Sidan 5 av 14 FörstaFörsta 1234567891011121314 SistaSista
Resultat 61 till 75 av 203

Ämne: Vad tycker vi om V&A?

  1. #61
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Blir nog den skivan som folk kommer köpa först av skivorna för att upptäcka bandet innan dom går vidare med de andra. Lite som Morning Glory med Oasis eller Harvest med Neil Young.
    Där sa du något!
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  2. #62
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    GBG
    Inlägg
    17

    Standard

    Genombrottet till den stora massan....
    Som har sina dalar...de finns egentligen inget spår som är dåligt, men det är ändå enorm skillnad mellan låtarna.

    Sundance och Dom andra är låtar som skär som eld.

    I andra ringhörnan finns några av balladerna bl.a. "..älska.." som inte riktigt räcker enda fram.

    Totalt ger jag plattan en fyra, varken mer eller mindre. En bra platta men ändå en bra bit ifrån bandets höjdpunkt 3 år innan...

  3. #63
    Nybörjare silverflods avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    täby, , Sweden.
    Inlägg
    15

    Standard

    Enda låten som funkar på skivan är Sundance Kid. Resten är bara dåligt.

    1. Sundance Kid - funkar bra.
    2. Pärlor - riktigt usel. jäkla barnlåt.
    3. Dom andra - tröttsam
    4. Duett - orka tityo blabla.
    5. Hur jag fick dig att älska mig - jobbig och seg.
    6. Kärleken väntar - saknar djup, och man blir snabbt trött på den.
    7. Socker - jobbig allsångsrefräng.
    8. FF - nej inte disko.
    9. Elite - tröttsam.
    10. Sverige - ett skämt.

    Jippie.
    riksdagsman, oh, riksdagsman. vad åt du väl idag?

  4. #64
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    I landet lagom är bäst
    Inlägg
    5 906

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jag tycker det är en sjukt bra skiva. Men jag gillar ju den perfekthet man var ute efter när man gjorde den(så klart, jag har ju band som New Order, Depeche Mode, Manics etc med mig som bra referens).
    Inte den kentplatta jag lyssnar på mest, men absolut inte minst.
    Precis som på varje platta dom gjort finns det en rad låtar som, är odödliga.
    Jag tycker kanske det är deras mest kompletta album - hur låtarna kompletterar varandra.
    Dessutom gillar jag hur de här har blivit mer och mer fokuserade gällande texterna och innehållet i låtarna.
    Det är just den "perfektheten" som känns så... tråkig på något sätt.
    För slätstruken och polerad tycker jag.
    Men det ett LÅNGT ifrån dåligt album.

  5. #65
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kevlarsjälen_ Visa inlägg
    Det är just den "perfektheten" som känns så... tråkig på något sätt.
    För slätstruken och polerad tycker jag.
    Men det ett LÅNGT ifrån dåligt album.
    Återigen, jag tycker ju inte sånt är tråkigt.
    Jag älskar ju Depeche Mode, New Order, Manics och många andra band för den där perfekta produktionen.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  6. #66
    rymdroffe
    Guest

    Standard

    V o A är jävligt bra.....men den känns inte så "kent"..... jag säger inte på något vis att v o a är dålig........men när jag tänker på kent tänker jag på:

    1. kent
    2. verkligen
    3. isola
    4. hagnesta hill
    5. ....................
    6. du och jag, döden
    7. tillbaka till samtiden
    8. att man hatar alla som uppfattar det som självmordsmusik.....


    jag är inte lika erfaren som vissa andra, jag började lyssna på kent när v o a kom ut....jag älskar fortfarande skivan....vad jag förstår förlorade kent en del fans när de släppte dojd...ganska många som börjat lyssnat på v o a gillade inte dojd, det var inte "deras" kent längre .....samma sak hände ju när tts släpptes......synd.....som sagt, jag började lyssna på v o a men när man hör de gamla och de nya skivorna så blir dom lixom bättre....jag vet inte varför, det är nog en smaksak, vad jag försöker säga är att jag tycker inte att v o a är kents bästa skiva....men den är fortfarande skiiitbra

  7. #67
    rymdroffe
    Guest

    Standard

    jag vet, långdraget, förlåt

  8. #68
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    I landet lagom är bäst
    Inlägg
    5 906

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Återigen, jag tycker ju inte sånt är tråkigt.
    Jag älskar ju Depeche Mode, New Order, Manics och många andra band för den där perfekta produktionen.
    Kul för dig.

  9. #69
    rymdroffe
    Guest

    Standard

    nu vet jag, v o a är kent light......eller?

  10. #70
    Medlem Midvinterhatts avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Inom polcirkeln
    Inlägg
    286

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rymdroffe Visa inlägg
    V o A är jävligt bra.....men den känns inte så "kent"..... jag säger inte på något vis att v o a är dålig........men när jag tänker på kent tänker jag på:

    1. kent
    2. verkligen
    3. isola
    4. hagnesta hill
    5. ....................
    6. du och jag, döden
    7. tillbaka till samtiden
    8. att man hatar alla som uppfattar det som självmordsmusik.....


    jag är inte lika erfaren som vissa andra, jag började lyssna på kent när v o a kom ut....jag älskar fortfarande skivan....vad jag förstår förlorade kent en del fans när de släppte dojd...ganska många som börjat lyssnat på v o a gillade inte dojd, det var inte "deras" kent längre .....samma sak hände ju när tts släpptes......synd.....som sagt, jag började lyssna på v o a men när man hör de gamla och de nya skivorna så blir dom lixom bättre....jag vet inte varför, det är nog en smaksak, vad jag försöker säga är att jag tycker inte att v o a är kents bästa skiva....men den är fortfarande skiiitbra
    Det roliga är ju att kent också ökar på sin skara med fans efter varje skiva istället för att bara förlora en massa..
    Alla har vi fastnat hos nån någonstans

  11. #71
    rymdroffe
    Guest

    Standard

    okej då, förlåt

  12. #72
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Landskrona, , Sweden
    Inlägg
    476

    Standard

    Håller med rymdroffe att V&A inte känns Kent. Jag tycker inte texterna är lika djupa o bra som på de andra skivorna. Dock så är det fortfarande ett jävligt bra album, helt klart
    ND 2010!

  13. #73
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av VågaVaraRädd Visa inlägg
    Håller med rymdroffe att V&A inte känns Kent. Jag tycker inte texterna är lika djupa o bra som på de andra skivorna. Dock så är det fortfarande ett jävligt bra album, helt klart
    De är väl minst lika djupa som de andra. Den enda de inte når är kanske D&JD, men ta texterna på Verkligen och Kent tex, där ligger ju V&A tom före.
    Socker, Pärlor, Dom andra, Sverige, Elite - sjukt bra texter.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  14. #74
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Landskrona, , Sweden
    Inlägg
    476

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    De är väl minst lika djupa som de andra. Den enda de inte når är kanske D&JD, men ta texterna på Verkligen och Kent tex, där ligger ju V&A tom före.
    Socker, Pärlor, Dom andra, Sverige, Elite - sjukt bra texter.
    Tja, du får gärna tycka det om du vill. Jag känner ändå att för MIG så ger inte texterna lika mkt som på de andra albumen förutom Sverige möjligen som har en mästerlig text
    ND 2010!

  15. #75
    Erfaren medlem niclasarringers avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Beavertown
    Inlägg
    6 512

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peder.A Visa inlägg
    Jag minns så tydligt den tiden då V&A var på g att släppas. Hagnesta Hill var då min favvoskiva och jag hade därför stora förväntningar på nästa skiva, V&A.

    När jag hade skivan i min hand åkte den genast in i cd-spelaren och jag blev riktigt imponerad av vad jag hörde. Jag tänkte: Det här kan vara det bästa de gjort hittills. Tyckte speciellt mycket om Socker.

    När skivan varit ute ett tag insåg jag dock att jag gradvis började tröttna lite på den, vilket aldrig har hänt med någon annan kentskiva. Kärleken Väntar, Pärlor och FF var exempel på låtar som jag inte njöt speciellt mycket av under höstturnén. På turné 19 stod jag mest och längtade till nästa låt när Sundance Kid, Socker och Kärleken Väntar spelades.

    Idag är V&A helt klart den skivan jag lyssnar minst på av alla kents alster. Socker, min tidiga favorit, brukar jag allt som oftast hoppa över när jag lyssnar på antingen V&A eller någon liveskiva.

    Som jag ser det finns det tre riktiga toppspår på skivan: Hur Jag Fick Dig Att Älska Mig, Elite och Sverige. Med detta vill jag inte säga att övriga spår är dåliga men med Kentmått mätt så tillhör de "de mindre bra" låtarna som bandet har släppt. Likaså tycker jag att V&A är den skiva som är "minst bra"

    Vad som är så typiskt för Kent är ju att låtarna har en sån magi och aldrig tycks bli sämre. På V&A tycker jag den magin oftast saknas...
    du kanske lyssna så mycket på den förut så du har tröttnat hur man nu kan göra det . men lyssnar du igenom den nogrant nu är jag säker på att du kommer älska den ingen
    All makt åt tengil vår befriare!

    http://protectedidentity.blogg.se/

    beaver-fever!

Sidan 5 av 14 FörstaFörsta 1234567891011121314 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •