Sidan 9 av 18 FörstaFörsta 123456789101112131415161718 SistaSista
Resultat 121 till 135 av 270

Ämne: Grammisgalan 2008

  1. #121
    Nybörjare Getglass.s avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Ort
    Stockholm, Sweden.
    Inlägg
    22

    Standard

    Japp, tror nog att petter tyckte lite illa om dom. Dummgubbe
    anyway, grattis till kent!! Mycket trevligt att ni fick två grammisar. Hoppas ni får en kul kväll och hoppas att ni inte får för mycket smisk av petter
    Men mot gummi, glas & metal
    betyder ett mirakel inget alls.

  2. #122
    Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005
    Ort
    Norrtälje, , Sweden.
    Inlägg
    6 873

    Standard

    Salem vann så mycket för att han skriver gladpop. Sen är det synd att så många inte kan se storheten i musiken och texterna och alltid refererar kent till rakblad och emos.

    Kent vann åtminsonde i mina ögon de viktigaste priserna. Fast det var lustigt att dom inte vann liveakten:S
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

    kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

    Portfolio:http://www.berntsten.se/

  3. #123

    Standard

    petter är ju kompis med kent...
    harri har medverkat i hans video och han har åkt skidor med bland annat martin såå... (:
    People are fragile things, you should know by now. Be careful what you put them through...

  4. #124
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av TJALOL Visa inlägg
    Varför sträckte petter upp armarna i vädret?
    För han hatar dom?
    fattade inte riktigt
    Citat Ursprungligen postat av Getglass. Visa inlägg
    Japp, tror nog att petter tyckte lite illa om dom. Dummgubbe
    anyway, grattis till kent!! Mycket trevligt att ni fick två grammisar. Hoppas ni får en kul kväll och hoppas att ni inte får för mycket smisk av petter
    Som jag skrivit tidigare i tråden, kent och petter är vänner.

    Han höll väl helt enkelt upp armarna för att visa att han var peppad att kent vann.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  5. #125
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Fast det var lustigt att dom inte vann liveakten:S
    Lusigt att de inte vann, när de inte ens hade nominering & därmed chans att vinna?
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  6. #126

    Standard

    "Han höll väl helt enkelt upp armarna för att visa att han var peppad att kent vann."

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA!!!!!

    Borde bli bann på den för kanske forumets med korkade kommentar genom tiderna. Börjar du gråta om alla inte gillar ditt favoritband kära Plague. Kan inte vara lätt att heja på sitt favvoband bland tvåhundra 13-åringar från småstäder.

    Inse att han gjorde gesten precis efter att den feta i kent sagt att dom älskar alla som hatar dom eller dylikt.

    Banna nu Plague för så här korkad bör man inte tillåtas vara.

    Tack för mig

  7. #127
    Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake
    Inlägg
    11 114

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Nån som hörde vad som skreks när Jocke sa: "Insiktsfull kommentar från bordet där."
    ja det undrar jag med

  8. #128
    Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake
    Inlägg
    11 114

    Standard

    en konspiration på högsta nivå...jag menar kan petter verkligen vara vän med både alex schulman OCH kent...

    känns...fel

  9. #129
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Så juryn hade alltså inte tänkt ge ett enda pris till kent... tur att dom har börjat med publikröster i vissa kategorier då så vi kunde ro hem två priser åt er i alla fall...

    STORT Grattis!!!

  10. #130
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    17 385

    Standard

    Det var ju trevligt att få gratta jocke och martin personligen...

  11. #131
    Medlem Emobratens avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    399

    Standard

    Tycker inte att man ska klaga på Salem för mycket gillar inte hans musik men killen är sympatisk och ödmjuk vilket är jävligt stabilt. Det jag stör mig på är att han fick hälften av alla jurry röster så det var bara Kent som kunde krossa honom eftersom de alltid får minst 70% av "folket" dvs oss ;D

    Kent fick de största priserna. Årets grupp samt årets album och vann allt som vi deltog i där det var någon form av röstning.

    Fast jag tycker att Kent skulle få vara nominerade till årets låt. Med bara röstning så vet alla att det bara hade kunnat sluta på ett sätt! Tycker det är konstigt att den inte var med med tanke på att den sålt bäst av alla singlar...

    Sen årets textförfattare var det ju inte heller röstning om så där var det inte mycket att göra. Tycker inte att har en del väldigt bra texter även om det känns lite rakare och entydligare än framförallt DOJD.

    Årets kompositör borde helt klart gå till Jocke och Martin. De har ändrat sitt sound väldigt mycket och det blev ändå superbra (enligt min smak!!) Så den skulle de också vunnit!

    Årets producetn skulle också tillfallit kent eller Jon Joshua Schuman.

    Jazz, barnalbum, klassisk, hårdrock, dansband/schlager, nykomling och dans/hiphop/soul kan inte ens jag förvränga så att Kent skulle ha fast vissa tyckte ju att Columbus var en schlager så varför inte

    Årets liveakt borde givetvis gå till kent. Alla konserter såldes slut på redkord tid. Samt att de har bästa låtar och bäst ljusshow eller vad man ska säga. Och en till mycket viktig sak en publik som verkligen hänge rmed och sjunger i låtarna. Det gör att de borde fått en för årets liveakt.
    Om inte annat så är Aftonblades recensts ord talande "Lika påkostad som U2. Men samtidigt kan Kent bara jämföras med Kent. Scenografin och ljusshowen känns lika påkostad som U 2. Och flera nummer lämnar det mesta bakom sig."

    Kanske årets artist fast de vill ju vara ett band och en enhet så då får man väl hoppa över en grammi pga det

    Det blev en kort text
    Kent konserter: 13

    Jag är ett forumtroll!


    Jocke jag vill ha din röda jacka!

  12. #132
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Toxic Visa inlägg
    petter är ju kompis med kent...
    harri har medverkat i hans video och han har åkt skidor med bland annat martin såå... (:
    ja han vart ju jätteglad när kent vann, stod upp och jublade om jag inte såg fel
    fast det kanske var det någon skrev? hahaha
    det var roligt i alla fall, kändes dock som att jag, emma och amanda var dom enda som jublade/vrålade/pep/tjöt/hoppade när kent vann... lätt värt att se det live också, mycket roligare än att sitta hemma framför tv:n

  13. #133
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Grattis Kent! Jag tycker ni vann där det betydde något!

    Kommentarer på resten av kategorierna där Kent var nominerade:
    Årets video: Ingen verkar fatta storheten i Kents video till "Ingenting", inte ens här på forumet så det är väl inte förvånande. Personligen tycker jag den är grym och gjord med en hel del tanke. Jag är inte vansinnigt förtjust i Familjen och avböjer att kommentera denna.

    Årets producent: Salem är ung och har producerat själv, antar att det är därför han får priset? Har inte hört hans skiva själv. Jag tycker produktionen på "Tillbaka till samtiden" är grym och det hade iaf inte varit ett dåligt beslut med en Grammis till Kent/Joshua.

    Årets textförfattare: Jag är lite kluven till Säkert!. Bitar av plattan är vansinnigt vackra såväl text om musikmässigt. Om vi håller oss till texterna har hon skrivit ett par texter som berört mig mer än Jockes i år. Jocke skriver inte vanliga texter, han skriver konst. Det är inte allt jag förstår fullt ut, men det är underbar konst när man tänker på texterna. Säkert!s texter är en blandning av raka ärliga fantastiska texter och ren jävla Magnus Uggla-dagisnivå. Jocke vinner i min bok men på ett sätt förstår jag juryns val, Jockes texter kräver både eftertanke och till viss del efterforskning för att förstå.

    Årets kompositör: Salem är ung och gör allt själv, det gillar juryn. Hade gärna sett ett pris till M.Sköld/J.Berg i denna kategori, det priset var för mig klart redan efter att ha hört TTS förstaspår "Elefanter". En sån nivå når ingen annan svensk musik punkt.

  14. #134
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    I övrigt funderade jag över José Gonzaléz, dels är väl han en av våra stora musikexporter, men han är även en suverän Manlig artist som gjort en av årets bästa svenska skivor. Han skriver för övrigt sina låtar själv (ja, förutom "Teardrop" på senaste skivan då). Var han nominerad till något ens?

    Sen undrar jag om folk som hört Salem al Fakirs skiva gillar den? Jag har bara hört ett par låtar och de har flutit förbi rätt obemärkt. Är han en artist värd att kolla upp, eller hyllas han mest för att han är ung och "talangfull"?

  15. #135
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Orange Visa inlägg
    "Han höll väl helt enkelt upp armarna för att visa att han var peppad att kent vann."

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA!!!!!

    Borde bli bann på den för kanske forumets med korkade kommentar genom tiderna. Börjar du gråta om alla inte gillar ditt favoritband kära Plague. Kan inte vara lätt att heja på sitt favvoband bland tvåhundra 13-åringar från småstäder.

    Inse att han gjorde gesten precis efter att den feta i kent sagt att dom älskar alla som hatar dom eller dylikt.

    Banna nu Plague för så här korkad bör man inte tillåtas vara.

    Tack för mig
    Du har inte så bra koll va?

    Det är inte helt sällan man har sett Petter och Folk från kent stå och hänga vid olika tillfällen. Backstage på konserter, festivaler och ute på krogen.
    Som någon annan sa så var väl Harri tom med i en av Petters videor.
    Jag vet tom att Jag såg att Petter åkte "ända" till norrköping för att se kent på V&A-turnén, vet inte om det var för att han inte kunde på globenspelningen eller om det var för att han ville se dem flera gånger.
    Sedan att han rappar om kent och "Saker man ser" på andra plattan(inte på något negativt sätt) säger väl sitt med.
    Eller?

    Fan vad pajasar det ska finnas här på forumet.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

Sidan 9 av 18 FörstaFörsta 123456789101112131415161718 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •