Sidan 13 av 18 FörstaFörsta ... 3456789101112131415161718 SistaSista
Resultat 181 till 195 av 270

Ämne: Grammisgalan 2008

  1. #181
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Helt ärligt så tycker jag att Kent förtjänade de priser de fick. Konkurrensen var ju inte stenhård direkt.

    Bland de andra nominerade:
    Lars Winnerbäck: Daugava - Är inte det här samma skiva som han släppte förra gången... och gången innan dess... Gäääääääsp.

    Sahara Hotnights: What If Leaving Is A Loving Thing - Den har ett par sköna låtar men är generellt väldigt slätstruken. SH har gjort bättre plattor.

    Salem Al Fakir: This Is Who I Am - Jag har ingen aning om hur bra skivan är då jag inte har den. Det jag hört har inte fastnat.

    Säkert!: Säkert! - Bitvis en riktigt bra platta, men nära på hälften är skräp både text och musikmässigt.

    Mando Diao Never: Seen The Light Of Day - Riktigt lyssningsbar platta men det är för lite som sticker ut.

    The Ark: Prayer For The Weekend - Deras kanske sämsta skiva. Två bra låtar räcker inte.

    The Hives: The Black And White Album - Ingen dålig skiva men vi har hört det förut.


    Slutsats: Jag tycker inte Kent har gjort sin sämsta skiva men i den här konkurrensen hade bandets debutalbum räckt långt även om jag inte hade hört talas om dem. Nu älskar jag verkligen Kents senaste skiva och i de kategorier de vann var det väldigt välförtjänt.

  2. #182
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Malmö, , Sweden.
    Inlägg
    190

    Standard

    jag tycker det var riktigt ball gjort av Petter. Han bokstavligt talat står för vad han tycker, vad är det för fel med det? jag gillar honom skarpt. Vågar göra exakt det många andra blyga svenskar sitter och tänker. Roligt och bra gjort.

    Och jag tror verkligen inte att Petter är avundsjuk på Kent. Han är snarare killen som tackar gud varje dag för att han inte är som dom.

    Men killen har ändå respekt för dom han "hatar", till exempel i en platta han släppt (kommer ej ihåg vilken) så tackade han "alla som gör musik på svenska" där namn som Kent och Håkan Hellström nämned i en lång lista.

    hur som helst, grattis kent!
    Spelar inte längre någon roll...

  3. #183
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    24

    Standard Grammisgalan

    Först och främst:

    Fattar inte hur så många kan klanka ned på te x Salem Al Fakir. Han har gjort ett fantastiskt album, är hur begåvad som helst. Kan spela många instrument, är klassiskt skolad men kan spela "allt". Klart han ska vinna flera grammisar.

    Jag verkligen älskar Kent och deras musik och tycker TTS är fantastiskt bra. MEN det finns faktiskt många musikaliska begåvningar i Sverige! Det finns fler än Kent. Jag tycker det är sandlådediskussioner på detta forum ibland.

    Läser i media och här på forumet att Salem Al Fakir gjorde ett dåligt framträdande på sista låten. Men kom ihåg, han var ju på väg och ställa in pga halsproblem.

    Kent är en av Sveriges absolut bästa grupper och förtjänar all uppskattning. Man skriver klockrena låtar, underbara texter MEN det finns fler artister än Kent. Om man inte inser det kanske man ska ta och försöka knacka hål på sin bubbla man lever i.....

  4. #184

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Nu stod visst Petter upp och jublade under hela Martins tacktal.
    Dessutom är han polare med Martin och hade med Harri i en video.

    Jag hade inte heller koll på allt det där.
    Dessutom lär man sig något nytt varje dag.
    varför säger du det till mig för, säg det till de nadra istället. Mitt inlägg visar väl på att det är jävligt töntigt att tro att Petter är avis för något. Att han stod och jublade var ju en rolig grej.

  5. #185
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    3 585

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Grattis till kent.

    Måste bara säga att jag avskyr Salem El Fakir också, eller vad han nu heter.
    Det håller jag med om. Jag stör mig enormt mycket på honom. Särskilt läspandet, och att han ska se sådär sockersöt ut och prata/sjunga fånigt. Han passar som barnprogramsledare (vilket hans bror är?).


    Grattis.

  6. #186
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cosmic_dancer Visa inlägg

    varför säger du det till mig för
    1. Det var enklast att quota dig, eftersom du var senast att föra det på tal.
    2. Du skrev bl.a. /.../han ställde sig upp och visade att han "hatar" dem/.../
    3. Nu vet alla bakgrunden, så nu kan alla vara glada och göra lite vettigare saker.

    Tack och hej!
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  7. #187
    Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005
    Ort
    Norrtälje, , Sweden.
    Inlägg
    6 873

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Lusigt att de inte vann, när de inte ens hade nominering & därmed chans att vinna?
    Menade nomineringen då. Det var konstigt!
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

    kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

    Portfolio:http://www.berntsten.se/

  8. #188
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    17 är det väl?

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    arton tror jag

  9. #189
    Medlem Musicnonstops avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    242

    Standard

    JÄTTE glad över att Kent vann, De såg så glada ut trotts att de inte kan le.



    Ganska kul med Jockes min när Sahara Hotnights fick högre poäng än Kent av juryn haha.
    Senast redigerat av Musicnonstop den 2008-01-10 klockan 16:52.

  10. #190
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Sen det där med att Kent skulle vinna allt även om de släppte "en påse med bajs" är gammalt, löjligt och felaktigt. De vann ett år då de inte gjort någonting.

    2005 gjorde de allt och belönades med en liten sketen rockbjörn för årets album. 2005 släppte de en helt fantastisk skiva, en riktigt bra EP och var ute på en lång turné. Om påståendet att de vinner allt oavsett vad de gör skulle stämma hade de vunnit betydligt mer.

  11. #191

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    1. Det var enklast att quota dig, eftersom du var senast att föra det på tal.
    2. Du skrev bl.a. /.../han ställde sig upp och visade att han "hatar" dem/.../
    3. Nu vet alla bakgrunden, så nu kan alla vara glada och göra lite vettigare saker.

    Tack och hej!
    "hata" inom situationstecken ja. Då jag visste hur det låg till och vart allmänt trött på den töntiga attityden här kring de andra artisterna.

  12. #192

    Standard

    Grattis Kent

  13. #193

    Standard

    kent skulle vunnit fler tycker jag Speciellt saknade jag kompistörs priset på martin och jocke
    . tal om denna salem är lika me Lalahe kan spela tusen instrument skiter jag i helt va det spela med men en sak har jag hört på hans skiva nåt bodde lära sig är att engelska ! och hans musik skulle min mormor vilja lyssna på.

  14. #194
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av massenmax Visa inlägg
    tal om denna salem är lika me Lalahe kan spela tusen instrument skiter jag i helt va det spela med men
    Laleh, eller?


    Citat Ursprungligen postat av massenmax Visa inlägg
    en sak har jag hört på hans skiva nåt bodde lära sig är att engelska !
    Va?!
    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2008-01-10 klockan 17:14.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  15. #195
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 754

    Standard

    Jag tror personen menar att Salems engelska uttal kunde vara bättre. Detta har jag lagt märke till själv.

    Andreas

Sidan 13 av 18 FörstaFörsta ... 3456789101112131415161718 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •