jag hatar alla som hatar vapen & ammunition, vapen & ammunition är mitt barn och jag ska skydda den med mitt liv
jag hatar alla som hatar vapen & ammunition, vapen & ammunition är mitt barn och jag ska skydda den med mitt liv
dojd var åtminstone en förbättring med sitt mörkare och tyngre sound. v&a har jobbiga låtar som pärlor, ff och elite som man kräks. och som dom tvunget skulle spela på stadion igen istället för att göra en speciell grej av den konserten och köra b-sidor, gamla låtar och låtar de aldrig spelat live förut. hoppas inte tts blir lika radiovänlig och polerad, det ska vara skit på signalerna
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
sorry men jag tycker inte om den. det går bara inte. som tur är föregicks och efterföljdes den av en extremt jävla bra respektive en väldigt bra platta. socker live är ljuspunkten med den hårdare disten och mustigare gitarrer i refräng och outro. dessutom höjer samis e-bow låten ytterliggare ett snäpp
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Om man inte uppskattar hantverket V&A så är man enligt min åsikt en väldigt enspårig och naiv musiklyssnare.
Dom som inte gillar V&A är samma människor som direkt såga en låt om den spelas på kommersiell radio och mest gillar musik där distad gitarr är det mest dominerande instrumentet i ljudbilden.
Att inte höra att många av låtarna har bland dom bästa sångmelodierna som Jocke skrivit är väldigt naivt. Visst jag kan hålla med om att skivan kan vara lätt att tröttna på, men det gör inte hantverket sämre för det.
Samma människor kan inte heller erkänna att en kille som Max Martin är en bra låtskrivare. För det är han även om slutprodukten inte alltid blir så lysande (med undantag jag har faktiskt uppskattat mycket av hans låtar)
tobbe non stop> Jag vet att du älskar den självbetitlade debuten, men kan du ändå inte inse att tex Sundance Kid är en mycket mer välproducerad och välskriven låt än Blåjeans? Jocke hade aldrig kunnat skriva låtarna på V&A för tio år sen, jag tror han själv skulle erkänna att han är en mycket bättre låtskrivare nuförtiden.
För är det inte låtarna som det handlar om i sluttändan? Jag är iallafall sådan att jag uppskattar bra låtar och att musikstilen spelar mindre roll.
Jag tycker själv för övrigt att jag är en av dom som har den absolut bredaste musiksmaken i det här landet. Detta till viss del baserat på att jag aldrig mött någon med bredare musiksmak än mig själv
Oj kanske blev lite off-topic där men va fan
Jag gillar inte heller V&A.
Precis som TNS älskar jag debuten, oavsett hur mycket mer välskriven V&A är. Hos mig väger det faktiskt inte upp att veta att melodin i Pärlor är bättre än Ingenting någonsin (eller vilken låt som helst) om jag ändå inte kan gilla låten. Visst, melodin kan vara bra. Men en låt är mer än en bra sångmelodi. Kalla mig naiv eller vad ni vill, men för mig betyder soundet väldigt mycket i musiken jag lyssnar på, och då jag gillar soundet bättre på Kent än på V&A är det den som blir favoriten. Typ.
Nu sa jag väl egentligen mer om debutalbumet än om V&A...
Jag tycker inte att Duett är en bra låt. Jag lovar, hedersord. Detsamma gäller till exempel Hur jag fick dig att älska mig.
Jag kan erkänna att jag tycker om en hel del utav Gyllene Tiders låtar. Robbie Williams är inte fy skam det heller, emellanåt. Jag lovar, hedersord.
Jag har också bred musiksmak. Bortsett från nyligen nämnda så tycker jag också om till exempel Bathory, Sopor Aeternus, Fred Åkerström och Asta Kask. Jag lovar, hedersord.
Är jag fortfarande en enspårig och naiv musiklyssnare, för att jag inte tycker om några av låtarna på ett av kents sju album (epn inräknad)?
Jag lovar, på hedersord, att min avsky för Hur jag fick dig att älska mig inte beror på någonting annat än att det är en dålig låt.
Och jag lovar, på hedersord, att jag inte tycker att V&A är kents sämsta album på grund av soundet och uppmärksamheten det fick, utan av den enkla anledningen att det är det svagast alster jag har hört från kent.
V&A är inte en dålig skiva, men det är den sämsta kent har spelat in och släppt.
Hey bra svar! Visst är du inte det, jag överdrev såklart en del mest för att få lite reaktioner. Inge roligt att mesa sig med sina åsikter
Vilket jag får ett mycket bra och genomtänkt svar av dig. Människor har olika smak så är det bara.
Fast det tar inte ifrån min åsikt om att jag tycker det är mycket konstigt hur man inte kan uppskatta en låt som Hur jag fick dig att älska mig
Men jag är med andra som säger att dom ska skydda V&A som deras barn. När kents karriär är slut så tror jag att den kommer klassas som en riktig klassiker i deras katalog av skivor. Ja överhuvudtaget så kommer det bli en av dom mest klassiska albumen på svenska som släppts.
Jag tycker inte heller att V&A är en speciellt bra platta för att vara Kent. Man tröttnar snabbt på de flesta melodierna, men tillexempel "Hur jag fick dig att älska mig" och "Elite" tycker jag är rätt bra.
V&A får vara hur välgjord och genomarbetad som helst, det är ändå den plattan jag tycker minst om av Kents skivor.
Jag tycker den enda plattan som jag älskar rakt igenom är DOJD, de andra har sina svagheter, men varje platta har iaf 3-4 låtar som är väldigt bra.
Vapen å ammo... "sverige", "kärleken väntar", "elite", "dom andra", "FF" är väldigt bra.. de andra är också bra, men mest textmässigt, jag tycker inte så mycket om melodierna osv.
Hejsvejs.
Vapen & ammunition är faktiskt en suverän platta, med undantag för "Duett" och "Hur jag fick dig att älska mig". Resten av låtarna har jag inget att anmärka på. Avslutningen med "FF", "Elite" och "Sverige" är ju kanon!
Jag håller verkligen med dig, just de låtarna tycker jag också är svagast på albumet. Men vilken inledning! Sundance kid, Pärlor och framförallt Dom andra är toppenspår och blir en stark inledningstrio som verkligen ger en mersmak. Och sen är ju FF verkligen inte dålig
Precis som flera har sagt: en låt är mer än bara en bra melodi. Jag gillar V&A mer än Verkligen för att produktionen är mycket bättre. Det låter bättre och händer mer, för där används fler instrument, mer variation på låtarna etc. De torra gitarrmattorna från de två första skivorna tröttnar man på. Produktionen på Verkligen är verkligen(!) stentrist: det händer ingenting, bara samma gitarrljud som maler ackord skivan igenom och knappt en synt inom hörhåll (vilket många är i och för sig tycker är bra). Jag förstår Jocke och de andra när de nu säger att de är "trötta på gitarrer".
Förra plattan hade för tungt basljud, och lät inte så jättebra, trots hög klass på låtarna. Hoppas nya skivan låter mer "normalt".