Man kan alltid vänja säg... Vid öl, likör, vodka... Vad som helst. Sambuca dock skulle vara en utmaning för mig![]()
Man kan alltid vänja säg... Vid öl, likör, vodka... Vad som helst. Sambuca dock skulle vara en utmaning för mig![]()
Besegra inte
Slå inte tillbaka
Ge inte upp
Jäger funkar, men är ändå sällan jag dricker det.
Har ni testat Fernet då? Usch och tvi säger jag.
"Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
En 8a Vodka Ramlösa slår aldrig fel.
I have seen it all
Rolig tråd. Jag dricker nog det mesta. Ibland drinkar på fester, ofta vin som måltidsdryck och öl dricker jag i alla sammanhang. Men det ska vara finöl då och inte vattniga lageröl systemet har i stora pallar och som 96% köper.
Jag måste ifrågasätta påståendet att en öl (som trådskaparen tycks hävda) leder till en fetare buk än exempelvis drinkar. Öl har dessutom många hälsosamma aspekter vilket man knappast kan påstå om sprit med tillhörande groggvirke.
1. Öl
2. Vin (föredrar vitt)
3. Skumpa
4. Drinkar, gärna Jäger eller rom-baserade.
Goda ölsorter just nu.
Alla stouts (Lion stout är mest spännande)
Trappistöl - Orval, Chimay m.fl.
Övriga belgiska öl som ex. Maredsous
Gott vin: Zinfandeldruvan från USA gör att amerikanarna kan bidra med extremt gott rött vin.
God drink: Lennart! Det är något speciellt med päronkonjak.
Bästa ölhak: Monk's café i stockholm som har ca: 1500 ölsorter.
Man får sån jävla prestationsångest av ställen med över 100 ölsorter så det slutar alltid med att jag nervöst beställer Carslberg på faska som ett fån.
Amerikansk öl är förresten bland det godaste ölen som går att finna just nu.
De har sin egna humlesorter och jäststammar som ger en fruktig och fyllig smak.
Bra märken är Sierra nevada, brooklyn lager, red seal ale, liberty ale och Samuel Adams. Alla finns på systemets snåla utbud.
1. Öl
2. Hemgjord Vodka och Schweppes Lemon
3. Diverse drinkar bl.a. Piggelin, Red Bull Jäger/Vodka
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.