Sidan 25 av 47 FörstaFörsta ... 151617181920212223242526272829303132333435 ... SistaSista
Resultat 361 till 375 av 700

Ämne: Alkohol...

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Kaukasoid, Negroid och Mongoloid är väll människoraserna? men jag har också hört att dessa tre ska vara för genetiskt lika varandra för att kunna kallas raser, att de snarare alla är av samma typ av ras, människorasen.
    Jo det är väl det de kommit fram till. Men jag tror nog på att vi är mer olika än vi tror. Speciellt när det gäller kost och vad vi kan proppa i oss.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Jo det är väl det de kommit fram till. Men jag tror nog på att vi är mer olika än vi tror. Speciellt när det gäller kost och vad vi kan proppa i oss.
    Beror inte det mest på vad vi har vant oss vid. Skulle jag växa upp i typ Malaysia så skulle jag antagligen vara mer känslig för "europeisk" mat, oberoende av vilken etnicitet eller ras jag är.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Beror inte det mest på vad vi har vant oss vid. Skulle jag växa upp i typ Malaysia så skulle jag antagligen vara mer känslig för "europeisk" mat, oberoende av vilken etnicitet eller ras jag är.
    Möjligt, men som det med alkohol i Japan t.ex. Det har inget med uppväxten att göra utan är som sagt något i generna. Men du har nog rätt, kanske vi båda har lite rätt. Vem vet?
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Möjligt, men som det med alkohol i Japan t.ex. Det har inget med uppväxten att göra utan är som sagt något i generna. Men du har nog rätt, kanske vi båda har lite rätt. Vem vet?
    Är det verkligen sant då? de dricks ju jävligt mycket sake i Japan och jag har inte märkt av detta fenomen när jag själv druckit med asiater (däribland japaner). Någon som verkligen kan bekräfta att det här stämmer?
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Precis. Det är lite intressant ändå. Det är ett av skälen till att jag anser att det finns olika människoraser, som många vägrar påstå för det får en att framstå som rasistisk.
    VoF, Vetenskap och folkbildning, har en hemsida med en intressant debatt i frågan:
    http://www.vof.se/folkvett/19982-3mer-lika-an-olika
    Anledningen att man inte talar om raser idag är att människan inte kan indelas på något sätt efter en geografisk avgränsning. Om man följer den "traditionella" indelningen efter hudfärg (Linné var en av de första som talade om gula, röda, svarta och vita människor eller så), så blir gränsdragningarna lika svåra som om man försöker använda genskillnader, vilka man kan studera noga idag.

Det där med sjukdomar och liknande, det räcker inte för att definiera en ras. Östasiater har en större benägenhet till alkoholkänslighet och detta avtar gradvis ju mer man rör sig mot Europa.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

nån som har bra koll på rom. var inne på systemet och skulle ha en flaska ljus rom över julen eftersom jag förra julen införskaffade detta för att blanda piña colada men upptäckte även goda groggar såsom rom och julmust, rom och vanilla coke samt rom och sockerdricka. dessutom är rom gott att snapsa/dricka rent. kort sagt har jag kanske lite jack sparrow i mig

anyway så tänkte jag köpa negrita white som jag gjorde förra året. dock fanns inte denna på systemet på mobilia varför jag funderade på att fråga om vilka system i malmö som hade den inne eller fråga vad de rekommenderade istället. dock hade jag sen tidigare funderat på att köpa en flaska bacardi så jag började vela mellan denna och en kubansk rom de hade inne, havana club, kubansk rom borde ju trots allt vara något extra. slutade dock med att jag nu sitter med en flaska bacardi här hemma som jag hoppas är ungefär lika god som negritan till julhelgen och nyårets drinkar och groggar.

frågan är dock om jag gjorde rätt val eller om jag borde köpt den kubanska eller letat efter negritan. dessutom funderar jag på att utveckla mig själv som romkonässör och börja utforska mörk rom så det vore trevligt med tips något gott man kan börja med
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Erfaren medlem rose_noires avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Vad dricker man på Valborg? Finns det nån tradition, eller as usual?
    Besegra inte
    Slå inte tillbaka
    Ge inte upp

Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av rose_noire Visa inlägg
    Jag ska iaf köra rosé till middagen
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

Standard

Cider och mousserande/champagne smakar bäst en tidig morgon i stadsparken...

Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie.

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av spud Visa inlägg
    Cider och mousserande/champagne smakar bäst en tidig morgon i stadsparken...
    Hade råd bara med Sofiero
    Besegra inte
    Slå inte tillbaka
    Ge inte upp

Standard

Hade råd bara med Sofiero
    När börjas det imorgon då?

Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie.

Reg.datum
    May 2007

Standard

När börjas det imorgon då?
    Jag vet inte, hehe. Väntar på samtalet Det är skumt att börja på morgonen Brukar det finnas mycket folk på parken?
    Besegra inte
    Slå inte tillbaka
    Ge inte upp

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Ja, i morgon blir det öl så fort tentafan är skriven.
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Standard

Jag vet inte, hehe. Väntar på samtalet Det är skumt att börja på morgonen Brukar det finnas mycket folk på parken?
    Man ska nog vara där innan 9 om man vill kunna hitta någon vettig plats att sitta på. Vid 11-tiden är det smockat, brukar knappt finnas en kvadratcentimeter över. I år har de ju dessutom bestämt sig för att stänga av stora delar av parken, helt vansinnigt. Inga glasflaskor får man ha heller... Men det kommer bli ett grymt sista april-firande i år också.

Mig hittar man i parken från 09:00 fram till 12-13 någon gång.

Reg.datum
    May 2007

Standard

Man ska nog vara där innan 9 om man vill kunna hitta någon vettig plats att sitta på. Vid 11-tiden är det smockat, brukar knappt finnas en kvadratcentimeter över. I år har de ju dessutom bestämt sig för att stänga av stora delar av parken, helt vansinnigt. Inga glasflaskor får man ha heller... Men det kommer bli ett grymt sista april-firande i år också.

Mig hittar man i parken från 09:00 fram till 12-13 någon gång.
    Men på kvällen då? Eller sitter folk där från 09:00 till nästa morgon?
    Besegra inte
    Slå inte tillbaka
    Ge inte upp

Sidan 25 av 47 FörstaFörsta ... 151617181920212223242526272829303132333435 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •