Sidan 31 av 44 FörstaFörsta ... 212223242526272829303132333435363738394041 ... SistaSista
Resultat 451 till 465 av 656

Ämne: iPhone

Adam K.
    Guest

Standard

1. Allt är väl relativt. Ingen har väl påstått att Iphonen kommer rädda världen eller göra ägaren till en superstar, men den är ju fortfarande den mobil som de senaste åren enskilt revolutionerat vår syn på mobiltelefonen. När man pratar om mobiltelefoner kan man redan nu faktiskt prata om en tid innan och en tid efter Iphone. Att förneka detta är bara så naivt – oavsett om man gillar telefonen eller inte. Så därmed kan man ju knappast säga att det har blivit en sanslöst stor grej...

2. Som sagt, titta gärna tillbaka och se hur mobilmarknaden såg ut innan den första Iphonen lanserades. Ett jävla träsk, ja.

Så nu är den kanske bara "en vanlig jävla telefon", men kan inte det bero på att andra mobiltillverkare kommit ikapp sett till helhetskonceptet (nej, pratar inte om antalet megapixlar på kameran...)

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    men ja, du kan ju inte komma och säga att det har blivit en sanslöst onödigt stor grej av iPhone.. den kommer ju inte rädda världen eller göra ägaren till en superstar som vissa verkar tro. det är ju egentligen bara en vanlig jävla mobiltelefon som det står Apple på.
    Ja, det är inte mer än en jävligt grym mobiltelefon. Grymmare än alla andra i mina ögon. Jag tycker ärligt talat inte den är överskattad. För mig.
    Det sista du skrev där visar enbart på hur oinsatt du är i iPoden och iPhonens påverkan på hela industrin vi diskuterar. Många av de andra mobilerna är i principer rena kopior på iPhone och dess upplägg. Av en anledning.
    Melacks inlägg är fortfarande sjukt meningslöst. Kan man inte komma med argument är det bara hålla sig borta.
    Och, vem fan tror att man blir superstar av en pryl? Vem har antytt att man kan rädda världen? Sluta projicera din egna syn på andra.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    ja,. tänkte rätt, skrev fel.

men ja, du kan ju inte komma och säga att det har blivit en sanslöst onödigt stor grej av iPhone.. den kommer ju inte rädda världen eller göra ägaren till en superstar som vissa verkar tro. det är ju egentligen bara en vanlig jävla mobiltelefon som det står Apple på.
    hahaha...nä. de är faktiskt inte en vanlig jävla mobil telefon. Its the mother from wich all telephone comes from

alla mobiler vill vara iphone...tyvärr men de är så de är...men de finns bara 1 iphone och en iphone är allt annat än en vanlig jävla mobil telephone

have fun with your android....(de ska vara ett ord till här men är osäker på om de blir personangrepp så låter bli att skriva det)

Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    Mest överskattade leksaken någonsin.
    Du har en poäng.
    Telefonen (eller är det ens en telefon längre?) är så hypad så man börjar undra hur så många helt plötsligt behöver iPhones, hur beroende människor är och hur klarade de sig utan förut, de blir ju helt galna om de inte får använda sin iPhone på ett par veckor....eller dagar, utan måste använda en helt vanlig mobil istället, how sad.
    Jag har en mobil som jag kan ringa med, sms:a och mms:a med, använda kalendern och besöka internet om jag känner för det.... tja kort sagt kan göra allt jag behöver göra. Och har ju en dator annars. Väldigt gammelmodig. Vill inte riktigt skaffa mig något nytt behov som jag inte har nu. Men om iPhonen är den sista mobilen på jorden så får jag väl köpa den. Menmen, försök övertala mig, varför borde jag skaffa en iPhone (och just en iPhone, varför inte något annat märke som är säkert minst lika bra men inte lika hypat) varför behöver jag också en? Så får vi se.
    Många köper säkert bara för att "alla andra har ju :'(".
    Senast redigerat av Kentina den 2010-10-09 klockan 08:20.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Du har en poäng.
    Telefonen (eller är det ens en telefon längre?) är så hypad så man börjar undra hur så många helt plötsligt behöver iPhones, hur beroende människor är och hur klarade de sig utan förut, de blir ju helt galna om de inte får använda sin iPhone på ett par veckor....eller dagar, utan måste använda en helt vanlig mobil istället, how sad.
    Jag har en mobil som jag kan ringa med, sms:a och mms:a med, använda kalendern och besöka internet om jag känner för det.... tja kort sagt kan göra allt jag behöver göra. Och har ju en dator annars. Väldigt gammelmodig. Vill inte riktigt skaffa mig något nytt behov som jag inte har nu. Men om iPhonen är den sista mobilen på jorden så får jag väl köpa den. Menmen, försök övertala mig, varför borde jag skaffa en iPhone (och just en iPhone, varför inte något annat märke som är säkert minst lika bra men inte lika hypat) varför behöver jag också en? Så får vi se.
    Många köper säkert bara för att "alla andra har ju :'(".
    Du behöver den inte. Köp den inte. Stanna där du är.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Reg.datum
    May 2004

Standard

jag tror att skaffa en iphone är ungefär som att inte ha körkort/bil.
    man vet inte riktigt vad det är man missar eftersom man känner inget direkt behov av bil. man är van att andra skjutsar på en, tar tåg eller buss om man ska nånstans eller taxi. jag cyklade väldigt mycket och var extremt anti körkort/bil. om inte mina föräldrar hade tjatat så mycket på mig och betalat hela körkortet och även köpt en bil till mig så hade jag förmodligen aldrig tagit körkort eftersom jag kände helt enkelt inget behov av det.

men sen när jag ändå tog körkortet och fick min bil då förstod jag vilken oerhörd frihet det gav mig. jag tror att iphone är ungefär samma sak.

sen handlar det ju om utveckling och att vilja utvecklas....antingen är man intresserad och öppnas sig för nya intryck, ny teknik osv eller så är man nöjd med sin commodor 64, kassett-spelare och videospelare...eller så hänger man med in i framtiden och åtnjuter å gläds åt vad den har att erbjuda

de bästa är ju att man kan faktiskt välja...det är ingen som tvingar på en någonting å de är ju skönt

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    exakt det jag skrev fast mitt inlägg blev lite längre ^^

Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Ja, jag vet. Men jag undrar mest vad det är det som jag "missar" om jag inte har den.

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Ja, jag vet. Men jag undrar mest vad det är det som jag "missar" om jag inte har den.
    Prova en om du får chansen så vet du om du vill ha en.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    have fun with your android....(de ska vara ett ord till här men är osäker på om de blir personangrepp så låter bli att skriva det)
    hahaha, alltså. du kan ju aldrig komma och säga att du har suttit och fifflat med en ny Android. för det har du inte. du tror heller inte att jag kan älska min telefon lika mycket som du älskar din bara för att min inte är en iP?

En trevlig skärm (som du kommer se på alla andra mobiler om ett litet tag) och en viss mängd appar i AppStore (som du kommer se i Android Market om ett litet tag).
    så det är lungt. du missar inget.
    meningslösa, menigslöösa

Adam K.
    Guest

Standard

Plus världens bästa mobila operativsystem. Plus kopplingen med Itunes.

Reg.datum
    May 2007

Standard

om du anser att du har typ 12 i IQ så passar nog iP.
    meningslösa, menigslöösa

Adam K.
    Guest

Standard

Eh, bra nivå du la dig på där...

Hur gammal är du egentligen?

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Eh, bra nivå du la dig på där...

Hur gammal är du egentligen?
    men du måste hålla med om att det knappt går att tillverka en enklare mobiltelefon.
    mm, det är ju jättebra att den är så lättanvänd säger ni då.
    ja, men hur roligt är det på en skala säger jag då.
    meningslösa, menigslöösa

Sidan 31 av 44 FörstaFörsta ... 212223242526272829303132333435363738394041 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •