Sidan 11 av 14 FörstaFörsta ... 234567891011121314 SistaSista
Resultat 151 till 165 av 203

Ämne: Vad tycker vi om V&A?

  1. #151
    Erfaren medlem JLis avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    3 584

    Standard

    Jag tycker V&A är en bra skiva, men för mig är den helt sönderspelad.

    Jag byter alltid favoritskiva så fort det kommer en ny; hittills har det varit så i alla fall. Jag tycker varje ny skiva är bättre än den förra liksom, även om man innan varje ny tänker att det kan ju helt enkelt inte vara bättre än den förra, så lyckas dom alltid överträffa förväntningarna varenda gång!
    Jag vill(e) vara intellektuell
    Berest, belevad äckligt ung


  2. #152
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jul 2008
    Ort
    Där torget blir ett slagfält varje natt.
    Inlägg
    38

    Standard

    Jag tycker Vapen & ammunition är helt underbar. Mycket hits och alla håller måttet. Socker är min favorit och den tröttnar jag aldrig på

  3. #153
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    tycker denna borde ha liiite mer status.. den startade ju trots allt kents storhetstid typ eller var man ska säga...
    meningslösa, menigslöösa

  4. #154
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2008
    Ort
    Visby, Gotland
    Inlägg
    111

    Standard

    jag lyssnar mest på V&A när jag är på V&A humör...den har en lite speciell plats eftersom det känns lite som att gå tillbaka till där allt började...
    Jag vill höra din röst nu
    Höra hjärtat i bröstet
    Jag behöver din tröst nu
    Låt mig höra din röst nu

  5. #155
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    80

    Standard

    Vapen och ammunition är ju helt klart det album som är mest lätt lyssnat, ett album som till och med föräldrarna kan gå med att höra på. V&A är framför allt mitt starkaste kort när man ska få vänner att börja lyssna på Kent, för "alla" har liksom hört FF och Dom andra kanske till och med Kärleken väntar. Så för dem har det varit inkörsporten till tyngre grejer
    Det liknar vagt någonting jag känt en gång
    men då tänkte jag aldrig så långt...

  6. #156

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vikid Visa inlägg
    Vapen och ammunition är ju helt klart det album som är mest lätt lyssnat, ett album som till och med föräldrarna kan gå med att höra på. V&A är framför allt mitt starkaste kort när man ska få vänner att börja lyssna på Kent, för "alla" har liksom hört FF och Dom andra kanske till och med Kärleken väntar. Så för dem har det varit inkörsporten till tyngre grejer
    håller med! om man vill att kompisarna ska börja lyssna plockar man fram vapen ha. min kusin började lyssna halvt på kent när vi åkte bil och lyssna på vapen. jag tkr också att samtiden är ett rätt "vapen" att använda för att få dom att lyssna. men inte lika bra

  7. #157
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    80

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 070307 Visa inlägg
    håller med! om man vill att kompisarna ska börja lyssna plockar man fram vapen ha. min kusin började lyssna halvt på kent när vi åkte bil och lyssna på vapen. jag tkr också att samtiden är ett rätt "vapen" att använda för att få dom att lyssna. men inte lika bra
    TTS är mycket mer solid än V&A, topparna är högre och dalarna är djupare på V&A. TTS tror jag funkar bättre på 60/70-talisterna, dem verkar ha lättare för pop rocken som är på TTS kanske är lite mer av vad dem är uppvuxna med.
    Det liknar vagt någonting jag känt en gång
    men då tänkte jag aldrig så långt...

  8. #158
    Medlem Lennys avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Litenstadnånstans
    Inlägg
    289

    Standard

    Tycker V&A är jättebra, även om det inte är bästa plattan. Jag tycker den klår både "debuten" Verkligen och Isola (Isola är nämligen enligt mig överskattad på grund av 747 som dock är en av deras bästa låtar).
    Men V&A då i alla fall: Sundance Kid och Pärlor är ju enormt bra och Dom andra, Hur Jag Fick Dig Att....., Socker och Kärleken väntar är också jättebra. De resterande låtarna är jag inte mycket för, särskilt inte Duett och Elite. På de stora hela är platta iaf bra, bättre än det äldre (utom Hagnesta Hill som är överlägsen V&A), sämre än det nyare.
    Mina tankar är så klara nu
    Ni kan släppa den där bomben nu
    Över axeln ser jag pärlband av blåljus
    Vår hämnd blir ljuv

  9. #159
    Medlem KaffeMedKanels avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Strax utanför Gbg
    Inlägg
    274

    Standard

    V&A är underskattad av fansen och överskattad av media. Själv tycker jag att det är ett ganska bra album som man kan lätt lyssna på
    Ännu är det vinter
    och den stora vita björnen ligger kvar
    den har lagt sig över asfalten och husen
    Jag hoppas att den inte ger sig av
    Så vi kan ligga kvar

  10. #160

    Standard

    V&A är väldigt bra, men lite sönderspelad som flera sagt. Jag minns att jag satt och hittade på historier kring Duett när jag var ganska liten, nio år eller så.

    Vi viker oss på asfalten av skratt
    Ingenting kan röra oss i natt


  11. #161
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    V&A är grym.
    Jag har sagt det förr, men jag säger det igen!
    Sundance Kid, Pärlor, Hur jag fick dig att älska mig, Socker & Elite är perfekta låtar.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  12. #162
    Medlem Peabfs avatar
    Reg.datum
    Aug 2005
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    208

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    V&A är grym.
    Jag har sagt det förr, men jag säger det igen!
    Sundance Kid, Pärlor, Hur jag fick dig att älska mig, Socker & Elite är perfekta låtar.
    Speciellt Sundance Kid och Hur jag fick dig att älska mig. Annars är duett sjukt underskattad.

  13. #163
    Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Karlskrona, Nereihörnet
    Inlägg
    280

    Standard

    Skivan har sålt i 1 000 000 ex och legat etta på listorna i både Norge, Sverige & Finland, det går inte att blunda för!

    V&A är Kents, kommersiellt sätt viktigaste skiva och den största enskilda anledningen till hur storea de är idag!
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

    Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

  14. #164
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ErikFriberg Visa inlägg
    Skivan har sålt i 1 000 000 ex
    Källa?

    Och är det nya uppgifter / siffror (i alla fall 2007-2008) som även nämner andra album?
    Det skulle nämligen vara intressant att se en ny uppdatering av de olika albumens försäljning.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  15. #165
    Staffan747
    Guest

    Standard

    1 milj. ex? Senast jag kollade var det kring 400 000, men det var Wikipedia så..

Sidan 11 av 14 FörstaFörsta ... 234567891011121314 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •