Sidan 54 av 60 FörstaFörsta ... 44445464748495051525354555657585960 SistaSista
Resultat 796 till 810 av 887

Ämne: "999"

  1. #796

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    alltså en grej jag funderar (och stör mig lite smått på) är 999-körandet på studioversionen. det låter nästan lite autotuneat (men är det säkert inte), men det kanske är för själv stäm-arrangemanget som gör att blir lite så robot-autotune-aktigt nästan?
    Gillar du låten i övrigt då? Finns ju inga elektroniska inslag denna gången. Iaf inte i denna låten. Förutom det du nämnde med rösten i 999 partiet kanske..?
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  2. #797
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    som jag sagt innan, den är ok. ganska bra. kent har gjort ett bra jobb men jag kan inte hjälpa att jag inte instämmer i hyllningskörerna. jag är liksom ambivalent, den är inte dålig, inte på något sätt. det är en bra låt men jag har så himla svårt att ta den till mig
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  3. #798
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Sanningen är att du har blivit äldre Tobbe.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar


    http://hajpland.blogspot.com

  4. #799
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    som jag sagt innan, den är ok. ganska bra. kent har gjort ett bra jobb men jag kan inte hjälpa att jag inte instämmer i hyllningskörerna. jag är liksom ambivalent, den är inte dålig, inte på något sätt. det är en bra låt men jag har så himla svårt att ta den till mig
    Kan hålla med dig lite.
    Jag är jätteglad över att det är mer gitarrer och riktiga trummor igen, inga dominerande synthar. Låten är bra, det tycker jag...men inte fantastisk. Inte på långa väger så bra som vissa på dojd t.ex. Men den känns för mig som ett bra öppningsspår mer än en singel.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  5. #800
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    alltså en grej jag funderar (och stör mig lite smått på) är 999-körandet på studioversionen. det låter nästan lite autotuneat (men är det säkert inte), men det kanske är för själv stäm-arrangemanget som gör att blir lite så robot-autotune-aktigt nästan?
    Det är nog bara att det ligger någon chorus/phaser/flanger-effekt på den, och att det är samma fras (= läs inspelning) som upprepas gång på gång. Behöver inte vara autotune även fast det skulle kunna var det naturligtvis..

    Tycker det partiet är oerhört snyggt förövrigt.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  6. #801
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    jag stör mig mest för att jag ogillar autotune i allmänhet och framför allt hatar jag den där jävla watcha say med jason derulo, mannen som måste ha gett autotunen ett ansiktet. så länge det påminner lite om autotune (även fast det inte är det) så påminns jag om den hemska skitlåten...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  7. #802
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    jag stör mig mest för att jag ogillar autotune i allmänhet och framför allt hatar jag den där jävla watcha say med jason derulo, mannen som måste ha gett autotunen ett ansiktet. så länge det påminner lite om autotune (även fast det inte är det) så påminns jag om den hemska skitlåten...
    Är inte riktigt säker på vilken låt det är, men visst kan man lätt missbruka en autotune smakmässigt. Men autotune kan vara bra ibland, inte bara för att stämma falsksång, utan som effekt. Man kan ju använda den på instrument också förövrigt, inte bara sång
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  8. #803
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Konstaterar att kent verkar gilla tamburiner förresten
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  9. #804
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    alltså en grej jag funderar (och stör mig lite smått på) är 999-körandet på studioversionen. det låter nästan lite autotuneat (men är det säkert inte), men det kanske är för själv stäm-arrangemanget som gör att blir lite så robot-autotune-aktigt nästan?
    Antar att du menar i slutet med 999 körandet i bakgrunden. Jag stör mig också lite på det, låter lite fjantigt tycker jag.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  10. #805
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Antar att du menar i slutet med 999 körandet i bakgrunden. Jag stör mig också lite på det, låter lite fjantigt tycker jag.
    Så oerhört delade meningar man kan ha
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  11. #806
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Konstaterar att kent verkar gilla tamburiner förresten
    Vad det inte nåt med tamburiner ifrån artikeln i cafe från studion i Frankrike?
    Att Martin (?) hade hittat sitt nya favoritinstrument och gick runt med en tamburin hela tiden.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  12. #807
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Så oerhört delade meningar man kan ha
    Absolut, och skönt är väl det.
    Inget som påverkar vad jag tycker om låten i sin helhet förstås, men tycker inte om det så mycket.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  13. #808
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Vad det inte nåt med tamburiner ifrån artikeln i cafe från studion i Frankrike?
    Att Martin (?) hade hittat sitt nya favoritinstrument och gick runt med en tamburin hela tiden.
    Vet inte.. Har inte läst den.

    Men jag tycker mig ha konstaterat redan tidigare att de gillar att använda tamburiner som en "effekt" på låtar.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  14. #809
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    jag stör mig mest för att jag ogillar autotune i allmänhet och framför allt hatar jag den där jävla watcha say med jason derulo, mannen som måste ha gett autotunen ett ansiktet. så länge det påminner lite om autotune (även fast det inte är det) så påminns jag om den hemska skitlåten...
    Jag är inte så förtjust i autotune och i synnerhet inte den överanvändning man hör i Glee till exempel. Jag måste ändå påpeka att Derulos låt till stor del bygger på stycken ur Imogen Heaps låt "Hide and Seek" från 2005 som i sin tur spelades in enbart med hennes naturliga röst samt en synth med vocoder. Väldigt speciell och härlig låt som jag tycker man ska höra i original:
    http://www.youtube.com/watch?v=UYIAfiVGluk

    Att Derulo slaktat och återanvänt delar av låten och själv kanske använt auto tune i sin version är en sak men originalstyckena från Imogen Heap är inte behandlade med autotune.

  15. #810
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Jag är inte så förtjust i autotune och i synnerhet inte den överanvändning man hör i Glee till exempel. Jag måste ändå påpeka att Derulos låt till stor del bygger på stycken ur Imogen Heaps låt "Hide and Seek" från 2005 som i sin tur spelades in enbart med hennes naturliga röst samt en synth med vocoder. Väldigt speciell och härlig låt som jag tycker man ska höra i original:
    http://www.youtube.com/watch?v=UYIAfiVGluk

    Att Derulo slaktat och återanvänt delar av låten och själv kanske använt auto tune i sin version är en sak men originalstyckena från Imogen Heap är inte behandlade med autotune.
    derulos låt avskyvär jag verkligen, det finns låtar som man ogillar och det finns de man avskyr. den här är en av dem. när jag hör något autotuneat tänker jag bara på denna, är väl egentligen så med allting så påminner eller kan förknippas med nåt man ogillar så blir det en negativ upplevelse
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Sidan 54 av 60 FörstaFörsta ... 44445464748495051525354555657585960 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •