fram texten...
    http://myspace.com/theluxeband - släppte 4 låtars EP, fick singelkontrakt med warners efter en månad

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av estetflum Visa inlägg
    Tycker många forumiter har jockes långfinger...
    Var det där delvis riktat till mig?

  11. #11
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Jag älskar den, den fick mig att verkligen få upp ögonen för Kent. Eftersom de "äkta" kentfansen ofta skriver ont om den, måste det väl vara "indie" bland kentfansen att gilla den?

  12. #12
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    en utav deras bästa skiva.

  13. #13
    Erfaren medlem Palace_Mains avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    16 980

    Standard

    jo men jag erkänner började inte lyssna på allvar förän V&A så tack för den! även om jag inte tycker den tillhör deras bästa så finns det riktigt härliga spår på den tex.Sundance Kid, Socker och Hur Jag Fick Dig Att Älska Mig
    varje gång du möter min blick, blir min värld en aning större

  14. #14
    Medlem estetflums avatar
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Helsingborg, Malmö, Skanör
    Inlägg
    295

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av moppler Visa inlägg
    Var det där delvis riktat till mig?
    Ja, jo delvis då. Men du uttrycker dig ganska så bra ändå. Hos dig verkar det handla mest om smaken. Det är den här massiva indie-ångesten jag inte klarar av. Det finns ärligt talat dem som skyller på att VOA var dåligt för att låtarna spelades mycket på radio och tv. Och att det var dåligt för att det var då kent blev uppmärksammade på riktigt... Det är väl mest dem som jag tycker har långfingret längst upp. Så, det var ju ingen speciellt hård spark mot dig, om du inte känner att du tänker så. Vilket du inte verkar göra...
    http://myspace.com/theluxeband - släppte 4 låtars EP, fick singelkontrakt med warners efter en månad

  15. #15
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    folk är lite rädda för vapen & ammunition, puttiputtputtputtt........

Sidan 1 av 14 1234567891011 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •