http://kulturbloggen.com/?p=51911&fb_source=message
Sanningen om 999
Jag älskar melodin, den känns väldigt somrig. Och texten passar ju som handen i handsken till musiken. Dessutom tycker jag Samis gitarrdelar bidrar mycket till låten. Och "ahhhh" refrängen är väldigt allsångsvänlig. Jag gillar det helt enkelt.
Ja, men ett bombastiskt arena-sound är väl inte någonting nytt för Kent? Det här fick mig att på något vis återupptäcka hur fantastiska Kent är, det bästa jag hört på riktigt länge. Fast när du säger Coldplay så kommer jag att tänka lite på Charlie Brown, fast typ 10 000 gånger bättre (älskar i.of den låten).
Efter första lyssningen så känns nog gamla ullevi ändå lite bättre men det kan ju ändras fort. Vissa jättebra låtar kan ju kännas dåliga i första lyssningen. Ska bli spännande att höra studioversionen sen, den kanske höjer låten ännu mer?
Du och jag ☠
ja. tack. för himla jävla mycket Skisser för sommaren-feeling. någon musikjournalist som nyligen skrev "jocke bergs argaste ögonblick någonsin", vilket fick mig att tro detta skulle vara det bästa de någonsin gjort. men mm, jete arg låter han ju.
tacka vet jag Visslaren.
meningslösa, menigslöösa