Sidan 18 av 18 FörstaFörsta ... 89101112131415161718
Resultat 256 till 270 av 270

Ämne: Grammisgalan 2008

  1. #256
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Ingis68s definition av vad ett geni är är ju snudd på pervers.

    Ett geni är knappast en som rör sig mellan olika genrer, det har ju tom Vanilla Ice gjort.

    Salem är hipp just nu och verkar talangfull men geni... näe. Han är ju inte orginell för fem öre.

  2. #257
    Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    20

    Standard tycker

    Att det var en jävligt respektlös gala allt som allt.

    När kent talar, så håller man käften?

  3. #258
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nattsken Visa inlägg
    Att det var en jävligt respektlös gala allt som allt.

    När kent talar, så håller man käften?
    vem pratade?

  4. #259
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Ingis68s definition av vad ett geni är är ju snudd på pervers.

    Ett geni är knappast en som rör sig mellan olika genrer, det har ju tom Vanilla Ice gjort.

    Salem är hipp just nu och verkar talangfull men geni... näe. Han är ju inte orginell för fem öre.
    Hur kan så många ha fel då? Pratar man med folk ute i vardagen är han MYCKET respekterad, speciellt bland folk i musikbranschen. Men här på forumet är han dissad till max. Kan kanske bero på att många här inte delar hans musikstil vilket jag tycker man märker. Det är helt OK att ha olika smak, och tur är väl det men bara för att man inte gillar hans musik får man respektera att han vinner priser.
    Han är originell, annars skulle ha inte ha "det där" som gör att han har blivit populär.
    Sedan en annan sak: Det verkar som många tycker Salem "tog" de grammisar som Kent skulle haft.....och då kan man undra sig.....har kent någon ensamrätt på grammisar.....va tråkigt det skulle vara om dom alltid vann....
    Till sist vill jag poängtera att jag är ett STORT fan av Kent. Det är till och med så att jag gillar Kent bättre än Salem Al Fakir. Men att dissa Salem som många gör är respektlöst.

  5. #260
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    man behöver inte vara orginell för att vara populär, se bara på tokio hotel

  6. #261
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ingis68 Visa inlägg
    Hur kan så många ha fel då? Pratar man med folk ute i vardagen är han MYCKET respekterad, speciellt bland folk i musikbranschen. Men här på forumet är han dissad till max. Kan kanske bero på att många här inte delar hans musikstil vilket jag tycker man märker. Det är helt OK att ha olika smak, och tur är väl det men bara för att man inte gillar hans musik får man respektera att han vinner priser.
    Han är originell, annars skulle ha inte ha "det där" som gör att han har blivit populär.
    Sedan en annan sak: Det verkar som många tycker Salem "tog" de grammisar som Kent skulle haft.....och då kan man undra sig.....har kent någon ensamrätt på grammisar.....va tråkigt det skulle vara om dom alltid vann....
    Till sist vill jag poängtera att jag är ett STORT fan av Kent. Det är till och med så att jag gillar Kent bättre än Salem Al Fakir. Men att dissa Salem som många gör är respektlöst.
    Jag har inget emot Salems grammisar, han förtjänar dem och sin popularitet. Givetvis har kent inte patent på grammisar utan det är väl bara sunt att andra också vinner grammisar. Det var mer din definition av vad ett geni är som jag tyckte var minst sagt udda.

  7. #262
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    det var något jag kom på som var väldigt orimligt på grammisgalan,, men kan verkligen inte komma på vad det var, möjligt att jag bara drömde något.. men att jag inte komm...
    meningslösa, menigslöösa

  8. #263
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Jag har inget emot Salems grammisar, han förtjänar dem och sin popularitet. Givetvis har kent inte patent på grammisar utan det är väl bara sunt att andra också vinner grammisar. Det var mer din definition av vad ett geni är som jag tyckte var minst sagt udda.
    Jag kanske uttryckte mig fel, i så fall tar jag tillbaka det. Det är en svår fråga och allt är subjektivt. Ursäkta!

  9. #264
    Medlem 400slags avatar
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    402

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ingis68 Visa inlägg
    Han var bäst, helt enkelt enligt min uppfattning. Han är också ett musikaliskt geni. det är inte Jocke Berg eller Hives även om dom gör grymma låtar. Ingen av de andra kan komma i närheten av vad han producerat musikaliskt sett. Därför är det rätt att han vinner flera grammisar. Därmed inte sagt att Kent är dåliga. Jag älskar Kent och deras musikalitet men dom kommer aldrig att komma upp i Salem Al Fakirs klass.

    Slutsats: Salem Al Fakir spelar svåra saker, producerar maffigt och då låter det därefter superbra.

    Kent spelar enkelt , gör inga svåra saker men berör (även det enkla kan beröra)
    Intressant att man kan tycka så olika. Jag tycker inte alls att Kent spelar enkelt. Att de berör håller jag däremot med om! Men det är just kombinationen av att skriva texter som berör & känns ända in i märgen tillsammans med grymt välproducerad & välskriven musik som gör de så unika. Tycker snarare att det är få som lyckas komma upp i Kents klass... men varför jämföra... Vi berörs alla av olika saker, så kommer det alltid att vara. Och tur är väl det.

    Måste bara säga något som jag beundrar med kents låtar:
    Varje textrad, ja varje litet ord, känns som om det är som GJORT för det som spelas... och det är det ju givetivs :-) men jag menar bara att musiken gör att man verkligen känner orden och orden gör att man verkligen känner musiken... Som om just de orden inte skulle kunna sjungas på något annat sätt för att förstås... som om varje ord hade en enda motsvarande ton & den har de hittat, där det ena inte hade kunnat upplevas utan det andra. Äh jag vet inte hur jag ska förklara! Är dålig på det! Men genialiskt är det iallafall.



    Tack J.Berg för att du lärt mig älska det svenska språket.

  10. #265
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 400slag Visa inlägg
    Intressant att man kan tycka så olika. Jag tycker inte alls att Kent spelar enkelt. Att de berör håller jag däremot med om! Men det är just kombinationen av att skriva texter som berör & känns ända in i märgen tillsammans med grymt välproducerad & välskriven musik som gör de så unika. Tycker snarare att det är få som lyckas komma upp i Kents klass... men varför jämföra... Vi berörs alla av olika saker, så kommer det alltid att vara. Och tur är väl det.

    Måste bara säga något som jag beundrar med kents låtar:
    Varje textrad, ja varje litet ord, känns som om det är som GJORT för det som spelas... och det är det ju givetivs :-) men jag menar bara att musiken gör att man verkligen känner orden och orden gör att man verkligen känner musiken... Som om just de orden inte skulle kunna sjungas på något annat sätt för att förstås... som om varje ord hade en enda motsvarande ton & den har de hittat, där det ena inte hade kunnat upplevas utan det andra. Äh jag vet inte hur jag ska förklara! Är dålig på det! Men genialiskt är det iallafall.
    Ja, jag håller med dig trots allt! Jag har också svårt att förklara vad jag menar och det är kanske ingen idé att försöka mer.

  11. #266
    rymdroffe
    Guest

    Standard

    tack till alla som hatar oss....ni driver oss....(eller nåt sånt) klockrent

  12. #267
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Enligt mig är man mer genialisk om man lyckas beröra någon med sin musik och konst snarare än att vara tekniskt skicklig på att hantera ett musikaliskt/konstnärligt verktyg. Dock förutsätter det ena det andra till en viss grad.

    Det är det som musik och konst handlar om. Salem Al Fakir lyckas inte beröra mig med sina enkla små, men ändå röriga, symfonipoplåtar .. (eget genrebenämning som jag kom på precis nu =))

    Men, för att vara så där lagom kliché, så vore det kanske tråkigt om alla hade samma smakreferenser..

    /Daniel
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  13. #268
    Erfaren medlem Malin_as avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    5 056

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rymdroffe Visa inlägg
    tack till alla som hatar oss....ni driver oss....(eller nåt sånt) klockrent
    extremt klockrent. de är så klockrena, allting med kent så pure,
    de förtjänar alla priser de får, för de har något som inte alla andra har.

    det där lilla extra.

  14. #269
    Nybörjare
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29

    Standard

    Kul att dom vann två grammisar, synd bara att inte alla var där och uppträdde live. för det skulle ha vart väldigt nice^^

  15. #270
    Erfaren medlem Malin_as avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    5 056

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miichan Visa inlägg
    Kul att dom vann två grammisar, synd bara att inte alla var där och uppträdde live. för det skulle ha vart väldigt nice^^
    ja, verkligen. jag trodde att de skulle göra det faktiskt.

Sidan 18 av 18 FörstaFörsta ... 89101112131415161718

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •