Sidan 14 av 18 FörstaFörsta ... 456789101112131415161718 SistaSista
Resultat 196 till 210 av 270

Ämne: Grammisgalan 2008

  1. #196
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av massenmax Visa inlägg
    kent skulle vunnit fler tycker jag Speciellt saknade jag kompistörs priset på martin och jocke
    . tal om denna salem är lika me Lalahe kan spela tusen instrument skiter jag i helt va det spela med men en sak har jag hört på hans skiva nåt bodde lära sig är att engelska ! och hans musik skulle min mormor vilja lyssna på.
    Suck......hur gammal är du? Min mormor.......Salem går ju hem hos alla åldrar, han är ju Sveriges svar på Stevie Wonder, om du vet vem han är...?

    Jag säger inte att han är bättre än Kent men han är lika musikalisk om inte mer...
    En sak till: Varför är alla här på forumet så enkelriktade i sin musiksmak? Ser nästan aldrig nån som gillar både Kent, Eric Gadd eller Ted Gärdestad, som tex jag...?

  2. #197
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av A Runnelid Visa inlägg
    Jag tror personen menar att Salems engelska uttal kunde vara bättre.
    Det tror jag med!

    Att i detta specifika fall hacka på Salem al Fakir, grammiskung för sitt album på engelska,
    när man själv verkar ha en undermålig svenska, tar jag snarare som att kasta sten i glashus.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  3. #198
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 754

    Standard

    Ja, det må så vara, men det kan ju stämma det han säger. Jag tycker att det gör det, och det vore ju märkligt om man aldrig fick ha en negativ åsikt om det man inte är lika bra/bättre själv på, även om sättet att lägga fram det på kunde varit långt mer klädsamt och neutralt, oavsett.

    Andreas

  4. #199
    Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005
    Ort
    Norrtälje, , Sweden.
    Inlägg
    6 873

    Standard

    Ju hur fan kunde han bli bästa kompositör:P Musiksverige daddar med nya artister...
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

    kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

    Portfolio:http://www.berntsten.se/

  5. #200
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    17 är det väl?
    jag har för mig att jag läste att dom hade 16 innan och sedan fick 2 till igår fast ja, jag kan ha fel... "tror jag" som jag skrev

  6. #201
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 754

    Standard

    17 är det, om man räknar med "Producenternas" i samlingen.

    Andreas

  7. #202
    Medlem bnns avatar
    Reg.datum
    Feb 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    655

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Nån som hörde vad som skreks när Jocke sa: "Insiktsfull kommentar från bordet där."
    Jag hittade ingen som hade svarat på det i tråden:

    "Vet inte om skriket från golvet som Jocke Berg tyckte var så insiktsfullt hördes? Nån skrek i alla fall "visa pattarna". Äntligen lite stämning." Johan Wirfält

    http://www.rodeomagazine.se/rodeobloggen.php?id=
    I'm drowning in time to a desperate beat

  8. #203
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 978

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    jag har för mig att jag läste att dom hade 16 innan och sedan fick 2 till igår fast ja, jag kan ha fel... "tror jag" som jag skrev
    "Tänk om jag har fel.
    Jag kan ha fel
    Tänk om jag har fel."

    Nej men, jag tror på dina uppgifter.

  9. #204
    Erfaren medlem Malin_as avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    5 056

    Standard

    Petters shyssta gest då när Martin pratade om att de som hatar Kent gör dem starkare eller vad det var då, haha?
    Hur ska man tolka det egentligen (;

  10. #205

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Sen det där med att Kent skulle vinna allt även om de släppte "en påse med bajs" är gammalt, löjligt och felaktigt. De vann ett år då de inte gjort någonting.

    2005 gjorde de allt och belönades med en liten sketen rockbjörn för årets album. 2005 släppte de en helt fantastisk skiva, en riktigt bra EP och var ute på en lång turné. Om påståendet att de vinner allt oavsett vad de gör skulle stämma hade de vunnit betydligt mer.
    är det felaktigt. Tack för infon, det hade jag ingen anning om. Det var som du förhoppningsvis förstår en överdrift. Det som menas är ju att era diskusioner om att allt kent gör är suveränt är rät tröttsamt, speciellt då folk inte ens kan se till det att vissa förtjänar det bättre

    Salem har gjort hela sin skiva själv, spelat in alla instrument, gjort all musik och texterna och även producerat. Detta ska belönas. Det är en jävligt imponerande sak oavsett vad man tycker om honom som artist

  11. #206
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cosmic_dancer Visa inlägg
    är det felaktigt. Tack för infon, det hade jag ingen an(n)ing om. Det var som du förhoppningsvis förstår en överdrift. Det som menas är ju att era diskussioner om att allt kent gör är suveränt är rätt tröttsamt, speciellt då folk inte ens kan se till det att vissa förtjänar det bättre.

    Salem har gjort hela sin skiva själv, spelat in alla instrument, gjort all musik och texterna och även producerat. Detta ska belönas. Det är en jävligt imponerande sak oavsett vad man tycker om honom som artist.
    Tack för att jag blir ihopbuntad med forumet till en klump genom ditt "era".

    Varför ska han premieras för att han gjort allt själv eller är ung? Har han gjort årets bästa musikproduktion ska han väl ha priset, annars inte.

    Jag har inte hört hans skiva, men jag tycker inte han ska få pris för något "Bästa ..." utan att ha gjort det. Jag ifrågasätter inte hans talang eller musikalitet, men ska han ha en grammis för att vara en ung talang kan de väl införa en Junior-grammis?

    Bästa betyder det som folk subjektivt bedömer som bäst, inte det som är talangfullt.

    Skulle Kent förtjäna fler grammisar om Jocke spelade in alla instrument själv och det lät exakt likadant?

  12. #207
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    I landet lagom är bäst
    Inlägg
    5 906

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Malin_a Visa inlägg
    Petters shyssta gest då när Martin pratade om att de som hatar Kent gör dem starkare eller vad det var då, haha?
    Hur ska man tolka det egentligen (;
    Det kan man tolka som att Petter blev jävligt glad över Kents vinster då han är bra kompis med grabbarna i Kent.

  13. #208

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Tack för att jag blir ihopbuntad med forumet till en klump genom ditt "era".

    Varför ska han premieras för att han gjort allt själv eller är ung? Har han gjort årets bästa musikproduktion ska han väl ha priset, annars inte.

    Jag har inte hört hans skiva, men jag tycker inte han ska få pris för något "Bästa ..." utan att ha gjort det. Jag ifrågasätter inte hans talang eller musikalitet, men ska han ha en grammis för att vara en ung talang kan de väl införa en Junior-grammis?

    Bästa betyder det som folk subjektivt bedömer som bäst, inte det som är talangfullt.

    Skulle Kent förtjäna fler grammisar om Jocke spelade in alla instrument själv och det lät exakt likadant?
    du tar verkligen åt dig. Vad vill du att jag ska skriva då ni eller vissa här inne har en pinsam nivå på sina inlägg

    Salems skiva är jäkligt bra också och således förtjänar han att vinna. Sen vet inte jag hur juryn bedömmer, det får du fråga dem om. Oavsett hur man röstar i de olika kategorierna så måste man även se längre och inse att andra grupper/artister gjort bättre ifrån sig under året enligt olika bedömmingar.

    Vad är det som låter likadant? Det jag menar är att välgjordhet bör belönas, sen vad man tycker om artisen isig är saksamma. Nä jocke skulle inte automatiskt förtjäna en grammis bara för att han gjort hela skivan själv. Det har jag aldrig påstått.

    Det känns som det vart en del upprepningar i det här inläget, men det kan inte hjälpas.
    Senast redigerat av cosmic_dancer den 2008-01-10 klockan 19:59.

  14. #209
    Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Kärlekens land
    Inlägg
    18 332

    Standard

    [QUOTE=henrik;138502]


    Skön dubbelhaka Martin har hahaha.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

  15. #210
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bnn Visa inlägg
    Jag hittade ingen som hade svarat på det i tråden:

    "Vet inte om skriket från golvet som Jocke Berg tyckte var så insiktsfullt hördes? Nån skrek i alla fall "visa pattarna". Äntligen lite stämning." Johan Wirfält

    http://www.rodeomagazine.se/rodeobloggen.php?id=
    Ok, tack.
    Trodde det var nån gliring mot kent.

Sidan 14 av 18 FörstaFörsta ... 456789101112131415161718 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •