Sidan 148 av 155 FörstaFörsta ... 4898138139140141142143144145146147148149150151152153154155 SistaSista
Resultat 2 206 till 2 220 av 2316

Ämne: Forumiternas poesi

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Fick lite limerick känsla nästan. Skulle varit en kort rad till mellan de två sista. och så skulle den sista börja med det.
    Vända på dikten alltså?

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Vända på dikten alltså?
    Nej det skulle väl inte funka. det var bara jag som läste in nån melodi där som kanske inte fanns...
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Nej det skulle väl inte funka. det var bara jag som läste in nån melodi där som kanske inte fanns...
    Det där med melodin låter lite lockande tycker jag, jag lägger dikten åt sidan, så kanske tonerna kommer trallande, precis som inspiration kan göra ibland, så där oförhappandes på helt oväntade platser.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    Det är mycket tautologi och meningsbyggnadsfel och jag får inte fram stäming, Skit . Men ajg fortsätta eller försöka skriva om ovanstående ?
    Eller ska jag skriva om mig själv att jag haft så höga krav på mig själv och jag på så glidit in i en roll jag varit ett geni om bara för mig själv

(det sista är ironiskt för er som inte lärt ironiska , det talas överallt där jag står coh går )
    Skriv om några gånger kanske tills du blir nöjd med inledningen. Då blir det nog lättare att skriva vidare om du vill göra det. Har hört något om Astrid Lindgren, att hon skrev om början på Bröderna Lejonhjärta 50 gånger eller så.

Jag tycker det var intressant skrivet - och jag har inte läst det där av Doris Lessing som du eventuellt hade inspirerats av .
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Skriv om några gånger kanske tills du blir nöjd med inledningen. Då blir det nog lättare att skriva vidare om du vill göra det. Har hört något om Astrid Lindgren, att hon skrev om början på Bröderna Lejonhjärta 50 gånger eller så.

Jag tycker det var intressant skrivet - och jag har inte läst det där av Doris Lessing som du eventuellt hade inspirerats av .
    TAck för visad vänlighet. Det jag skrev där inte så bra men jag tycker ämnet var roligt.
    Jag har inspirerats mkt av Ray Bradbury och det är just stämningar jag inte kunde beskriva alls för 20 år sen.
    Idag är jag fanatiskt intresserad av stämningar coh på nåt sätt ska jag trockla in det i min berättelse om hämndgudinnan .

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

TAck för visad vänlighet. Det jag skrev där inte så bra men jag tycker ämnet var roligt.
    Jag har inspirerats mkt av Ray Bradbury och det är just stämningar jag inte kunde beskriva alls för 20 år sen.
    Idag är jag fanatiskt intresserad av stämningar coh på nåt sätt ska jag trockla in det i min berättelse om hämndgudinnan .
    Jag var ju bara tonåring då, så jag tycker att det var lite lärorikt att läsa hur du såg på världen way back in 93.

(Och Bradbury ska jag också försöka läsa någon gång)
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Jag var ju bara tonåring då, så jag tycker att det var lite lärorikt att läsa hur du såg på världen way back in 93.

(Och Bradbury ska jag också försöka läsa någon gång)
    Ray Bradbury är helt fantastisk tycker jag Nu har jag inte läst honom på över 20 år. Men hans stämningar var så fantastiska
    Mina döttrar går i högstadiet och det är tur att det finns konst, literatur och musik , film osv
    För jag tycker vi behöver det och jag tycker vi underskattar det , jag är glad och stolt att mina döttrar är intresserade av alla konstformer. De tycker om att teckna t.ex jag ser det när de ritar att de som försvinner in i en annan värld som bara kan upplevas.

Det där med att fundera överhuvudtaget har jag efter min pappa och han var också intresserad för att han var intresserad . Många får lära sig att det är bortslängd tid och jdet är så synd.

Roligt att prata med dig igen

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Ray Bradbury är helt fantastisk tycker jag Nu har jag inte läst honom på över 20 år. Men hans stämningar var så fantastiska
    Mina döttrar går i högstadiet och det är tur att det finns konst, literatur och musik , film osv
    För jag tycker vi behöver det och jag tycker vi underskattar det , jag är glad och stolt att mina döttrar är intresserade av alla konstformer. De tycker om att teckna t.ex jag ser det när de ritar att de som försvinner in i en annan värld som bara kan upplevas.

Det där med att fundera överhuvudtaget har jag efter min pappa och han var också intresserad för att han var intresserad . Många får lära sig att det är bortslängd tid och jdet är så synd.

Roligt att prata med dig igen
    Detsamma! Vi får skriva här mer. Kul att de tecknar.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Konsekvenser

Du pillar med ditt hår
    i några sekunder
    är allt bara stilla
    och vi kan glömma
    för ett ögonblick
    att du måste gå
    igen
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Laila Marie-Gigi Andersen
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bravorion Visa inlägg
    Konsekvenser

Du pillar med ditt hår
    i några sekunder
    är allt bara stilla
    och vi kan glömma
    för ett ögonblick
    att du måste gå
    igen
    så enkelt och fint!

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Konsekvenser

Du pillar med ditt hår
    i några sekunder
    är allt bara stilla
    och vi kan glömma
    för ett ögonblick
    att du måste gå
    igen
    Mycket fin. Hög igenkänningsfaktor...
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laila Marie-Gigi Andersen Visa inlägg
    så enkelt och fint!
    Mycket fin. Hög igenkänningsfaktor...
    Tack så mycket. Saknad och kärlek gör poesi tråkigt enkel. Tackar vet jag ren och skär depression.
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Guest

Standard

Den tid vi har kvar

All tid vi missat
    Älskling jag är rädd
    Jag bär skräck
    Som ett barn i mitt sköte
    En hjärtlös skapelse
    En nyans
    Av sådant jag lämnat bakom mig
    En religion man inte får tro på
    Och dina ögonvitor är så rena
    Dina läppar är så varma
    När de vilar mot mina till slut
    Vart jag än är på väg
    Vad jag än rår över
    Vill jag älska dig tills min väg tar slut
    Det får mig att känna ledsen och kall - även om det handlar om att älska för evigt.
    - Jag behöver en kram nu. - Vad är du rädd för? om jag får fråga...

Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Jag känner mig blottad till något jag inte trodde jag skulle våga eller orka göra igen. Den handlar om att jag vågar älska henne trots att jag är livrädd att bli sårad igen. Och att om jag blir det så har jag inget hjärta kvar. Kram på dig.

Guest

Standard

Jag känner mig blottad till något jag inte trodde jag skulle våga eller orka göra igen. Den handlar om att jag vågar älska henne trots att jag är livrädd att bli sårad igen. Och att om jag blir det så har jag inget hjärta kvar. Kram på dig.
    Men det är så vackert! Att känna så djupt för en annan person, och att lägga ditt hjärta 'on the line' igen - att våga göra det, det är både beundransvärt och vackert. Jag önskar er all lycka i världen och hoppas att ditt hjärta kommer att vårdas, och inte brytas!
    - och tack! kram på dig också för att du vågar!

Sidan 148 av 155 FörstaFörsta ... 4898138139140141142143144145146147148149150151152153154155 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •