and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Skriv om några gånger kanske tills du blir nöjd med inledningen. Då blir det nog lättare att skriva vidare om du vill göra det. Har hört något om Astrid Lindgren, att hon skrev om början på Bröderna Lejonhjärta 50 gånger eller så.
Jag tycker det var intressant skrivet - och jag har inte läst det där av Doris Lessing som du eventuellt hade inspirerats av .
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
TAck för visad vänlighet. Det jag skrev där inte så bra men jag tycker ämnet var roligt.
Jag har inspirerats mkt av Ray Bradbury och det är just stämningar jag inte kunde beskriva alls för 20 år sen.
Idag är jag fanatiskt intresserad av stämningar coh på nåt sätt ska jag trockla in det i min berättelse om hämndgudinnan .
Ray Bradbury är helt fantastisk tycker jag Nu har jag inte läst honom på över 20 år. Men hans stämningar var så fantastiska
Mina döttrar går i högstadiet och det är tur att det finns konst, literatur och musik , film osv
För jag tycker vi behöver det och jag tycker vi underskattar det , jag är glad och stolt att mina döttrar är intresserade av alla konstformer. De tycker om att teckna t.ex jag ser det när de ritar att de som försvinner in i en annan värld som bara kan upplevas.
Det där med att fundera överhuvudtaget har jag efter min pappa och han var också intresserad för att han var intresserad . Många får lära sig att det är bortslängd tid och jdet är så synd.
Roligt att prata med dig igen
Konsekvenser
Du pillar med ditt hår
i några sekunder
är allt bara stilla
och vi kan glömma
för ett ögonblick
att du måste gå
igen
"It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius
Jag känner mig blottad till något jag inte trodde jag skulle våga eller orka göra igen. Den handlar om att jag vågar älska henne trots att jag är livrädd att bli sårad igen. Och att om jag blir det så har jag inget hjärta kvar. Kram på dig.
Men det är så vackert! Att känna så djupt för en annan person, och att lägga ditt hjärta 'on the line' igen - att våga göra det, det är både beundransvärt och vackert. Jag önskar er all lycka i världen och hoppas att ditt hjärta kommer att vårdas, och inte brytas!
- och tack! kram på dig också för att du vågar!