Sidan 28 av 60 FörstaFörsta ... 181920212223242526272829303132333435363738 ... SistaSista
Resultat 406 till 420 av 887

Ämne: "999"

Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Ett antal lyssningar nu. HÖG volym. Låten börjar sjunka in. Älskar Samis knäpp på strängarna 1:37 och Markus eko med baskaggen 1:43 och repriserna på det. Älskar tunggunget och trummorna. Gillar körerna, särskilt niohundranittionioniohundranittionioniohundranitti onio-mantrat. "Det fanns ett ljus som aldrig släcks, i sångerna från min uppväxt" är en klar favoritrad som ger mig gymnasieflashbacks och jag tänker osökt på Smiths "There is a light that never goes out". Älskar hur låten stegrar och fetingkören i slutet. Like it! A lot!

Inga moogbasar eller flockar med tyska datahjortar i den här låten men det kanske dyker upp på plattan. Är svag för sånt.

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    Ja, men ett bombastiskt arena-sound är väl inte någonting nytt för Kent? Det här fick mig att på något vis återupptäcka hur fantastiska Kent är, det bästa jag hört på riktigt länge. Fast när du säger Coldplay så kommer jag att tänka lite på Charlie Brown, fast typ 10 000 gånger bättre (älskar i.of den låten).
    Det är hur soundet är jag syftar på, samt att texten är lika lättläst som många av deras, lite fåniga delar här och där (som Gertz skrev på bloggen).
    Oj, jag har bara lyssnat på deras nya album en gång tidigare och lyssnar nu på Charlie Brown igen, likheterna är slående.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Standard

Jag tror, och kanske hoppas att studioversionen ligger väldigt nära denna man hört nu. Kommer lyssna sönder den i vilket fall som helst innan skivan släppts. som vanligt. den här slår iaf både "ingenting" och "töntarna" för mig som förstasingel. Gillar det ljusa, varma i den. Och texten är väldigt fin!
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Tror ni den kan bli i klass med 747? Det är ju ändå en väldigt lång låt...
    Du och jag

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    ja. tack. för himla jävla mycket Skisser för sommaren-feeling. någon musikjournalist som nyligen skrev "jocke bergs argaste ögonblick någonsin", vilket fick mig att tro detta skulle vara det bästa de någonsin gjort. men mm, jete arg låter han ju.
    tacka vet jag Visslaren.
    För mycket glädje? ; )
    Jag påpekade det i ett tidigare inlägg, det var Jan Gradvall som skrev det. Men nu har jag egentligen målat in mig i ett hörn då studioversionen ännu inte är lyssnad på. Däremot håller jag med frågg om att denna låter i sin helhet, studio.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Standard

Men vad about some b-sides?
    Det är ju ändå en maxisingel som släpps och jag antar att det inte blir remixer på denna.

Mvh mycketvillhamer

Standard

Citat Ursprungligen postat av Klåparen82 Visa inlägg
    Känns nästan som när DOJD släpptes
    Håller med!
    Har lyssnat på den en gång än så länge, och ja...det var en väldigt bra låt! Nu vet jag att jag kommer köpa skivan och singeln.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Anx Visa inlägg
    Skulle nog kalla det bottenvåning snarare än källare
    Ja det är sant, deras studio ligger väl på bottenvåningen av huset. De kanske fick låna övervåningen av pensionerna som dansar bugg där uppe eller vad fan det nu var, haha.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Erfaren medlem Sockeeers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Hahahahha alltså vaaa att jag ens loggade in här men var bara tvungen att säga att 999 ÄR HELT JÄVLA FANTASTISK OCH ALLT SÅNT GUUUUUD KAN TURNÉN BARA STARTA NU ELLER!!!!!!!!????????? Så. Hejdå.

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Jupp! Gillart!

Är sjukt pepp på att höra studioversionen nu också! Lyssnade bara i laptopen nu så jag kunde inte riktigt avgöra om det var ljudet från videoinspelningen vi fick höra, eller om det var studioversionen? Ibland lät det oerhört live och ibland lät det väldigt tillrättalagt.. Får lyssna med hörlurar sen .. Eller så väntar jag till imorgon när jag får höra singeln!

Måste också säga att jag tycker den här slår MIDVH med hästlängder. Har iofs aldrig riktigt fastnat för den låten tidigare...
    Lyssnar med hörlurar nu. Tycker inte det här låter som en liveversion? Eller har jag fel?

Tycker inte att det är något konstigt iofs; videon är live, men inte musiken .. eller ligger det pålägg från studioversionen över liveversionen? Jocke körar sig själv bl.a. och sången låter inte som det är live i övrigt?

Självklart kan jag ha helt fel, och för mig spelar det ingen roll alls vilket som. Men det ger ju i såfall en ganska stark ledtråd till att även studioversionen som släpps kl 24 låter rätt så lik den här

Edit: En idé är kanske att sången inte är live, men instrumenten...?
    Senast redigerat av frågg den 2012-03-27 klockan 21:08.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Standard

Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    Det är ju ändå en maxisingel som släpps och jag antar att det inte blir remixer på denna.

Mvh mycketvillhamer
    hoppas på det!!
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Jupp! Gillart!

Är sjukt pepp på att höra studioversionen nu också! Lyssnade bara i laptopen nu så jag kunde inte riktigt avgöra om det var ljudet från videoinspelningen vi fick höra, eller om det var studioversionen? Ibland lät det oerhört live och ibland lät det väldigt tillrättalagt.. Får lyssna med hörlurar sen .. Eller så väntar jag till imorgon när jag får höra singeln!

Måste också säga att jag tycker den här slår MIDVH med hästlängder. Har iofs aldrig riktigt fastnat för den låten tidigare...
    999 är helt klart en mäktig låt, och den har potential att bli en ny kent-anthem, men jag hoppas du inte tar illa upp om jag säger woho, cowboy, hold your horses! Det krävs väldigt mycket för att en låt ska slå Mannen i den vita hatten med hästlängder. That's all this cowboy's saying, alright?
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem Sockeeers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

(herregud att ni ens orkar hålla på FORTFARANDE och analysera vilka låtar 999 låter som) ja jag va tvungen att vara lite dryg som vanligt också innan jag loggar ut. kommer förmodligen dröja lika lång tid igen innan jag loggar in här så oroa er inte. PUSS DÅ.

Standard

Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg

Mvh mycketvillhamer
    Får vi reda på det 00:00 via Itunes tro?

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Exakt! T.o.m. en liten tonhöjning i sången.
    Var/när sker det?

Sidan 28 av 60 FörstaFörsta ... 181920212223242526272829303132333435363738 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •