Melack : Hur kan du säga att D&JD känns splittrad? Det är lika mycket "helhet" i den skivan som Isola.
Melack : Hur kan du säga att D&JD känns splittrad? Det är lika mycket "helhet" i den skivan som Isola.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Hmm jag kan inte riktigt förklara varför, så jag kanske har fel men det är bara känslan jag får.
Men den bästa låt Jocke skrivit är ju med på albumet MIDVH så jag ska inte klaga
Ville bara påpeka att jag tycker att V&A är en starkare skiva som enhet. Tror jag är ganska ensam om det, eftersom DOJD är en fan favorit och V&A är dess motpart.
Jag älskar både V&A och D&JD, men jag tycker att D&JD har samma sound, varenda låt igenom hela skivan känns det som.
Medans V&A känns lite mer spretig... Men ja, det beror ju på med vems ögon man ser med också, antar jag.
Jag tycker i varje fall att Isola & Du och jag döden är ruggigt täta skivor med en röd musikalisk tråd igenom dom, typ. haha.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Jag kommer så väl ihåg när jag hörde V&A för första gången.
Det var en underbar känsla.
sagolikt bra skiva
Lyssnade på den i bilen på väg till jobbet idag. Har inte hört på den på en tid, o det var en riktig ÅH-va härligt-känsla jag fick. Sundance Kid,Pärlor(grymt underskattad), Kärleken väntar(basen o gitarrkompet), Elite. OJOJOJ
V&A är ett jätte bra album på alla punkter men jag väljer ändå att spela tex verkligen, hagnesta hill, du och jag döden istället för v&a.
men ändå, ett riktigt grymt album! perfekt
V&A var den skiva som fick mig att lyssna på kent. Jag älskade den i början och jag älskar den fortfarande, även om jag inte lyssnar på den så mycket längre. Förmodligen eftersom den blev såpass sönderspelad under den tiden den var den enda skivan jag hade.
Lite synd att man inte kan lyssna på den i bilen p.g.a. skyddet...fast den gör sig nog ändå bäst när man sitter hemma med headsetet.
Jag vill höra din röst nu
Höra hjärtat i bröstet
Jag behöver din tröst nu
Låt mig höra din röst nu
Senast redigerat av The Plague den 2008-08-20 klockan 15:59.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett