Jag älskar att varje gång sedan "Musik non stop" så har en första-singel från Kent blivit jämförd med dansband av minst en person. :P
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com
Seriöst så borde fler berömma hur sjukt bra det är som ett live-framträdande.
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com
PSL:
"I morgon släpper Kent singeln ”999″ från nya skivan ”Jag är inte rädd för mörkret”, men redan nu finns en livevariant av låten! 21 mars träffades bandet på Park Folkets Hus i Älvsjö utanför Stockholm för att spela in denna speciella version.
Videon är regisserad av John Boisen, Björn Fävremark och Torbjörn Martin. Skivan släpps 25 april, så tills dess: titta och njut!"
Vad betyder ordet speciella? Eller betyder det något alls?
Det jag menar är alltså,
kommer albumversionen att vara annorlunda?
Releasedatum på ginza:
Kent 999 Vinyl 7 9999-12-31
Nog ligger det en del sångspår förinspelade i alla fall, för som du säger är det bara Markus som körar men det låter ju som flera röster emellanåt. Varför har "live-kentarna" Brandt (det är väl han?) och Bovin mikrofoner framför sig som de ändå inte sjunger i?
Jag blev positivt överraskad av första genomlyssningen. Härligt driv i låten, en väldigt bra versmelodi och mäktigt "oooh"-skrålande. Sedan grötade det ihop sig i de avsnitt som möjligen ska föreställa "refrängen" (dock utan sångbar "hook") och det var svårt att uppfatta all text... Sedan var det väldigt härligt att höra Samis gitarrslingor i slutet av låten, i stil med "Det finns inga ord".
Ganska så magnifik låt! Den tackar vi för och ser fram emot studioversionen!![]()
Det var längesen sami spelade live på en telecaster. Kan bara minnas 1999 (eller 2000) hos Luuk på mns. Han brukar ju alltid använda sina les paul live fastän han verkar spela mycket tele i studion.
Fattar nån varför martin och sami har sångmick....?
Förövrigt spelar ju Jocke på en väldigt fin gitarr!!!
Trodde först det var en OM-42 han skaffat sig efter deras bilder från studion i frankrike, men nu har han ju sagt att det är en 000-42. Fantastisk gitarr...har i för sig bara spelat på en OM-42 men den var fantastisk. Bästa gitarren jag spelat på.
Senast redigerat av Is den 2012-03-27 klockan 22:13.
"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."
Göran Zachrisson