I'm feeling kinda basic today.
Is i whiskeyn är som att våldta en oskuld.. Iallafall så länge det inte är någon parfymerad amerikansk skit, sånt kan man lika väl späda ut med coca cola.
Den bästa whiskeyn jag druckit måste vara en 18 år gammal McCallan, man blev den saligaste av alla saliga degar.
Jag gillar inte whisky men jag känner en whiskynörd som påstår att man ska ha lite vatten i scotch, vatten inte is.
Sláinte Mhath!
Ja, det är ju exakt samma sak.
Lite vatten gör en rökig whiskey ännu rökigare osv. Själv har jag nästan aldrig vatten i, i så fall är det väldigt lite.
Många lägger snaps i frysen, men det dödar ju alla smakämnen helt. Funkar kanske om man ska snapsa billig vodka och man vill smaka så lite så möjligt.
Crioch Aihbne 1967 om man skall ha riktig dyringwhisky. Godare än så kan det inte bli. Annars är Oban alltid fantastisk!
Ochför he---te ingen is! Men kanske nån droppe vatten, men inte i crioch'en... Vatten är bra om whiskyn är "spritig" , håller hög alkoholhalt. När den där vassa spritsmaken dämpas så kommer de andra smakerna fram bättre! Men det där är en fråga om tycke och smak, man skall göra som man själv tycker är godast!
Senast redigerat av -hulda- den 2009-06-18 klockan 16:59.
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Ett säkert kort är en vanlig blue-label scotch Johnnie Walker.
VM i fylleri igår.
Sög i mig 2 flaskor Årstabrännvin å 12 bärs.
Slocknade innan middagen.
Starkt jobbat fittgubbe!
Vi körde på öl-orientering istället, jäklar vad man yrade![]()
Mr Orange
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
En snaps Skånes igår. Gud vad god den var.
Vad ska vi dricka ikvall da?
http://danielwikstrand.spaces.live.c...2CA!2263.entry
Daniel