Tycker om när:
'orden kom till dig'
Den skulle ju kunna heta så.
Själv blir jag inte av med en idé jag haft i decennier och det är om Hiroshima och Nagasaki bomberna, för jag har i huvudet gjort om dem till svar på böner av den korkade människan som inte förstår att aldrig be om något de aldrig klarar av att förstå.
Sen ska människan själv få förnedra sig och förstå att de har bett böner om förstörelse för alla.
Sen får människan döma sig själv.
jag har alltid hållt på sådär .
När jag inte förstår så hittar jag bokstavligen på förklaringsmodeller à la fantasy & sci-fi .
Svaren på bönerna (=bomberna) som föll över Japan börjar leva och besvarar människans böner i regel med :
Håll käften!
och 'svaren på bönerna' söker upp de människor som aldrig ber men som förstår vad anständighet, samt heder etc är och som bara vill leva så bra som möjligt och till och med hjälpa andra , dvs inte bara sko sig på andra.
'Svaren på bönerna' börjar nå de människor som kommer att förändra allt till det bättre och det är som på våren när gräsmattorna i ett slag blir gröna från att ha sett döda ut.
( Det är en procentsats jag glömt när det gröna tar över för våra ögon.)
(Den här berättelsen jag hittat på ger sig aldrig känns det som , den poppar upp då och då jag kan skriva om vad som helst och idéen om den enorma energin som frigjordes med en sån förfärlig ödeläggelse och ett sånt omöjigt att förstå lidande för så många, jo den bara poppar upp i mig.
Så jag får väl skärpa mig och skriva klart en dag .
(I min berättelse så kommer det att gå bra till slut för mänskligheten men som Markus Krunegård sjunger det är många som måste bort)