Fast samtidigt, om man har någon nära som varit/är alkoholist tror jag att det kan påverka ens syn på alkohol, vilket inte är så konstigt. Alla blir självklart inte påverkade av vad de varit med om men vissa lär nog sig att ha respekt och väljer därför att inte dricka. Jag tycker att vi ska visa dem respekt![]()
och nu menar jag inte att bara för att man blir full så blir man dum i huvvet...utan det var en händelse jag syftade på där. så..ja..
precis så är det.
äntligen nån som inte säger idiotiska saker som "men så kan du inte säga..du har ju aldrig varit full, då kan du ju inte veta bla bla" och senast idag sa en person till mig: "åh nämen gud va ordentlig och skötsam man kan va dååååå..." fan va sur jag blir.
i dejeskolan så är man en tönt om man inte dricker... jag hatar det... och jag blir så frustrerad att jag inte vet vad jag ska säga..
eller...inom dricka-supaihjälsig-rökasåmycketmankan när man är 13 gängen där blir man utpekad som tönt, fast det gör mig ingenting, men ändå så är det så sorgligt...att dom inte kan tänka längre än så.
Jaa, alltså en kompis till mig hävde ur sig typ "Men om ni säger att det är okej att dricka och bli full så kanske det finns de som tar åt sig. Typ de som vuxit upp i hem med alkoholproblem osvosv.." (Hon sa detta för att låta politiskt korrekt inför läraren och för att ge en förklaring på varför hon inte dricker. Hon sa dock själv att hon inte har någon annan anledning än att hon inte vill dricka" Då reagerade jag och tycker att så kan man inte säga, kändes som att hon försökte rätta oss och säga att vi inte får tycka att det är okej att dricka alkohol. Jag är nästan säker på att hon skulle ändra uppfattning om hon fick vara med om en riktigt bra fylla. Nej men alltså ja du fattar nog. Det finns skillnad på anledning och ANLEDNING till att man inte dricker. Så länge folk respekterar att jag dricker respekterar jag att dom inte gör det.
Man KAN ha kul utan alkohol! =)
Självklart ska man respektera dom som vill vara nykterister, men glöm inte att respektera dom som dricker också.
Sláinte Mhath!