Sidan 33 av 60 FörstaFörsta ... 232425262728293031323334353637383940414243 ... SistaSista
Resultat 481 till 495 av 887

Ämne: "999"

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    I händelse av att fan läser den här tråden vill jag bara förtydliga: Riktigt bra singel, kent! Det här blir en bra sommar.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Jag älskar att varje gång sedan "Musik non stop" så har en första-singel från Kent blivit jämförd med dansband av minst en person. :P
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar

http://hajpland.blogspot.com

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    ....ja, som gubben sjunger i typ 58 andra låtar........
    Okej.

Bäst du skriver en egen låt då
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    Jag älskar att varje gång sedan "Musik non stop" så har en första-singel från Kent blivit jämförd med dansband av minst en person. :P
    Jag tyckte att de lät dansband redan på Isola. Gamla och trötta. Nu tycker jag minsann att den plattan är deras bästa.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Seriöst så borde fler berömma hur sjukt bra det är som ett live-framträdande.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar

http://hajpland.blogspot.com

Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

PSL:

"I morgon släpper Kent singeln ”999″ från nya skivan ”Jag är inte rädd för mörkret”, men redan nu finns en livevariant av låten! 21 mars träffades bandet på Park Folkets Hus i Älvsjö utanför Stockholm för att spela in denna speciella version.

Videon är regisserad av John Boisen, Björn Fävremark och Torbjörn Martin. Skivan släpps 25 april, så tills dess: titta och njut!"

Vad betyder ordet speciella? Eller betyder det något alls?
    Det jag menar är alltså,
    kommer albumversionen att vara annorlunda?
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Det är bara Markus jag och Martin som vet vad låtarna faktiskt heter i vårt band.

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Jag vet inte riktigt vad du har för referenser till dansband, men nej..?
    Inte en aning. Jag fattar ingenting.
    jag är livrädd med stil

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Det är öppningsspåret.
    Har du någon annan källa än det där inlägget i tråden om det nya albumet?

Standard

Releasedatum på ginza:

Kent 999 Vinyl 7 9999-12-31

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Skalle-Per Visa inlägg
    PSL:

"I morgon släpper Kent singeln ”999″ från nya skivan ”Jag är inte rädd för mörkret”, men redan nu finns en livevariant av låten! 21 mars träffades bandet på Park Folkets Hus i Älvsjö utanför Stockholm för att spela in denna speciella version.

Videon är regisserad av John Boisen, Björn Fävremark och Torbjörn Martin. Skivan släpps 25 april, så tills dess: titta och njut!"

Vad betyder ordet speciella? Eller betyder det något alls?
    Det jag menar är alltså,
    kommer albumversionen att vara annorlunda?
    En gissning är kanske att de har några fler synthpålägg i studioversionen..? Just nu är det ju bara Nord Stage (eller ngt liknande från Clavia) som spelar ett pianoljud..
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Lyssnar med hörlurar nu. Tycker inte det här låter som en liveversion? Eller har jag fel?

Tycker inte att det är något konstigt iofs; videon är live, men inte musiken .. eller ligger det pålägg från studioversionen över liveversionen? Jocke körar sig själv bl.a. och sången låter inte som det är live i övrigt?

Självklart kan jag ha helt fel, och för mig spelar det ingen roll alls vilket som. Men det ger ju i såfall en ganska stark ledtråd till att även studioversionen som släpps kl 24 låter rätt så lik den här

Edit: En idé är kanske att sången inte är live, men instrumenten...?
    Nog ligger det en del sångspår förinspelade i alla fall, för som du säger är det bara Markus som körar men det låter ju som flera röster emellanåt. Varför har "live-kentarna" Brandt (det är väl han?) och Bovin mikrofoner framför sig som de ändå inte sjunger i?

Jag blev positivt överraskad av första genomlyssningen. Härligt driv i låten, en väldigt bra versmelodi och mäktigt "oooh"-skrålande. Sedan grötade det ihop sig i de avsnitt som möjligen ska föreställa "refrängen" (dock utan sångbar "hook") och det var svårt att uppfatta all text... Sedan var det väldigt härligt att höra Samis gitarrslingor i slutet av låten, i stil med "Det finns inga ord".

Ganska så magnifik låt! Den tackar vi för och ser fram emot studioversionen!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Det var längesen sami spelade live på en telecaster. Kan bara minnas 1999 (eller 2000) hos Luuk på mns. Han brukar ju alltid använda sina les paul live fastän han verkar spela mycket tele i studion.

Fattar nån varför martin och sami har sångmick....?

Förövrigt spelar ju Jocke på en väldigt fin gitarr!!!
    Trodde först det var en OM-42 han skaffat sig efter deras bilder från studion i frankrike, men nu har han ju sagt att det är en 000-42. Fantastisk gitarr...har i för sig bara spelat på en OM-42 men den var fantastisk. Bästa gitarren jag spelat på.
    Senast redigerat av Is den 2012-03-27 klockan 22:13.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Standard

Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    Allting jag inte gillar skarpt förknippar jag med dansband. Det är en sjukdom.
    999 gillar jag inte särskilt mycket. Kanske ändrar mig. Fast det tror jag inte. Fast jag får se.
    Jag tycker den är ganska tunn. Inget djup i den. Blä.
    jag är livrädd med stil

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Detta är ju inget liveframträdande, men det var längesen sami spelade live på en telecaster. Kan bara minnas 1999 (eller 2000) hos Luuk på mns. Han brukar ju alltid använda sina les paul live fastän han verkar spela mycket tele i studion.

Fattar nån varför martin och sami har sångmic....?
    Fast jag är ganska säker på att just gitarr, bas och trummor är live... tycker det låter så. Speciellt Jockes akustiska gitarr.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Det var längesen sami spelade live på en telecaster. Kan bara minnas 1999 (eller 2000) hos Luuk på mns. Han brukar ju alltid använda sina les paul live fastän han verkar spela mycket tele i studion.

Fattar nån varför martin och sami har sångmick....?
    Plektrumhållare! (misstänker jag), och att micken sitter bara där för att det inte ska se konstigt ut typ.

Sidan 33 av 60 FörstaFörsta ... 232425262728293031323334353637383940414243 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •