måste tipsa om att rakija är förbannat gott. spritdryck från balkan som är bryggd på olika frukter, i princip fruktvin som man sedan destillerat (man gör mäsken på frukt istället för socker, vete, potatis etc) varvid man får en mycket godare fruktsmak än motsvarande smaksatta vodka. blev bjuden på en helt suverän rakija förra helgen, bryggd på nashipäron. dessvärre verkar det inte som att rakija går att få tag på här i svedala. synd
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Minttu är inte gott någonstans.....
Hjältar och Hjältinnor stannar kvar 050521 071116 080207 080216 080228 080321 080628 080712 080801 100225 100310 120727 130824 140615
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Senast redigerat av förgätmigej den 2009-11-01 klockan 17:54.
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
Kan rekommendera att stå i baren på en sektionsfest. Fri bar är inte helt illa i åtta timmar.
Mr Orange
så var det förr på nationerna också, eller reglerna var ganska slappa och bartendrarna fick dricka om de ville och sådär men sen kommer de förbannade myndigheterna och lägger sig och ska kontrollera och en massa skit. undanta studenterna och deras nationer från utskänkningsregler och annat sånt jävla trams, det är slutna föreningar som inte behöver myndigheternas jävla insyn.
och för övrigt behöver sverige en mycket mycket mycket liberalare alkoholpolitik
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
men inte utan att redan vara påverkad av annan ordentlig sprit, den gör att man tappar omdömet
dessutom är det lite som med marinellan, första flaskan man häller i sig en kväll smakar skit men sen när den är avslutad och man direkt går på nästa helrör, då börjar det nästan smaka lite gott. fast iof var det ganska längesen jag satte i mig två helrör marinella på en kväll så jag minns inte riktigt hur det är...
Sláinte Mhath!
Bump!
Argento! pröva det vinet.
Sláinte Mhath!