Sidan 6 av 14 FörstaFörsta 1234567891011121314 SistaSista
Resultat 76 till 90 av 203

Ämne: Vad tycker vi om V&A?

  1. #76
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ort
    Linköping, , Sweden.
    Inlägg
    106

    Standard

    Den som säger att texten på Sverige är dålig och utan djup och magi i texten borde portas från Sverige.
    wiihuuuu

  2. #77
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Landskrona, , Sweden
    Inlägg
    476

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Den som säger att texten på Sverige är dålig och utan djup och magi i texten borde portas från Sverige.
    Okej, noterat
    ND 2010!

  3. #78
    Erfaren medlem lollitas avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    9 669

    Standard

    Jag har lite blandade känslor till v&a....
    Det är tack vare den skivan som jag började lyssna på kent way back then,
    men när jag lyssnar på den nu så känns den inte så..ja...kent liksom?
    Älskar låtarna ändå med riktigt bra texter, men jag drar mig lite mer till stilen som "oslipad diamant",
    även fast jag gillar båda stilarna.

    Det är trots allt en bra skiva!
    Hjältar och Hjältinnor stannar kvar 050521 071116 080207 080216 080228 080321 080628 080712 080801 100225 100310 120727 130824 140615

  4. #79
    Medlem Elefantens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    463

    Standard

    de som jocke sa i intervjun, att alla låtar kunde vara singlar, är problemet me skivan. plattan fastnar direkt och är skit bra typ en sommar i mitt fall men sen så tröttnar man lite. hela plattan är som en singel, den kommer i perioder, men då tycker ja mer om till exempel isola som alltid är jävlit bra.

  5. #80
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Texterna på V&A är underbara.
    Men sen är det den där diskussionen om hur "mainstream" albumet är.
    Men texterna är heta till tusen.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  6. #81
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    3 585

    Standard

    Jag tycker om alla låtarna på skivan, men jag tycker inte om dem tillsammans... så mycket.

  7. #82
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Beah Visa inlägg
    Jag tycker om alla låtarna på skivan, men jag tycker inte om dem tillsammans... så mycket.
    Där kan jag hålla med lite, och avslutningen på skivan är ganska sådär liksom, Elite är underbar, men att avsluta med Sverige är enligt mig ett misstag.
    Sen har vi lite mindre starka spår också.
    Men Elite, Hur jag fick dig att älska mig, Socker, Kärleken väntar & Sundance kid är underbara.
    Även pärlor & ff & dom andra.

    Det är ju Duett & Sverige som jag ogillar

    Kom jag fram till nu haha
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  8. #83
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Sverige är en jättebra låt och jag förstår verkligen varför den är avslutning på plattan men kan man ingenting om musik blir det lätt att man säger sådär hurruduuu!!

    Vapen & Ammunition var den andra kentskivan jag hörde, först fick jag Hagnesta hill 01 och den gillade jag så jag tyckte det skulle bli kul med en ny skiva (riktigt liten var jag när jag började lyssna på kent) och jag tyckte det var en asbra skiva när den kom.

    Den är lättlyssnad, och den är framförallt jättebra även om man tröttnar det gör man på alla skivor efter ett visst antal lyssningar. Men anledningen till att folk tröttnar på den här skivan så fort och inte har tröttnat på tidigare album är att skivan är en sån skiva som man lyssnar på om och om igen, det blir helt enkelt mer lyssna på den skivan än dom andra som man kanske inte låter gå om och om igen efter varandra.

    Det blev nog lite svammel nu men god jul.


  9. #84
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    3 585

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Där kan jag hålla med lite, och avslutningen på skivan är ganska sådär liksom, Elite är underbar, men att avsluta med Sverige är enligt mig ett misstag.
    Sen har vi lite mindre starka spår också.
    Men Elite, Hur jag fick dig att älska mig, Socker, Kärleken väntar & Sundance kid är underbara.
    Även pärlor & ff & dom andra.

    Det är ju Duett & Sverige som jag ogillar

    Kom jag fram till nu haha
    Elite är för seg.
    Men jag tycker inte riktigt om den där nu-ska-vi-göra-en-platta-med-bara-hits-grejen. Jag gillar inte plattor där alla låtar lämpar sig för att spelas sönder i radion. Därav att låtarna är bra, men inte bra tillsammans.

  10. #85
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Landskrona, , Sweden
    Inlägg
    476

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Beah Visa inlägg
    Elite är för seg.
    Men jag tycker inte riktigt om den där nu-ska-vi-göra-en-platta-med-bara-hits-grejen. Jag gillar inte plattor där alla låtar lämpar sig för att spelas sönder i radion. Därav att låtarna är bra, men inte bra tillsammans.
    Du pratar faktist en hel del för mig också. Klart det är en bra platta men jag gillar inte heller konceptet helt även ifall jag förstår hur de tänkte. Elite är för seg. De bästa låtarna är Duett (skitbra låter det med Titiyo), Dom Andra, FF, Pärlor. Sundance Kid är bra live (som den var 2005, speciellt med Markus på bakgrundssången (; ) Börjar tycka att albumet är lite bättre men jag tycker att man tröttnar på det ganska så snabbt jämfört med de flesta andra album.
    ND 2010!

  11. #86
    Nybörjare
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    , , .
    Inlägg
    38

    Standard

    V&A är nog den mognaste skivan kent har gjort. Den mognaste inställningen till ett album som Jocke skrivit. Albumet är inte påträngande och ungdomligt naivt som nästan allt annat jocke skrivit är. Det är mer melankoliskt, tillbakadraget och tilltalande än resten av deras album.

    Men av just de anledningarna så tror jag att de mer inbitna fansen inte gillar skivan. Man är mer benägen att försvara till exempel Isola och DoJD för att de är menade att göra "djupare" intryck än V&A. Fast jag var nog i minst lika mycket extas när jag hörde refrängen i Pärlor de första gångerna som jag var när jag hörde 747 de första gångerna. Och låten pärlor är mer lättsmält och mindre krävande än 747 är. Samma sak gäller för hela V&A och jag tycker det är beundransvärt att skriva ett sådant album. Det är moget att skriva ett album som inte tränger sig på.

  12. #87
    Erfaren medlem JoakimArringers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    6 263

    Standard

    Skivan V&A är väl den skivan man fastnade för först och fick en att bli en kentare. Skivan är inte som alla andra skivor där man måste lyssna på låtarna ett par gånger för att kunna verkligen "gilla" dom. Känns som de gjorde en välgjord skiva men många fina hits. Gillar skivan men den är inte den bästa.
    Jag är rädd att man glömmer, glömmer allt
    Som vi glömde att vi älskade varandra . .


  13. #88
    Medlem Kjolles avatar
    Reg.datum
    Jan 2008
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    778

    Standard

    Den är bra, men långt ifrån deras bästa .
    Det var dehär albumet som presenterade mig för Kentarnas värld dock och det gjorde den bra! Som ni säkert vet ville Kent göra ett album där alla låtar skulle kunna bli stora hitsinglar med riktigt bra och klockrena melodier .. o de lyckades de med utan tvekan. Många låtar sätter sig direkt, tyvärr så svalnar flera av dem lite väl fort. Utom kanske 'Sundance kid' och 'Socker' .

  14. #89
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004
    Inlägg
    22 507

    Standard

    Jag tyckte skivan var ett enastående mästerverk när den kom. Men jag tröttnade på den efter typ ett år eller nåt. Det fenomenet känner jag inte igen från de andra skivorna. Dock händer det när jag slår på skivan då och då att det är ett riktigt bra album. Finns ju några riktiga guldkorn som Sundance Kid, Kärleken Väntar, Sverige och framför allt Socker!

    Men det som slår mig mest är hur fruktansvärt bra de flesta låtarna på albumet funkar live. Dom Andra och Elite lyfter flera dimensioner live. Och de låtar som jag redan nämnt lyfter också oerhört.

  15. #90
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    342

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peder.A Visa inlägg
    Jag minns så tydligt den tiden då V&A var på g att släppas. Hagnesta Hill var då min favvoskiva och jag hade därför stora förväntningar på nästa skiva, V&A.

    När jag hade skivan i min hand åkte den genast in i cd-spelaren och jag blev riktigt imponerad av vad jag hörde. Jag tänkte: Det här kan vara det bästa de gjort hittills. Tyckte speciellt mycket om Socker.

    När skivan varit ute ett tag insåg jag dock att jag gradvis började tröttna lite på den, vilket aldrig har hänt med någon annan kentskiva. Kärleken Väntar, Pärlor och FF var exempel på låtar som jag inte njöt speciellt mycket av under höstturnén. På turné 19 stod jag mest och längtade till nästa låt när Sundance Kid, Socker och Kärleken Väntar spelades.

    Idag är V&A helt klart den skivan jag lyssnar minst på av alla kents alster. Socker, min tidiga favorit, brukar jag allt som oftast hoppa över när jag lyssnar på antingen V&A eller någon liveskiva.

    Som jag ser det finns det tre riktiga toppspår på skivan: Hur Jag Fick Dig Att Älska Mig, Elite och Sverige. Med detta vill jag inte säga att övriga spår är dåliga men med Kentmått mätt så tillhör de "de mindre bra" låtarna som bandet har släppt. Likaså tycker jag att V&A är den skiva som är "minst bra"

    Vad som är så typiskt för Kent är ju att låtarna har en sån magi och aldrig tycks bli sämre. På V&A tycker jag den magin oftast saknas...
    Stämmer mycket väl överens med dig, albumet är defentivt det albumet som jag minst tycker om...

Sidan 6 av 14 FörstaFörsta 1234567891011121314 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •