Sidan 66 av 203 FörstaFörsta ... 16565758596061626364656667686970717273747576116166 ... SistaSista
Resultat 976 till 990 av 3041

Ämne: filmer

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

måste säga att sex and the city filmen var betydligt bättre än förväntat...den får en 4a av 5 möjliga...fast jag hatar den där scenen när de är hemma å "festar" i carries hej då till lägenheten fest å alla "aaahhhh oohhhh" när samantha kommer på besök...men i övrigt...mycket bra..faktiskt

Reg.datum
    May 2004

Standard

fools gold var tråkig...se sindbad istl eller sahara...

fools gold var bara...konstig

Standard

Glöm kentboxen, här är årets julklapp!

The Mike Leigh Film Collection! Bara 799 spänn!

Films included are: Vera Drake (2004) • Special Features: Cast & Crew documentary, trailer. All or Nothing (2002) • Special Features: Commentary by Mike Leigh, Interviews and Trailer. Topsy-Turvy (1999) • Special Features: Commentary by Mike Leigh, Trailer. Career Girls (1997) • Special Features: Trailer. Secrets & Lies (1996) • Special Features: Interview with Mike Leigh, short film - A Sense of History, Trailer. Naked (1993) • Special Features: Commentary by Mike Leigh, David Thewlis and Katrin Cartlidge. Trailer Life Is Sweet (1990) • Special Features: Short The Short & Curlies, Trailer. High Hopes (1988) • Special Features: Interview with Mike Leigh and On Set Footage, Production Notes and Biographies. Meantime (1984) • Special Features: Interviews with Mike Leigh, Tim Roth and Marion Bailey. Bleak Moments (1971)

Jag tror jag kissade på mej lite av glädje när jag såg den!
    I'm feeling kinda basic today.

Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Jag såg Hunger igår, väldigt bra film! Snygg, lite småtung, och ja, väldigt bra. Inte mycket dialog alls, förutom i ett parti, men det passade filmen så bra. Åh, vill se igen (:
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006

Standard

"Really? A cosmetologist? That's unbelievable! That's impressive! It must be tough to handle weightlessness!"

--- The Jerk

Fanns väl roligare citat men det där var klockrent.
    Sjukt rolig film! SE!

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Nu ska jag se "The Happening" av M. Night Shyamalan. Förväntningarna ligger på noll.
    Hans karriär och filmer har gått spikrakt utför, från "Sjätte sinnet" till "Lady in the water".

Jag får återkomma i tråden efter filmen, men hoppas inte att det går fortsatt utför film för film.
    Jag skulle avråda dig från att se "The Happening", men med tanke på hur fantastiskt bra allting som du ser efteråt kommer att bli så tycker jag att du ska se den.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Jag skulle avråda dig från att se "The Happening", men med tanke på hur fantastiskt bra allting som du ser efteråt kommer att bli så tycker jag att du ska se den.
    Jo, jag vill minnas att jag läste din slakt av The Happening då den var bioaktuell.
    En intressans idé till filmuppslag, men tyvärr så föll den pladask och platt ganska fort.

Nyss såg jag All the boys love Mandy Lane. Varken speciellt bra eller läskig. Ganska medioker.

Senare i helgen ska jag se Paranoid Park av Gus Van Sant. Jag får väl ställa mitt hopp till den istället.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Medlem eyous avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Sitter och slötittar på Gothika samtidigt som jag gör tusen andra saker. Känns lite lätt osammanhängande måste jag säga. Men den kan inte vara något speciellt bra eftersom den inte har fått mig att sluta med de andra sakerna och titta på fimen istället.
    In my life
    Why do I give valuable time
    To people who don't care if I
    Live or die?

Medlem eyous avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kevlarsjälen_ Visa inlägg
    "Really? A cosmetologist? That's unbelievable! That's impressive! It must be tough to handle weightlessness!"

--- The Jerk

Fanns väl roligare citat men det där var klockrent.
    Sjukt rolig film! SE!
    Det är en underbar film. Jag älskar när han hör musik med 4-takt och äntligen han kan dansa.
    In my life
    Why do I give valuable time
    To people who don't care if I
    Live or die?

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Läggdags Visa inlägg
    Glöm kentboxen, här är årets julklapp!

The Mike Leigh Film Collection! Bara 799 spänn!

Films included are: Vera Drake (2004) • Special Features: Cast & Crew documentary, trailer. All or Nothing (2002) • Special Features: Commentary by Mike Leigh, Interviews and Trailer. Topsy-Turvy (1999) • Special Features: Commentary by Mike Leigh, Trailer. Career Girls (1997) • Special Features: Trailer. Secrets & Lies (1996) • Special Features: Interview with Mike Leigh, short film - A Sense of History, Trailer. Naked (1993) • Special Features: Commentary by Mike Leigh, David Thewlis and Katrin Cartlidge. Trailer Life Is Sweet (1990) • Special Features: Short The Short & Curlies, Trailer. High Hopes (1988) • Special Features: Interview with Mike Leigh and On Set Footage, Production Notes and Biographies. Meantime (1984) • Special Features: Interviews with Mike Leigh, Tim Roth and Marion Bailey. Bleak Moments (1971)

Jag tror jag kissade på mej lite av glädje när jag såg den!
    Oh My God.

Vera Drake är den enda film som jag har av de där.
    Det tål helt klart att tänkas på, när Tomten ska titta förbi!

Reg.datum
    May 2004

Standard

kärlekens slöja var ju inte vacker. den var sorglig och väldigt långsam men fyllde absolut sin plats i min tillvaro en 4a av 5a pga dialog mellan de gifta paret. edward norton mycket trovärdig.

in to the wild också sorglig film men ändå livsbejakande fast långsam...dock en 4a den med.

håller på å plöjer igenom saw boxen och bourne-trilogin.

sett saw 1 & 2...hatar de filmerna nästan lika mycket som hostel men måste se dom. de får en 4a.

bourne-trilogin har jag inte riktigt greppat, även där sett 1an och 2an. de får båda en 4a..men vet inte riktigt hur jag ska beskriva dom. tycker de är något som inte stämmer med dom när man jämför med andra actions. de sticker ut. men de är ju inte i samma klass som den förra james bond. den var en 5a, hoppas den nya är lika bra.

de var de..har äntligen tv i sovrummet...så nu har vi 3st 42tummare på 65kva...materialist..javisst!

glömt hur skönt de e att ligga i sängen å kolla på tv/film...superskönt. fattar inte hur folk pallar att gå på bio...de e ju bara jobbigt..då måste man ju ha kläder på sig

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Sex & the city-filmen var inte lika bra som serien, tycker jag, jag saknade det dramatiska i filmen..och blablabla. Filmens karaktärer var så "vuxna", jag saknade något som är svårt att sätta fingret på just nu iaf- jag är ingen bra recensent!. Hur som helst så såg jag även,
    The Signal....en annorlunda film, för mej....jag åt scrambled eggs medans, något jag ångrade efter en stund, kan jag säga. ( Det var längesedan jag såg skräckisar...haha, om den nu kategoriseras som en horrormovie nuförtiden!)

Kan någon tipsa mej om 5-10 filmer? i vilken kategori som helst. Jag behöver uppdatera mej efter en filmpaus.
    (mimmi77 med ny tillfällig profil)

Erfaren medlem kristinkevlarsjäls avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

passade på att se mamma mia för andra gången igår..
    (är ensam hemma ... så jag satt i soffan och sjöng me.. högt! stackars grannar...)

mycket bra film! Meryl Streep är helt underbar ....
    Adrians kvinna

Reg.datum
    May 2002

Standard The Mist?

Är det någon som har sett The Mist (nyutkommen rysare på dvd) och kan fälla något positivt eller negativt omdöme om den? Jag funderar nämligen på att hyra den i veckan. Det verkar vara lite The Happening-stuk över den, men förhoppningsvis bättre. Det är regissören Frank Darabont (bl.a. Shawshank Redemption, även det efter Stephen King) som ligger bakom The Mist, så den kanske kan vara sevärd.

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Är det någon som har sett The Mist (nyutkommen rysare på dvd) och kan fälla något positivt eller negativt omdöme om den? Jag funderar nämligen på att hyra den i veckan. Det verkar vara lite The Happening-stuk över den, men förhoppningsvis bättre. Det är regissören Frank Darabont (bl.a. Shawshank Redemption, även det efter Stephen King) som ligger bakom The Mist, så den kanske kan vara sevärd.
    Den är sevärd men långtifrån lika bra som hans tidigare filmer. Den är dock nattsvart och inget för folk som måste ha lyckliga hollywood-slut.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

Sidan 66 av 203 FörstaFörsta ... 16565758596061626364656667686970717273747576116166 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •