Sidan 4 av 14 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista
Resultat 46 till 60 av 203

Ämne: Vad tycker vi om V&A?

  1. #46

    Standard

    jag gillar v&a. det känns som om många verkligen tok-hatar den, och därför gillar jag den här tråden för det verkar vara många som gillar den trots allt. (trodde att det bara skulle vara en massa som inte gillr den som skulle skriva i den här tråden nämnligen) v&a är ändå inte min favoritskiva, just för att några låtar snabbt blev ganska ointressanta, men socker, hur jag fick dig att älska mig och elite är låtar som jag verkligen gillar ¨på v&a.
    vi drömmer nog alltid om saker vi glömt

  2. #47
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    17 385

    Standard

    Jag lyssnar heldre på v&a än kent - tja.
    edit: palla, hmm kent <3 v&a äslar båda. jonna jag adopterar vapen av dig...
    Senast redigerat av Detärbarasakermanser den 2007-10-01 klockan 16:28.

  3. #48
    Medlem Jolenes avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 427

    Standard

    Jeg elsker V&A, og blir fortsatt glad når de spiller Dom Andra og FF på radioen blandt all den andre drittmusikken. Det er tidløse låter som kommer til å spilles for alltid, og enda jeg har hørt dem så mange ganger blir jeg egentlig aldri lei dem. Og man kan ikke unngå å tenke på kent når man ser en hvit tiger..
    Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...

  4. #49
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Alla skivor är så olika varandra, varenda skiva har en egen karaktär.
    Det är svårt att jämföra.
    Men jag gillar V&A mycket. Fast jag gillar ju andra album mer.
    Men V&A är ett cleant album, min favorit är Elite som är en helt fantastisk låt.
    Dock är Du & Jag Döden, Tillbaka till samtiden, Verkligen, Hagnesta Hill & Isola också ruggigt bra. Alla album är svin bra. Fast på sista plats kommer debutalbumet som verkligen inte känns färdigt. Men jaja, V&A är bra.

  5. #50
    Erfaren medlem niclasarringers avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Beavertown
    Inlägg
    6 512

    Standard

    mina favoriter är v&a och tillbaka till samtiden om jag skulle betyg sätta dem från 1-5 hade de blivit 5,5 på v&a och tillbaka till samtiden 5 på alla andra
    All makt åt tengil vår befriare!

    http://protectedidentity.blogg.se/

    beaver-fever!

  6. #51

    Standard

    Kents bästa skiva tycker jag. Innan V&A så försökte folk få mig att börja lyssna på Kent men jag var sådär halvsugen. Fattade nog inte hur bra dom var. Sen när V&A kom så gick det ju inte att undvika att höra dom hela tiden. Sen dess är jag helt fast.
    Våga konfrontera/utmana dina fördomar och rädslor så blir allt sjukt mycket roligare

  7. #52
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Talking En kul 4.a som dalat till en 3.a

    V&A var skön när den kom ut, men visst känns den lite lam jämfört med deras mer fulländade alster (I, HH, DOJD, TTS). Ungefär hälften av låtarna har dock fortfarande ett lyssnarvärde. Sundance kid, Dom andra, Kärleken väntar, FF och Pärlor är gedigna poplåtar (om man tar dem för vad de är), men tjatandet av "det ringer" (ingen hör väl vad Jocke sjunger här?) försvårar njutningen i ett för övrigt tilltalande Socker. Och Sverige är ju mysig!

    Men varför B-sidan VinterNoll2 inte förtjänar en plats på skivan är outgrundligt. Den hade ju varit bästa spåret! Och Vintervila/Lämnar, de andra B-sidorna, är väl bättre än de två "smörballaderna" i mitten av V&A!? Hmmm... Man kan undra hur de tänker i sådana lägen. Skillnad då med DOJD där en B-sida som M visserligen är bättre än många spår på albumet, men DOJD är ju i alla fall genomgående underbar!

    V&A är i alla fall bättre än debuten och Verkligen som tvärtemot är för lite mainstream, i alla fall för min smak ...

  8. #53
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Men varför B-sidan VinterNoll2 inte förtjänar en plats på skivan är outgrundligt.
    Vinternoll2 är inte en b-sida.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  9. #54
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Men varför B-sidan VinterNoll2 inte förtjänar en plats på skivan är outgrundligt.
    Att inte Vinternoll2 finns med på plattan beror på att den skrevs på hösten 2002 och skivan släpptes våren 2002...

    Sen är det ingen b-sida heller...Singeln FF/Vinternoll2 är en dubbel a-sidesingel.

  10. #55
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Nu har det ju gått några år sedan skivan kom. I början tyckte jag den var jättebra men så tröttnade jag lite på den och tyckte de tidigare plattorna var bättre. En stor del berodde säkert på att man hade lyssnat sönder den, men sen kan man ju erkänna att man på den tiden störde sig på att så många gillade den och då särskilt deras radiohits...jävligt dumt. Då tyckte man: "Lyssna på riktiga kent istället, Ingenting någonsin, Innan allting tar slut, Cowboys etc etc...Men som tur är blir man lite mognare med åren.

    V&a är en helt fantastisk skiva. Lyssnade igenom den för nån dag sedan och den är grym. Dom tre första låtarna är en grym inledning. Grymma melodier och grymma texter. Sundance Kid gillar jag särskilt mycket. Sen är Sverige otroligt vacker med två akustiska gitarrer och sång. Prova själva!

    Sen har skivan ett härligt varmt sound som liksom omfamnar en i en stor varm famn och så fort jag lyssnar på skivan får jag härliga minnen från sommaren 2002 och stadionkonserten.

    Visst kan jag förstå att man gillar dom äldre skivorna mer och ogillar v&a soundet, (har ju själv varit där...) men att dissa låtarna och melodierna totalt pga att det saknas en massa dist är lite konstigt.

    Tror i alla fall att skivan kommer bli en stor klassiker för kent om en sisådär 20 år. Blir nog den skivan som folk kommer köpa först av skivorna för att upptäcka bandet innan dom går vidare med de andra. Lite som Morning Glory med Oasis eller Harvest med Neil Young.

  11. #56
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Nu har det ju gått några år sedan skivan kom. I början tyckte jag den var jättebra men så tröttnade jag lite på den och tyckte de tidigare plattorna var bättre. En stor del berodde säkert på att man hade lyssnat sönder den, men sen kan man ju erkänna att man på den tiden störde sig på att så många gillade den och då särskilt deras radiohits...jävligt dumt. Då tyckte man: "Lyssna på riktiga kent istället, Ingenting någonsin, Innan allting tar slut, Cowboys etc etc...Men som tur är blir man lite mognare med åren.

    V&a är en helt fantastisk skiva. Lyssnade igenom den för nån dag sedan och den är grym. Dom tre första låtarna är en grym inledning. Grymma melodier och grymma texter. Sundance Kid gillar jag särskilt mycket. Sen är Sverige otroligt vacker med två akustiska gitarrer och sång. Prova själva!

    Sen har skivan ett härligt varmt sound som liksom omfamnar en i en stor varm famn och så fort jag lyssnar på skivan får jag härliga minnen från sommaren 2002 och stadionkonserten.

    Visst kan jag förstå att man gillar dom äldre skivorna mer och ogillar v&a soundet, (har ju själv varit där...) men att dissa låtarna och melodierna totalt pga att det saknas en massa dist är lite konstigt.

    Tror i alla fall att skivan kommer bli en stor klassiker för kent om en sisådär 20 år. Blir nog den skivan som folk kommer köpa först av skivorna för att upptäcka bandet innan dom går vidare med de andra. Lite som Morning Glory med Oasis eller Harvest med Neil Young.
    Skriver under på allt du skriver, man kan inte förneka vissa av melodierna Jocke skrev till det här albumet.

  12. #57
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    V&A är ett riktigt bra album, men det är lite för förbigående för att vara kent.
    Men som sagt så är många låtar väldigt bra än idag. Och jag gillar V&A, det är absolut inget dåligt album.
    Men det är nog det "lättaste" kent någonsin gjort.
    Fast jag vet inte, för texterna på V&A är nog det bästa Jocke skrivit egentligen.
    Jag vet inte.
    Men Elite är en utav kents bästa låtar i alla fall.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  13. #58
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    skurup, , Sweden.
    Inlägg
    72

    Standard

    V&A är ett fruktansvärt bra album o jag har aldrig förstått detta enorma hat mot detta album som dom har här på forumet. Vet ni om att när V&A släpptes år 2002 så hamnade alla kents album på topp 100 listan det året. Snacka om ett album som fick upp ögonen för kent. Som mig själv t.e.x. Jag upptäckte kent till fullo efter V&A !! Innan dess var det bara en låt här o en låt där. V&A är ett av dom bästa album som har gjorts enligt min synvinkel !! Men ta mig fan om inte Tillbaka till samtiden är bättre !! Hur nu det är möjligt !?

  14. #59
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Jättebra, behövs det mer?


  15. #60

    Standard

    Jag tycker inte om den så mycket. Det är en bra skiva, men inte med Kent-mått.

Sidan 4 av 14 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •