Sidan 15 av 18 FörstaFörsta ... 56789101112131415161718 SistaSista
Resultat 211 till 225 av 270

Ämne: Grammisgalan 2008

  1. #211
    Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    8 846

    Standard

    "Till alla er som tror att jag tycker illa om Kent kan jag bara säga att jag är mycket god vän med Martin Skjöld och har ni följt bloggen så kanske ni har sett det. Att jag ställde mig på grammis hade med häftstiften att göra som The Uff hade preppat på min stol. Det gjorde helt enkelt jävligt ont och sen att TV lyckades filma det var bara en tillfällighet."

    från petters blogg
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

    har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

  2. #212
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Tack för att jag blir ihopbuntad med forumet till en klump genom ditt "era".

    Varför ska han premieras för att han gjort allt själv eller är ung? Har han gjort årets bästa musikproduktion ska han väl ha priset, annars inte.

    Jag har inte hört hans skiva, men jag tycker inte han ska få pris för något "Bästa ..." utan att ha gjort det. Jag ifrågasätter inte hans talang eller musikalitet, men ska han ha en grammis för att vara en ung talang kan de väl införa en Junior-grammis?

    Bästa betyder det som folk subjektivt bedömer som bäst, inte det som är talangfullt.

    Skulle Kent förtjäna fler grammisar om Jocke spelade in alla instrument själv och det lät exakt likadant?

    Men snälla du......folket röstade ju faktiskt fram honom till vinnare. Oavsett om du inte gillar hans musik så gjorde svenska folket det.

  3. #213
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av theonetoblame Visa inlägg
    "Till alla er som tror att jag tycker illa om Kent kan jag bara säga att jag är mycket god vän med Martin Skjöld och har ni följt bloggen så kanske ni har sett det. Att jag ställde mig på grammis hade med häftstiften att göra som The Uff hade preppat på min stol. Det gjorde helt enkelt jävligt ont och sen att TV lyckades filma det var bara en tillfällighet."

    från petters blogg
    hahaha, skön

  4. #214

    Standard

    http://www.youtube.com/watch?v=b2asjO33Y3U

    Var det ingen annan som tyckte det var kul att Martin pussade Jocke på huvudet?
    02.50 in i filmen iaf=)
    If only my auntie had bollocks she´d be my uncle...

  5. #215
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av theonetoblame Visa inlägg
    "jag är mycket god vän med Martin Skjöld"

    från petters blogg
    Skjöld? Hehe.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  6. #216
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    I landet lagom är bäst
    Inlägg
    5 906

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Skjöld? Hehe.
    Det bevisar ju hur bra vänner de är!

    Skojaaa.

  7. #217
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    17 385

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nicke_85boy Visa inlägg
    Var det ingen annan som tyckte det var kul att Martin pussade Jocke på huvudet?
    Inte direkt kul men väldigt gulligt.
    Awwwww.

  8. #218
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    I landet lagom är bäst
    Inlägg
    5 906

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nicke_85boy Visa inlägg
    http://www.youtube.com/watch?v=b2asjO33Y3U

    Var det ingen annan som tyckte det var kul att Martin pussade Jocke på huvudet?
    02.50 in i filmen iaf=)
    Och sen när de hållit sitt tacktal gick de ner med armarna om varandra.
    Också ganska gulligt.

  9. #219
    Medlem Wingss avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    oslo, norge
    Inlägg
    1 663

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nicke_85boy Visa inlägg
    http://www.youtube.com/watch?v=b2asjO33Y3U

    Var det ingen annan som tyckte det var kul att Martin pussade Jocke på huvudet?
    02.50 in i filmen iaf=)
    ja, det var det første jeg la merke til! åh, så søte de er.
    fantastisk!

    grattis, kent!

  10. #220
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ingis68 Visa inlägg
    Men snälla du......folket röstade ju faktiskt fram honom till vinnare. Oavsett om du inte gillar hans musik så gjorde svenska folket det.
    Juryn och endast juryn utsåg honom till årets producent och kompositör. Folket röstade inte i dessa kategorier.

    I kategorin årets manliga artist fick Lars Winnerbäck fler röster av folket. Juryn gjorde honom till vinnare i årets manliga artist.

    I årets nykomling vet jag inte hur folket röstade, men även om han fick flest röster av folket här så röstade folket fram honom som vinnare i en av fyra kategorier.

    Jag har återigen inte hört hans skiva, och jag har inga som helst problem med att han vann om han var bäst i de kategorier han vann. Det jag vänder mig mot är att hans vinster motiveras med att han är ung, talangfull och gjort allt själv, det motiveras inte med att han var bäst.

    Han kanske är förtjänt av sina grammisar, men motivera med att produktionen på hans platta är överlägsen Kents/Mandos/Hives etc. istf att han är duktig.

    Säg att han väver samman melodierna på ett överlägset sätt och att hans teniska briljans som låtskrivare gör honom överlägsen de andra som kompositör istf att skriva att han kan spela många instrument. Det är irrelevant om han kan spela 100 instrument för att vinna pris som årets kompositör.

    Jag är övertygad om killen är jätteduktig och tror han förtjänar all uppmärksamhet han får. Jag har aldrig dissat Salem, jag tycker bara det är konstigt att alla motiverar hans vinst med annat än det som är relevant. Var han bäst, eller är han fortfarande bara en stor talang?

  11. #221
    Medlem MariaKents avatar
    Reg.datum
    Apr 2004
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    102

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kevlarsjälen_ Visa inlägg
    Det kan man tolka som att Petter blev jävligt glad över Kents vinster då han är bra kompis med grabbarna i Kent.
    Jag som trodde det var tvärtom.
    För det kändes som Petter reste sig när Jocke sa: de som hatar Kent gör dem starkare.
    Då reste sig Petter: Då kan ni tacka mig då...typ

  12. #222
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Juryn och endast juryn utsåg honom till årets producent och kompositör. Folket röstade inte i dessa kategorier.



    Han kanske är förtjänt av sina grammisar, men motivera med att produktionen på hans platta är överlägsen Kents/Mandos/Hives etc. istf att han är duktig.

    Jag är övertygad om killen är jätteduktig och tror han förtjänar all uppmärksamhet han får. Jag har aldrig dissat Salem, jag tycker bara det är konstigt att alla motiverar hans vinst med annat än det som är relevant. Var han bäst, eller är han fortfarande bara en stor talang?
    Han var bäst, helt enkelt enligt min uppfattning. Han är också ett musikaliskt geni. det är inte Jocke Berg eller Hives även om dom gör grymma låtar. Ingen av de andra kan komma i närheten av vad han producerat musikaliskt sett. Därför är det rätt att han vinner flera grammisar. Därmed inte sagt att Kent är dåliga. Jag älskar Kent och deras musikalitet men dom kommer aldrig att komma upp i Salem Al Fakirs klass.

    Slutsats: Salem Al Fakir spelar svåra saker, producerar maffigt och då låter det därefter superbra.

    Kent spelar enkelt , gör inga svåra saker men berör (även det enkla kan beröra)
    Senast redigerat av Ingis68 den 2008-01-11 klockan 15:44.

  13. #223
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    det är så stiligt att jocke pekar på deras bord 3 gånger
    meningslösa, menigslöösa

  14. #224

    Standard

    HÅLLL KÄFT ! SALEM ÄR SKIT ! SÅNT LYSSNAR MIN MORMOR PÅ SOM LIGGER I GRAVEN !
    nån som jag snackar där imot som mer rutin är det här gjorde Sommarn underbar var Gessle sen hoppas jag på 2008 att kent gör nåt som kommer med då med även att Elin sigvardsson kommeer med , om ni ska snacka geni så lyssna på henne !

  15. #225
    Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    8 846

    Standard

    salem är inte alls skit?!
    jag tycker han är bra och när jag såg honom live förra året var han grymt bra, han har otrolig utstrålning. dock håller jag med rotuhiiri, man ska belönas för att man är bäst, inte för att man har talang.
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

    har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

Sidan 15 av 18 FörstaFörsta ... 56789101112131415161718 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •