jag är mycket besviken på:
the grand
och besviken på:
happily never after
jag blev mycket positivt överraskad av:
kid svensk och saw III
En stilla undran, hur stor är "Låt den rätte komma in" i Sverige? Här i USA är den ju en jättesucce, alla jag känner har varit och sett den och tycker att det är bland det bästa de sett. #185 på imdb och 98% på rottentomatoes är ju helt otroligt för en svensk film!
Jag har blivit äldre, saknar glöd
Jag vet inte exakt hur den går på bio publikmässigt, men en hygglig succé verkar den ha blivit. Kritikermässigt lysande. 4/4 överlag. Någon 3'a och någon 5'a. Däremot så verkar de flesta som har läst boken ha haft för stora förväntningar på filmen. Jag älskade boken, men har ännu inte sett filmen. Många menar dock att filmen är bra, fin, snygg o.s.v, men att spänningsmomenten från boken inte tagits till vara på.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
blades of glory- riktigt jävla dålig på ett sånt där kul sätt... jag skrattade så jag höll på att kissa på mig...
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
De här filmerna har jag sett på senaste tiden, under filmfestivalen. Orkar tyvärr inte skriva om varje film däremot.
Mermaid, Orz Boyz, Hunger, Les grandes personnes - De vuxna, Tale 52, W., Julia, De ofrivilliga, The Wrestler, JCVD, Transsiberian, Tokyo!, Acne, Paper soldier, Mellan väggarna, The good the bad the wierd, Written, Australia.
De flesta var mellan helt okej till superbra, men sedan fanns väl några ... inte fullt så bra, heh. Känns som att jag inte hunnit med så mycket filmer, en vän jag har hade sett 26 stycken efter ett par dagar. Jag får skylla på att jag jobbat mycket och sådär (;
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
jag är superförtjust i "what happens in vegas.."
visst. jag är väldigt anti mot sånna där amerikanska filmer där slutet alltid blir som man tänkt sig men denhär filmen var bra. riktigt bra![]()
såg "do the right thing" i hälgen.. otroligt trist, bra, realistisk, ...adrenalinkick