Jag kan bara säga att jag sedan jag började dricka mer sällan har mått betydligt bättre psykiskt. På längre sikt är det onekligen bra att inte dricka för mycket. Vilket inte hindrar att man kan slå till på stort vid enstaka tillfällen. Då blir ju effekten så mycket bättre också, eftersom alkohol ger en mycket bättre effekt om man mår bra som människa. När man är yngre kan alkoholen ha den positiva effekten att man lyckas komma ur sitt blyga skal, men i längden finns risken att man blir beroende av alkoholen för att våga träffa nya människor osv. Så vad kan man säga; det finns både för- och nackdelar med alkohol och man måste kunna diskutera dessa frågor utan att det blir alltför anklagande och känsligt. Intressant ämne faktiskt.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Usch för alkohol...
Men Snowball har jag alltid stått mig nära. Too bad att typ 90 % av alla yngre bartenders inte har en aning om vad det är -.-
Ska det vara så jävla svårt att blanda ägglikör med fruktsoda?!
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
Skulle man fråga en polis skulle han/hon berätta att 75 procent av alla brott som begås, begås under alkoholpåverkan...
Ja precis. Men jag tycker inte att man kan säga typ "Ni får inte tycka att det är okej att dricka" om man själv aldrig har testat. Jag accepterar verkligen de som inte vill dricka, vilken anledning (eller ev avsaknad av anledning) de har. Men då får de respektera mig. Och nej, sådana idiotiska saker ska man inte respektera heller. Varken om det sker nyktert eller under alkoholpåverkan.
Al Quadia snubbarna var nyktra när dom flög in med plan i World Trade Center. Tänk på det innan du avstår ifrån en jäger.
Sláinte Mhath!
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"