I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
VoF, Vetenskap och folkbildning, har en hemsida med en intressant debatt i frågan:
http://www.vof.se/folkvett/19982-3mer-lika-an-olika
Anledningen att man inte talar om raser idag är att människan inte kan indelas på något sätt efter en geografisk avgränsning. Om man följer den "traditionella" indelningen efter hudfärg (Linné var en av de första som talade om gula, röda, svarta och vita människor eller så), så blir gränsdragningarna lika svåra som om man försöker använda genskillnader, vilka man kan studera noga idag.
Det där med sjukdomar och liknande, det räcker inte för att definiera en ras. Östasiater har en större benägenhet till alkoholkänslighet och detta avtar gradvis ju mer man rör sig mot Europa.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
nån som har bra koll på rom. var inne på systemet och skulle ha en flaska ljus rom över julen eftersom jag förra julen införskaffade detta för att blanda piña colada men upptäckte även goda groggar såsom rom och julmust, rom och vanilla coke samt rom och sockerdricka. dessutom är rom gott att snapsa/dricka rent. kort sagt har jag kanske lite jack sparrow i mig
anyway så tänkte jag köpa negrita white som jag gjorde förra året. dock fanns inte denna på systemet på mobilia varför jag funderade på att fråga om vilka system i malmö som hade den inne eller fråga vad de rekommenderade istället. dock hade jag sen tidigare funderat på att köpa en flaska bacardi så jag började vela mellan denna och en kubansk rom de hade inne, havana club, kubansk rom borde ju trots allt vara något extra. slutade dock med att jag nu sitter med en flaska bacardi här hemma som jag hoppas är ungefär lika god som negritan till julhelgen och nyårets drinkar och groggar.
frågan är dock om jag gjorde rätt val eller om jag borde köpt den kubanska eller letat efter negritan. dessutom funderar jag på att utveckla mig själv som romkonässör och börja utforska mörk rom så det vore trevligt med tips något gott man kan börja med
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Vad dricker man på Valborg? Finns det nån tradition, eller as usual?
Besegra inte
Slå inte tillbaka
Ge inte upp
Ja, i morgon blir det öl så fort tentafan är skriven.
"Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"
Man ska nog vara där innan 9 om man vill kunna hitta någon vettig plats att sitta på. Vid 11-tiden är det smockat, brukar knappt finnas en kvadratcentimeter över. I år har de ju dessutom bestämt sig för att stänga av stora delar av parken, helt vansinnigt. Inga glasflaskor får man ha heller... Men det kommer bli ett grymt sista april-firande i år också.
Mig hittar man i parken från 09:00 fram till 12-13 någon gång.![]()
Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie.